Sötchocken

Förra lördagen hälsade jag på hos min kollega som driver kenneln Fairymoves. Hennes hund Dansa, som är en Australian Shepard, har en valpkull med 7 valpar, 5 tikar och 2 hanar i en härlig blandning av olika färger och tecken.
 
Alla valparna har fått så fina namn, filmnamn som börjar på B. Fairymoves Bodyguard, Burlesque, Beautiful Dreamer, Black Swahn, Braveheart, Breaking Dawn och Blue Velvet.
 
Valparna fyllde fyra veckor när jag hälsade på och dem var så underbart söta så det finns nästan inte ord. Bjuder på en riktig bildbomb.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag kom sov dem alla i lite här o där i valprummet. Sen vaknade en och efter ett tag var alla på benen. Men när vi fotat ett tag började dem gäspa och efter ett tag sov dem sött allihop.
 
Och sist men inte minst en bild av fina hundmamman Dansa.
 

 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men Gud så söta!!! Alltså, den bilden
mot slutet med vovve och tassar upp i korg - underbar! Likaså den första och andra bilden! Du är så duktig! Djur är ju svåra att fota.
Kram och ha en fin helg!

Svar: Jag men visst är dem söta, helt galet söta. Tyvärr klippte jag tassen på den bilden när valpen viftar med tassen :(
Kram till dig också!!
Malkin

2014-03-29 @ 11:53:21
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Hej, du skulle ju vinna vilken fototävling som helst med dessa underbara bilder! Har du kollat om det inte finns någon nu öppen tävling du kunde delta i?
Dansa är så vacker så det är klart valparna brås på henne, fast lite hamstervarning är det än så länge, "ler"
Jag gläds åt mina nya kompisar, 3 rådjur som besöker oss både morgon och kväll
Kram och ha en riktigt skön avkopplande söndag!

Svar: Tack för dina snälla ord Paula. Det är tacksamt att fota så söta motiv :)
Rådjur har jag nog aldrig fotat hittills. Hoppas vi får se dina kompisar på bild snart. Kom det fram vem som bajsat på din bro?

Kram
Malkin

2014-03-30 @ 08:32:39
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sonja

Sötchock, var nog bara förnamnet!!!
Det var inte så att några sen "råkade" ha gömt sig i kameraväskan när du kom hem.....????

Svar: Ja nog hade jag gärna smusslat med mig en hem :)
Malkin

2014-03-31 @ 08:52:20
Postat av: Maria

Jaa... jättefina bilder på mjuka goa valpar. Blir inte så mycket sötare ;)


Svar: Ja eller hur!!?
Malkin

2014-03-31 @ 09:42:10
Postat av: Lissen

Toppenbilder och jag vill bara pussa på dom.
Verkligen bra Malin

Ha en fin vecka. // Lissen

Svar: Tack fina du!
Malkin

2014-03-31 @ 10:19:48
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: mammakero

Vilka sötisar!! Underbara bilder!
En skärm som river fingret är verkligen inte bra! Hoppas du får en Iphone...!

Svar: Tyvärr ingen Iphone. Man får ta vad som bjuds, det blir en Samsung Galaxy 4S mini, tror jag den hette om jag minns rätt.Ja visst är dem underbara valparna!!
Malkin

2014-03-31 @ 19:04:32
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: paula i pörtet

Hej, nej inte vet jag vem som lämnade visitkort på farstubron, men en kvinna i byn svarade att hon hade haft en likadan hög på sin trapp!
Är väldigt förtjust i rådjuren som bor här i skogen, de är ganska tama och framför allt slipper jag reta mig på att de äter upp mina växter, jag har ju inga odlingar eller rabatter! Har börjat lägga ut lite grönsaker åt dem där jag sett att de går och betar.
Kramen

2014-03-31 @ 20:49:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: Päivi

Vilka fantastiska bilder! Och vilka underbara sötnosar :) Härliga ljusa bilder i fina färger och underbara ögonblick fångade :)

Svar: Tack Päivi!
Malkin

2014-04-02 @ 13:26:03
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Decdia

Oj jösses, man kan li sjuk av mindre! Så söta!!!

Svar: Ja eller hur!!!
Malkin

2014-04-02 @ 21:58:49
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det var den lite högre upp som jag menade, då valpen har huvudet mellan tassarna liksom. Ursöt!
Kram!

Svar: Ok :)
Malkin

2014-04-04 @ 21:31:38
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0