Från ett regnigt Luleå

Ja nu är den här, efter all längtan.. semestern alltså. Men jag måste få klaga lite.. 
 
VILKET SKITVÄDER VI HAR! :( 
 
Efter denna usla vår och försommar så borde det vara på sin plats med lite sol och värme. Men det bara regnar och regnar, varenda dag. Jag är så less!
 
Kan inte motivera mig att cykla i det här skitvädret. Och hemma har jag inte heller fått nå nämnvärt gjort. Mest  väntar jag på målaren som ska komma och tapetsera vårt kök.  När det är gjort kan jag äntligen börja städa och fixa fint här hemma.
 
I lördags hade vi fototräff, vi är ett gäng fototanter som träffas och umgås med vårt fotointresse som gemensam nämnare. Bjuder på några foton från vår regniga fotopromenad i stan.
 
Vi startade med en fika på Kulturens hus. Vi hoppades att regnet skulle avta lite innan vi gav oss ut.
 
 
Utsikten i Norra hamn denna regnruskiga dag.
 
 
Några detaljbiler från Norra Hamn.
 
 
 

Sen gick vi in på Norrlands Bistron och drack lite bubblande Cava :)
 
 
Sen slutade det faktiskt att regna och vi gav oss ut igen. Först till stadsparken.
 
 
 
Sen vandrade vi vidare genom centrum.
 
 
Ner till Södra Hamn.
 
 
Där frodas palmerna :) och i bakgrunden skymtas isbrytarna. Läcker kontrast!
 
 

Fotade en massa konstiga bilder till fotouppgifterna vi fick. Exempelvis denna:
 
 
Uppgiften var "mönster", men jag gjorde två flugor på smällen och klämde in min uppgift "selfie" i samma bild :)
 
Sen avslutade vi träffen med middag på Friends, NICE!  
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tycker er regniga fotopromenad gav en massa läckra bilder. Skyltfönstret, fotograferna vid norra hamn och isbrytarna ...å pollarna vid norra hamn....😀

Svar: Tack så mycket my dearest friend!
Malkin

2015-07-09 @ 08:00:43
Postat av: JUNITJEJ

Verkligen trist att det är ett sådant regnigt väder!

2015-07-09 @ 19:08:11
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: mammakero

Trist med det ständiga regn och blåsten. Däremot ser det kul ut att samlas trots allt och använda den gemensamma nämnaren, kameran! Fina bilder!

Svar: Ja denna sommars väder håller i sig.. Jag det är så roligt att jag hittat ett gäng fotointresserade att hitta på lite skoj med!
Malkin

2015-07-10 @ 19:34:03
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Camilla

Men va? Har ni palmer så långt norrut? Nu blev jag förvånad.
Hoppas att solen hittat upp till norr nu, förstår din frustration.
Kram!

Svar: Palmerna, "stranden" m.m finns bara där tillfälligt tills det ska byggas fastigheter där. Dem är inte äkta :)
Kram
Malkin

2015-07-13 @ 17:28:37
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Hej vännen, du är nog den jag tycker allra mest synd om när regnet vräker ner...möjligen förutom pållarna i hagen som ser bedrövade ut...
Att bo däruppe i norr där dagsljuset försvinner fort och det blir kallt under stora delar av året gör ju förstås att du längtar efter sol. Men den är så förfärligt opålitlig, o visst har det varit skitväder hittills i sommar. Temperaturerna har varit perfekta för mig, men regnet hade jag klarat mig utan. Har inte i min vildaste fantasi tänkt tanken att bada. Kanske kan augusti förbättra denna sommars statistik, men mörkret det kommer ju att lägga sig oavsett hur soligt det är på dagarna. Hoppas du har haft en trevlig semester trots allt och kanske kan ni planera in en liten solsemester längre fram i höst som kompensation?
Varmaste kramar från pörtet

Svar: Tack min kära bloggvän ♥ Ja inte har humöret varit på topp alla dessa regniga och kalla dagar som vi haft.

Hoppas verkligen att augusti bjuder på lite värme. Ngn solsemester blir det tyvärr inte i år, vi har inte råd då vi bytt kök. Men en tur med väninnan till London i höst blir det. Men där kan man inte heller räkna med vädret.

Många kramar till dig!

Bada.. vad är det? :D
Malkin

2015-07-26 @ 09:57:45
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0