Fotohelg i huvudstaden

 
 
Tiden flyger förbi, redan mitten av November. Resan till Stockholm med fototjejerna som jag sett fram emot, har redan avnjutits. Närmare bestämt förra helgen.
 
Blev upphämtad i tidig arla stund på lördag morgon. På Luleå Airport strålade vi ihop alla 5 tjejerna (en tjej kunde inte vara med då hon var bortrest på annat håll). 
 
På resan ned fick vi uppleva en vacker soluppgång som jag försökte föreviga med mobilkameran. Svårt att göra den rättvisa.
 
 
Från Arlanda tog vi Taxi till vandrarhemmet där vi lämnade av våra bagage och sedan promenerade vi i regnet mot fotografiska. Vi stannade efter vägen och åt frukost i närheten av Kungsan, där jag även tog denna bild.
 
 
 
Utställningarna på Fotografiska var riktigt bra, intressanta och framförallt inspirerande. Särskilt intresserad var jag av Martins Schoellers utställning, så många fantastiska porträtt, en del vanliga "perfekta" porträtt av kända personer, men även riktigt roliga idéer!
 
Här var jag osäker på om man fick fota, men jag tog lite grann i smyg med mobilen, som på Zlatan till exempel.
 
 
Och så förevigade vi oss i en fotoautomat :) En tjej saknas, hon hade date med sin dotter. 
 
 
Efter en sen lunch på fotografiska fotade vi lite på söder och sen på väg hem till vandrarhemmet medan mörkret sänkte sig över staden.
 
 
 
 

 

 
 
 
Här bodde vi, på vandrarhemmet Af Chapman! Roligt att vi alla kunde alla bo tillsammans. Min svägerska som vi mötte på söder kom också ut till oss och bjöd på vin. Sen åt vi alla en god och lyxig middag tillsammans på Skeppsholmen hotell. Vattnet behövde inte vagga oss till sömns.
 

Kunglig utsikt från vårt rum.
 
På söndag morgon kunde vi ta det lugnt med uppstigning och frukost, för nu regnade det igen. Trist vi som hade tänkt vara ute och fota före Fotomässan. Dit åkte vi efter frukost och utcheckning. 
 
 
 
Framme på Älvsjömässan, här har vi precis checkat in och ser fram emot med spänning vad dagen ska ge.
 

Titta där är ju han som lärt mig allt jag kan om Photoshop! (Elements).
 

Vi stannade till och lyssnade på duktiga Brutus Östling.
 
När vi blev hungriga gick vi över till den andra mässan, Mitt Kök. Där åt vi lunch med denna utsikt:
 
 
 
Vi gick runt en stund här på matmässan också, men jag var inte så imponerad, det handlade mest om vin..
Jag har börjat acceptera att jag mår bättre om jag undviker vin, iaf rött sådant.
 
Efter en hel dag i Älvsjö var vi trötta och nöjda och åkte raka vägen ut mot Arlanda för att invänta vårt sena kvällflyg som tog oss hem igen. Jag var riktigt nöjd med resan, sällskapet och all fotoinspiration som den gett mig. Jag var även nöjd med den inplanerade semesterdagen på måndagen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Härliga bilder du fått och man inte tro att du och jag varit på samma plan samma tid - vi har haft helt olika vyer då vi satt på olika sidor - enorm skillnd av vad du såg och vad jag såg. Förutom det så känner jag igen alla dina vyer och du har fått fina bilder med bra perspektiv.

2015-11-14 @ 23:32:35
Postat av: Camilla

Åh,fantastiskt! Den med flygplanet överst är bäst, älskar den även om jag hatar flygplan.
Kram!

2015-11-15 @ 20:42:06
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Paula i pörtet

Nästa gång får du åka på en blogginspirationsresa! Så kommer du igång med bloggande regelbundet! Hihi, bra tanke va? En väldigt lyckad tripp till hufvudstaden hade ni, trots pissväder, men det får man räkna med så här års. Då är det värre när man planerat något en helg i min landsortshåla där det inte finns något alls att roa sig med om vädret sätter sig på tvären. Jag har en väninna iStockholm som brukar visa en del foton på FB när hon varit på utställningar och då blir jag avis må du tro. Sen är det en helt annan sak att jag kanske inte alls skulle komma iväg oftare bara för att alla sevärdheter fanns i närheten. Under åren i Stockholm var det inte många ställen som fick besök...
Hoppas du har bra med reflexer på, om du fortfarande cyklar dessutom. Här har vi jätteproblem med våra nyanlända som oavsett hur många reflexer dom får inte begriper att använda sig av dem...Endera dagen blir väl någon överkörd..
Kramen

2015-11-17 @ 17:42:00
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Vilken härlig helg! Så underbart att göra utflykter tillsammans med likasinnade! Härliga bilder och grymt vacker bild på af Chapman!

2015-11-18 @ 10:01:10
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Ottophoto

Härliga bilder Malin. Och du kan konsten att skriva text till, roligt läsa. Jag gillar dina bilder och du har fått till riktigt bra skärpa.

2015-11-22 @ 20:24:53
URL: http://www.ottophoto.se
Postat av: Paula i pörtet

Hej, hur har det gått med nya telefonen? Just nu är jag mest arg på min för att inte väckningen fungerar. Eller jo, visst ringer den, men när jag halvt i sömnen famlar efter den för att få snooza lite så behöver jag bara nudda eländet så stänger den av, för gott! Min telefon är alldeles på tok för känslig, halva tiden vet jag inte vad jag gjort för att den ska hoppa hit och dit mellan olika funktioner...
Jag ska allt ta o handla mig en gammal hederlig klockradio har jag tänkt.
Hoppas du hade en mysig adventshelg, här var det lugna gatan, men nu kör en hektisk vecka igång. Språkcafe idag, matlagningskurs på onsdag, en loppis torsdag och andra loppis fredag...men kul är det, än så länge i allafall
Kram på dej

2015-11-30 @ 10:42:22
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Men vilken härlig resa med fotovänner och skulle också velat gå på fotomässan.

Så mycket man vill :-)

2015-12-01 @ 16:37:03
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Paula i pörtet

Grattis på namnsdagen!
Kram

2015-12-10 @ 10:54:47
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

God jul Malin och hoppas du har en skön ledighet att se fram emot.

Kram

2015-12-17 @ 21:59:00
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Camilla

Kram till dig! Saknar dina fina bilder och mysiga inlägg!

2015-12-20 @ 11:52:11

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0