Sista dansen

 
Nu har vi varit och avrundat ett kapitel i Banverket Produktion/Infranords historia. Efter årsskiftet finns inte Region Nord längre. De av oss som får fortsätta sin anställning kommer efter årsskiftet att tillhöra Norra regionen, eller var det Region Norra.. Det låter väl inte som ngn större skillnad, men det är det för oss häruppe. För Norra regionens kontor kommer att vara placerat i Gävle istället för i Luleå.
 
Ngn sista dans blev det dock inte. Men det blev mycket god mat, musikunderhållning och trevligt sällskap så här sista natten med gänget.
 
På fredag kommer vi få lite mer klarhet i vilka tjänster som kommer att finnas kvar här uppe. Det känns lite nervöst. Men jag försöker hålla modet uppe, det är nu man ska se möjligheterna!
 
Uppdaterat efteråt. Verksamhetsförhandlingarna med facken blev inte klara så vi får leva i ovisshet ett tag till.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Skönt att du försöker vara positiv. Men hoppas, hoppas du får vara kvar!

Svar: Tack så mycket!
Malkin

2013-11-28 @ 07:52:41
Postat av: mammakero

Indragningar. Beskärningar. Förändringar. Visst kan man vara positiv, men när det gäller en själv och sitt liv, då är det svårt. Jag hoppas så in i NORDEN att du klarar din inkomst. Det är ju det man är mest rädd för att missta. Tack för att du försökte uppmuntra dottern, det betyder mycket mer än du tror. Kram!

Svar: Ja visst är det så att det kommer att bli jättetufft ekonomiskt om man blir utan jobb. Som tur är har jag 6 mån uppsägningstid, och under den tiden borde det lösa sig tycker jag. Ungdomarna har det riktigt tuff idag, med alla krav. Som du vet så har vår dotter också haft det riktigt jobbigt. Man får försöka ge dem sitt stöd. Kram min fina bloggvän!!
Malkin

2013-11-28 @ 20:42:55
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Lissen

Ibland är det väldigt tufft att bo i norr när jobb skärs ner och det blir stora förändringar.

Håller tummarna för dej Malin och för andra av dina arbetskamrater.

Kram till fina dej

Svar: Tack fina du!
Malkin

2013-11-28 @ 21:43:55
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Camilla

Igen?!? Men så tråkigt och ovisst! Jag håller så klart tummarna för att det löser sig på bästa sätt!
Kram vännen och trevlig helg!

Svar: Ja exakt så, igen!!!!
Kram på dig med!
Malkin

2013-11-29 @ 21:23:26
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Det är som det är och ibland kan man bara sucka!

"Alla förändringar för alltid något bättre med sej!"

Gäller bara att klura ut vad! Vi syns i helg :)

Svar: Ja tiden får väl utvisa det. Verkar inte få till ngt i helg.. Vilken dag åker du tillbak?
Malkin

2013-12-01 @ 08:38:50
Postat av: paula i pörtet

Hej och oj! Jag kände ju till att förändringens vind skulle blåsa, men nu känns det ganska konkret...
Gävle, skulle det vara nordligaste utposten, jisses säger jag bara. Ja inte blir saken bättre av att deppa ihop, en positiv inställning och attityd är nog bra att ha i bagaget. Men självklart är det inte kul när det inte är självvalt! Jag har en gång blivit uppsagd pga arbetsbrist, jag jobbade på en tradingfirma som gjorde affärer med Ryssland. I början av nittitalet blev konjunkturen och förhållandena där omöjliga så all import/export lades ner. Men, jag fick ett vikariat där jag sedermera träffade min älskling, så inget ont som inte har något gott med sig. Nu har du redan en älskling så du får satsa på en ny karriär istället kanske?
Kram från pörtet

Svar: Haha ja, älsklingen och jag firade 27 år häromdagen, så honom planerar jag att behålla. Sen får vi se vad som händer med jobbet, jag hoppas bara att inga ev uppsägningar kommer ut innan jul, det vore trist. Kram
Malkin

2013-12-03 @ 19:51:42
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0