Hamnen på Kängsön

Det är inte ofta vi hinner umgås och prata till punkt Maria och jag, men i veckan har vi tagit igen det. På onsdag kväll när jag hälsade på hemma hos henne, tog vi en promenad och en fika (tack Maria!) i hamnen på Kängsön.



Det vart väl så små foton... men jag orkar inte göra om det. Visst är det fint där?
Jag hade gärna haft en sånt båthus som stuga. Fast någon båt att åka ut på stora öppna havet med, det är inget jag drömmer om. Även om  en båttur i en mindre sjö kan vara mysigt. Är man landkrabba så är man.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Det är något som alla sörlänningar blir förvånade över, att det finns båthus och skärgård utanför Luleå! Luleå/Kalix skärgård är så fantastisk att fler borde veta att den finns! Bra Malin att du sätter den på kartan! Jag förundras och förförs av dina bilder! Helt underbara bilder levererar du!

2012-08-02 @ 22:57:00
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack själv, tack för att du tagit hand om mig. Fina bilder... <3

2012-08-02 @ 23:37:38
Postat av: Camilla

Åh, så gulligt. Vilken liten idyll. :)

Äsch, det funkar med små bilder också ju. Ibland orkar man inte greja så mycket med bilderna.

Kram!

Jo, angående glassmaskinen... det är nog bra om man har olika födoämnesallergier. Grädden och mjölken borde man t ex kunna byta ut mot laktosfritt och ägg behöver man inte ha i alla sorters glass.

2012-08-03 @ 10:27:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

Mamma Kero: Tack så hemskt mycket, ditt beröm värmer, proffs som du är.

Camilla: Tyvärr hjälper det inte ens med laktosfritt för Arvid som är mjölkproteinallergiker. Men det finns alternativ att köpa till honom.

2012-08-03 @ 12:43:55
Postat av: ingabritt

mycket söta stugor, kyrkstugorna i gammelstan luleå är också mycket söta

2012-08-03 @ 19:17:48
Postat av: Anna

FIINA bilder på FIINA platser!

2012-08-04 @ 19:21:22
Postat av: Sonja

Lite tjatig kanske, men grymt fina bilder!

2012-08-05 @ 15:29:56
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0