Happy!

När det går bra för mina barn då är jag glad!
 
Emma klarade uppkörningen för ngn vecka sedan och teoriprovet i lördags. Så himla skönt. Nu får jag hoppas att hon och hennes medtrafikanter är rädda om henne i trafiken.
 
På den här bilden kör hon sin första tur med rykande färskt körkort, hem från teoriprovet på Trafikverket.
 
 
 
 
Och Arvids fotbollslag hade seriepremiär i fotbollen i går, och han fick göra 2 mål, det känns också gott i fotbollsmammas hjärta.
 
 
Det är mycket kring fotbollen nu, för ett par helger sedan hade vi fotbollscup i värsta kylan i dagarna 3. Nästa söndag är det också fotbollscup som vårt lag är med och anordnar. Men den här gången ska inte våra killar spela, nej dem ska öva på att vara domare. Dem ska först gå en domarutbildning i veckan.
 
Och idag var det fotografering, av lag och individuella bilder. Kul att se när proffsen arbetar!
 
Själv kämpar jag med min onda axel, stela nacke och rygg. Går på akupunktur en gång i veckan. Nålarna har i alla fall fått mitt huvud att kännas lite piggare och klarare, bara det är ett stort framsteg.
 
Och tänk, snart är det sommar ...Happy!
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Hej, jag gick mycket på akupunktur under mina bankår, det var ju så mycket statiskt arbete. Och då, hör och häpna, hanterade vi också pengar! Du vet, dom där sedlarna och dom där som klirrar i börsen, eller gjorde åtminstone. "ler". Gick ett tag hos en kinesgubbe, jag var lite rädd för honom för han var väldigt allvarlig och sträng och pratade dålig svenska. Men undrar om inte han lyckades få ganska bra ordning på finnkäringen, eller var det skräcken som gjorde det?
Kram

2016-05-16 @ 20:18:49
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

Vet precis hur den värken är! Har den jag oxå... Vissa tider är den bättre och vissa tider (som nu) är värken här hela tiden. Min healer löser upp alla mina knutar en gång i månaden. Nu känns det som jag skulle behöva gå där varannan vecka, så illa är det.
Visst är det underbart när det går bra för barnen! Yngsta dottern har börjat på ett nytt jobb och hon verkar trivas jättebra där! Älsta dottern har massor av roligheter och bra jobb på gång! Så nu känner jag mej inte orolig för dem i alla fall!

2016-05-17 @ 10:05:55
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Paula

Hej, jag har köpt skumgummi som jag ska klippa till att ha i cykelkorgen. Där ska Blinka få sitta och vila när vi är ute på längre turer har jag tänkt.
Ha en fin vårhelg, här vankas åskväder har jag läst!
Kramen

2016-05-20 @ 15:07:10
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Man blir glad ända längst in i hjärtat när det går bra för sina barn.
Krämpor av alla de olika slag. Var kommer allt ifrån?
För mig är det svårt att säga vad aukunpunkturen gör för mig. Tror jag sover bättre! Sover man bättre så blir det en kedja av andra bra saker...så jag törs inte sluta.

2016-05-20 @ 16:29:10
Postat av: Sonja

Visst känns det bra i mammahjärtat när barnen gör nå bra och kämpar på.
Nä värk kommer inte jag överens med, har ju hittills sluppit långvarig värk (peppar, peppar...)

2016-05-31 @ 12:49:51
Postat av: Paula

Trevlig helg på dig, jag svettas och stånkar, men försöker låta bli att klaga. Har hittat en grupp på FAcebook, Vi som inte gillar högsommarvärme, där får vi gnälla så mycket vi orkar, bra va! Kramiz

2016-06-03 @ 21:52:14
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0