Kos stad

Många cyklade på Kos, vi hade oxå gärna hyrt cykel och cyklat till och från Kos stad, men att hyra cykel kostade 16 € per dygn/person, så ca 600 kr hade det kostat oss att hyra cykel för att cykla en sväng till stan. För ca 100 kr åkte vi lokalbuss hela familjen tur och retur. Så vi valde buss båda gångerna vi åkte in till stan.



Framme i stan möts man av det pampiga polishuset.



Vi sprang på Hippocrates (läkekonstens fader) träd ganska direkt. Hippocrates föddes på Kos och levde ca cirka 460 f.Kr. - 370 f.Kr. Det sägs att han brukade arbeta under detta träd. Nu gör man allt för att det gamla trädet inte ska ramla sönder.




Minareter påminner om tiden under det Osmanska väldet (turkiska).



Bougainvillean frodas och smyckar staden.



I hamnen kan man spana in alla möjliga sorters båtar, fiskebåtar, krigsfartyg, speedboats som åker över till Turkiet på 15 min, turbåtar och stora passagerarfärjor. 





Sista kvällen var vi lite småless på bufférna på hotellet och åt middagen på en rekommenderad restaurang i Kos stad i stället.







Mest av allt saknar jag den underbara värmen! 

Hmm 1 Ful som stryk i håret
Hmm 2 Kanske borde man välja en annan typ av bikini nästa gång


Kommentarer
Postat av: Paula i pörtet

Vilken solbränna du fått! Frisyr kan man väl inte ha på sommaren? Man badar och solar och det blåser och det torkar och blir blött och allt detdär. Nej till hösten då kan man fixa till en snygg frilla, så har jag tänkt och har därför en massa hårklämmor för att överhuvudtaget kunna se något, "ler"

Jag som skulle ha tag i en tankini i år har inte kommit till skott då det var så fula färger, mest bara i svart, nu ser jag att det är rea men hur många dopp blir det när man ännu inte börjat?

Tror min gamla bikini får hänga med i år också...

Funkade det annars bra med All inclusive?

Kram

2012-07-02 @ 19:21:44
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Jag körde med knut och tofs helatiden... Inte särskilt stylish det heller! Dessutom solade jag med axelbanden uppe nästan alla dagar och fick jättefula ränder på axlarna...! Även jag saknar värmen, både i vattnet och på land!

Vi hade bara frukosten som ingick, så vi åt ute varje dag. Det kostar mer, men det blir så härlig variation på smakerna med olika restauranger! Två dagar provade vi två restauranger som hade medioker mat.

Var bufféerna bra annars?

2012-07-02 @ 20:26:09
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jag blir galen på mej själv! Jag skickade för fort IGEN! Finfina bilder skulle jag ju skriva! Gillar verkligen att kolla dina reseskildringar!

2012-07-02 @ 20:27:20
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Camilla

Så vackert!!! Vill också till Grekland.

Ni är ju jättefina och bruna! Man är så självkritisk med bilder på sig själv, men nu har jag kommit över det och har t o m slutat klippa bort huvudet. ;)

Kramar!

2012-07-03 @ 08:58:10
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Härligt! Måste också nån gång. Bikinin är bra, det ska ju synas ...

2012-07-04 @ 09:22:39
Postat av: Sonja

Återigen, härliga bilder!

Hmm1, inte är någon av er ful i håret, (du skulle se mig just nu, kom från frissan för 2 timmar sen, inte snyggt....)

Hmm2, kan vara en idé...;)

2012-07-05 @ 17:50:55
URL: http://sonler.blogg.se/sonler

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0