Brunt och orange!

Om någon hade sagt för ca 10 år sedan att jag skulle inreda med brunt och orange i kombination då hade jag nog nekat bestämt..Jag är nämligen uppvuxen i ett flickrum på 70-talet med en mörkbrun vägg och resten av väggarna med ganska stora organge blommor, något som jag aldrig trivdes med. Min kompis hade en liknande tapet i rosa som jag drömde om.

               image77
 

Men man skall aldrig säga aldrig...ja visst påverkas man av trender..Har funderat ett tag över vilken färg jag skall bryta av med i mitt tv-rum som går i ljust-beige och brunt. Valde mellan limegrön, vinröd, rosa och orange. Det var nog ljuslyktorna som jag såg hos Sara vill fara som avgjorde mitt val.
(Ljuslyktorna, pläden och kuddarna är från mitt senaste Ikeabesök, duken/tabletten från Åhlens)


Kommentarer
Postat av: maria

Ja, vem trodde att man skulle gilla dessa färgkombinationer igen... Men vad LÄCKERT du har fått till det. Ser riktigt ombonat och mysigt ut. Behövs dessa mörka vinterkvällar.
Kram.

2007-11-04 @ 08:41:20
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: maria, igen.

Min brudkista står lånt inne i garderoben...Passar inte riktigt i 2000-talets inredning... Men man vet aldrig, kanske en dag..

2007-11-04 @ 09:17:12
Postat av: Syster

Orange är helt rätt färgval! Limegrön gillar jag i o f sig också. Minns din rosatid förr. :S Allt var rosa; sovrumstapeter, hushållsgrejer, m fl. Vinrött blir lite juligt.

2007-11-04 @ 09:47:50
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Malkin

Fast snart är det jul! (:S Tiden går ju så fort...help!) då känns det kanske inte lika kul m "halloween färger" *ler* Nåja det löser sig säkert! Tils dess njuter jag av lyktornas sken! =)

2007-11-04 @ 10:46:52
Postat av: Anna

mysigt!

håller ej med C att vinrött behöver vara jul...
håller på städar.....tar aldrig slut!

2007-11-04 @ 13:38:40
Postat av: marie, för tredje gången idag.

Blir så toppenglad av dina komentarer hos mej!! Sånt värmer i höstmörkret! Men nu får jag nog lugna ner mej med att byta kort hela tiden :-) Folk vet ju till slut inte var de har hamnat när de kommer till min blogg.
Må så gott!

2007-11-04 @ 17:43:03
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: C

Kompisen med de rosa blommorna på tapeten som du gillade.... var det jag, det??? Jag ÄLSKADE mina rosor på den tiden! (Somebody please kill me!!!!)

2007-11-04 @ 19:36:26
Postat av: C

PS. Men brunt och orange är FINT tillsammans, fastän jag skulle ha fått huvudvärk vid själva tanken på det för några år sen. Malkin har rätt, man faller nog för trender fastän man är tillräckligt gammal för att "förstå bättre"???!!!??? Huh!!??

2007-11-04 @ 19:39:26
Postat av: Lilla My

Brunt och orange är ju så snyggt tillsammans.Vi hade medaljongtapeter i rött och andra färger hemma när jag växte upp och jag tyckte inte att det var snyggt men nu skulle jag kunna tänka mig såna tapeter :-)
hihi tänk vad man kan ändra sig...Ha det gott

2007-11-04 @ 21:55:46
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Liza

Tillhör ju också de som växt upp med brunt i kombination med orange och grönt. Svor på att aldrig någonsin låta det komma innanför mina väggar igen... men man kan ju ändra sig. Gillar ljuslyktorna/glasen jättemycket, de ger ett så varmt sken.
Vill också säga att du har så fint.. känns inte alls 70-tal utan bara fräscht och mysigt!
KRAM!

2007-11-04 @ 22:25:44
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Malkin

Tack Majjan, syrran, Anna, C, Lilla My o Liza för Era snälla kommentarer!
C: Javisst var det ditt rum jag var så avis på, men om jag minns rätt fick du välja din tapet, det fick inte jag, det var pappa ! som valde den, kan du tänka dig??

2007-11-05 @ 21:10:18
Postat av: C

Ja, jag har den tveksamma äran att vara den som faktiskt valde den rosa storblommiga tapeten......... suck!!!

2007-11-06 @ 07:17:52
Postat av: Ellasmamma

Skönt att det är fler än jag som fallit till föga...tycker brunt och orange är fina varma färger nu, men tyckte det var gräsligt på 70-talet. Visst är vi väl flexibla???

2007-11-06 @ 09:09:06
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Emma

Tack tack!
Ja brun o orange är härliga höstfärger : )

2007-11-06 @ 17:46:39
URL: http://emma1983.blogg.se
Postat av: Malkin

Ellas mamma: ja visst är vi flexibla!! Trist vore det om man alltid ville ha på samma sätt.

2007-11-07 @ 21:01:21
Postat av: Marit

Visst blir man påverkad.. :) De där ljuslyktorna i orange följde även med mig hem från IKEA. Kunde inte heller motstå filten i samma färg. *skratt*

2007-11-21 @ 13:14:15
URL: http://norrlandsliv.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0