Julgransfunderingar

Det är inte helt lätt att välja gran nu för tiden. Vilket utbud det finns, vanlig norrländsk, odlad gran, dansk gran, disneygran och bland plastgranarna kan man välja färg, grön, vit, cerise eller varför inte svart?
Sen finns det alternativa granar..också lämpliga för allergiker: *hihi* 
 

image128



Har även noterat något som kanske är en kommande trend?? Att hänga julgranen upp och ned från taket! ??

Nej för min del är det faktiskt inte så svårt, min dotter tål inte äkta granar så vi får nöja oss med en i plast, och är det något jag tycker skall vara grönt till jul så är det granen! (Absolut inte gräsmattan...dock finns viss risk i år.. och  ngn skidåkning till jul verkar tyvärr inte heller vara aktuell, jag fick rådet att packa med skridskorna istället...)

I år blev det en "stylad" gran hemma hos oss, jag ville pynta granen i vitt, silver, guld och glas och var ganska säker på att barnen skulle sätta stopp för det. MEN nej nej, de tog gladeligen med sig pyntet som de själva tillverkat upp på sina rum och pyntade där istället...så nu står jag där med min "stylade" gran och tycker att den är lite småtrist..

(Hade det varit en äkta gran hade jag bjudit på en bild här på bloggen)

Kommentarer
Postat av: EVA

Vilken kul och god gran...!
Ville bara önska Dig och de dina en riktigt underbart GOD JUL !!!
***
JÄTTE-JUL-KRAAAM från EVA !!!

2007-12-22 @ 17:10:21
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Syster

Vilken fantastiskt fin gran. Den julgransplundringen skulle jag inte vilja missa!!

2007-12-22 @ 20:40:59
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: moster keb

hmmm :) barrfri
men dyr kanske :)

2007-12-22 @ 21:58:02
Postat av: Malkin själv

Ja hihi den här granen skulle funka hos oss m tanke på allergierna, jösses vilken julgransplundring det skulle bli..

2007-12-23 @ 09:03:27

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0