Krakow

 
 
 
 
I år valde vi ett resmål vi inte besökt tidigare. Ska man hinna beta av bucketlistan då måste vi sluta åka 4 ggr till samma ställe. 
 
I år blev det en weekend (tors-sön) till Krakow. Hade gärna stannat ngn dag längre, men då dottern sommarjobbar var det viktigt att prioritera det. Särskilt som hon behöver alla pengar hon kan tjäna. Hon ska nämligen flytta hemifrån på tisdag, dvs i övermorgon. Blandade känslor, men självklart önskar vi henne Lycka till med sambolivet och egen lägenhet.
 
Den som vill se fotoalbumet jag gjort till familjen kan kika på denna länk.  Fotoalbum Krakow  (fungerar inte via mobilen tyvärr)
 
 
Tack och lov fick vi sommarväder till slut. Men då hände ngt annat tråkigt, Arvid blev sjuk lagom innan weekendresan till Umeå och Umeå fotbollsfestival. Det började med halsont en dag. De följande två dagarna hade han ca 39,5 graders feber och dålig i magen. Sedan dag 4 då bröt värsta eländet ut. Nässelutslag och det räckte inte med ett anfall, utan upprepade anfall så fort medicinen som man bara får ta en gång per dag slutade verka. Vi är inne på tredje dygnet och det har varit fruktansvärt jobbigt för honom.
 
En semestervecka kvar, jag hoppas verkligen att Arvid frisknar till så att vi kan njuta av den. 
 
Tjingeling
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Krakow ser fint och spännande ut! Har aldrig varit där (eller ens i Polen), men haft tankar på att resa dit. Ha en fortsatt fin semester, hoppas verkligen att sonen blir frisk! Inte roligt när barnen inte mår bra...

2017-07-31 @ 06:41:59
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: mammakero

Ja, det där att barnen flyttar hemifrån är jobbigt! Sen att sonen blir så jättesjuk lagom till rolig fotbollscup är ju inte mindre jobbigt!
Bilderna på Instagram visar en vacker gammal stad, jag har aldrig varit där.

2017-08-05 @ 14:41:14
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Paula

Hej, det var säkert ett intressant resmål. Jag har fått revidera min bucketlist åtskilligt, jag orkar helt enkelt inte med resor så bra längre. Märkte det vid Stockholmtrippen, hur kul det än är så kostar det....i kroppen och själen...
Oj, ska dottern både flytta och bli sambo, spännande. Min dotter drog då hon var sjutton, blev gravid och fyra månader senare lämnade hon sambolivet och flydde tillbaks till mamma...mycket kan hända således, men dom unga måste få testa sina vingar, och förresten, vad kan vi göra för att hindra dem? Varmaste kramar från pörtet

2017-08-19 @ 00:33:52

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0