Semester 2020

Årets semester har varit annorlunda för många. Hemester o Svemester är det som rekommenderats och vi har följt rekommendationerna. Vi har hållit oss hemma och i stugan och jag har trivts jättebra med det. Efter många år med stress mår jag bra av att ta det lugnt på min semester. Ta det lugnt och göra saker jag mår bra av.

Idag börjar min 4e o sista semestervecka för den här sommaren. Fasen att det ska gå så fort. Och fy tusan så synd att den riktiga sommarvärmen hittills var kring midsommar innan min semester.

Jag hoppas att jag ska bli bättre på att ta ut fler semesterdagar vid fint väder framöver. Bli bättre på prioritera mig själv före jobbet. Men det är svårt att göra om sig.

Här kommer lite fler bilder från min semester, utöver de jag lagt ut tidigare. I blandad kompott.

(null)

Läsa kan jag tyvärr bara göra under långledigheter. Men när jag väl kan så njuter jag av det.

(null)

Små lagoma projekt gillar jag.

(null)

Lyxigt med egna jordgubbar och våfflor till frukost.

(null)

(null)

Under vem som var gladast när Emma klarade uppkörningen till lastbilskortet? Nervösast var då jag med råge.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Att vara i stugan, det är som heeling, iaf de soliga dagarna utan regn.

(null)

Jag är inget träningsfreak, men mår så bra i både kropp o knopp av att röra på mig. Så det är något jag måste bli bättre på prioritera i mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Å, vilka vackra och härliga sommarbilder!

2020-07-28 @ 22:42:04
Postat av: mammakero

Härliga somriga bilder du visar! Bra att börja ändra på dåliga vanor när man är utvilad och inspirerad. Sedan får man inte glömma att stanna upp i vardagen och fundera i ensamhet om fötterna fortfarande vandrar på den nya vägen. Vardagen har en förmåga att valla ner alla försök att ta sej ur djupa och inkörda spår.
I de hastigheter som allt händer, så är små stunder i ensamhet där man tänker på vad man vill göra härnäst, den bästa gåvan till sej själv.
Keep on fighting for yourself!

2020-07-29 @ 18:32:18
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0