ÄNTLIGEN..

.. lite sol och värme! Som jag har längtat!! 
 
Här kommer lite bilder från vår midsommarhelg i stugan.
 
 
Åt gott gjorde vi såklart, nästan så jag och syrran storknade stundtals!
 
 
 
Plocka blommor hör midsommaren till. I år hade inte midsommarblomstern hunnit slå ut.
 
 

Vindstilla på sjön, lovley!
 
 
Emma fyllde myndig på självaste midsommarafton. Detta var vad hon önskade till frukost. Tyvärr får jag inte fota henne.
 
 

Arvid checkade badtemperaturen. Inte godkänt när jag bestämmer. Mamma o syrran tycker annorlunda.
 
 
Det sämsta med en systemkamera är att man alltid har fel objektiv på kameran, macroobjektivet istället för långzoomen.. Denna stilige herre såg vi när vi åkte hemåt.
 
Nu när man fått sommarkänslor börjar man längta efter semestern på allvar.. 2 veckor kvar att orka.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Vackra bilder! Så härligt med sol och värme! Det enda jag tyckte var tråkigt, var att gårdagen var den längsta dagen. Från o med nu blir det mörkare... Våren som just lämnat oss! Hoppas så på en sen sommar som väger upp denna kalla vår.

Svar: Ja alltså detta väder, nu är vi där igen. Det regnar mest hela tiden, men det är lite varmare iaf.
Kram
Malkin

2015-06-22 @ 21:30:35
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Lissen

Vilket fint midsommarväder vi fick här i norr. Ni verkar ha mått gott.

Jodu, det där med fel objektiv känner jag igen.

Kram rara du

Svar: Ja tänk att vi fick lite sol och värme just till midsommarhelgen, men nu har det blivit som vanligt :DKram
Malkin

2015-06-22 @ 22:27:26
URL: http://lissento.blogg.se
Postat av: Paula i pörtet

Hej, men nu är det bara 1½ vecka kvar! Tiden springer ju iväg, o grattis till myndiga dottern! Fotot på ekan blev en klar favorit, så snyggt! Emaljkannan som blomstren bor i är också härlig, tänk vad dom gjorde vackra saker förr...
Ingen fara å färde med fingret, alsolsprit ska fixa ev. infektion
Kramiz

Svar: Hej Paula! Kannan är i porslin :) men visst är den fin! Gillar den skarpt själv också! Hoppas det går bra med kaninerna och fingret! Kram
Malkin

2015-06-23 @ 19:18:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: Christina

Vilka fina bilder.Brrr....bada,nej det får allt bli bra varmare för att få i mig i vattnet.Vilken underbar tillbringare till blommorna.Helt i min stil.
Christina

Svar: Ja visst är den fin, den är från en servis som mamma köpte i slutet av 60 talet, en Rörstrand./Malin
Malkin

2015-06-24 @ 21:56:50
URL: http://stjarnorochkristaller.com
Postat av: Paula i pörtet

Ja vad dum jag är, visst är den i porslin! Men mönstret är sådär härligt gammeldags, fast det är ju just det som är modernt igen, och färgerna klara och fina!

2015-06-25 @ 09:09:47
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Vilken idyllisk midsommar!

2015-06-28 @ 21:16:44
Postat av: Paula i pörtet

Nä, vill inte se läskiga klipp, jag är så blödig nuförtiden så det inte är sant. Jag som förut satt bänkad framför Animal planet på teve klarar knappt något av deras program. Antingen handlar det om misskötta djur, om djur i fångenskap eller rovdjur. Blä, säger jag numera och väljer dokumentärer. Nu är det väl bara en vecka kvar av kaninpassningen, det blir ju lagom för sen torde både svamp och bär börja mogna
Kram och ha en fin vecka

2015-06-28 @ 21:23:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Paula i pörtet

Men Malin, första semesterdagen, och du får inget gjort! Söta rara, vad ska du få gjort? På semestern gör man så lite som möjligt så ofta som möjligt, basta! Du måste först komma ner i varv, hinna njuta, känna efter, sen, om ens då, är det tillåtet att börja småpula lite..."ler"
Semesterkram

Svar: Du har så rätt vännen ♥ Jag har inte kommit ned i varv än. Dessutom så stressar vädret mig :( Kram
Malkin

2015-07-06 @ 15:10:11
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0