Fotografering

Jag har alltid gillat att fota och klistra foton i album, även om jag för flera år sedan gick över till den digitala tekniken så fortsätter jag ändå att framkalla och göra album.

Men oj vad mycket mer man kan göra med den digitala tekniken, redigera, göra collage, bildspel osv.  Detta är ett intresse som vaknat till liv hos mig tack vare alla inspirerande bloggar jag följt de senaste veckorna.

Jag vill lära mig mer!! Jag vill lära mig bildredigering och att fotografera bättre. Spontant tänkte jag direkt att jag måste skaffa mig en bättre kamera, men sen tänkte jag efter lite, det kanske inte vore så dumt att lära sig den kamera man har först. Jag har aldrig ändrat en inställning på den, jag har inte ens kunnat sätta in rätt datum! Så igår letade jag fram manualen till kameran, nu jag har fått in rätt datum och lärt mig vilken inställning jag skall använda för tex närbilder. HURRA!

Rusade sen ut i trädgården innan solen skulle hinna gå ned bakom grannens hus och tog ett par foton, och här är resultatet, ett litet collage.

                             fotocollage



Med denna bild vill jag önska alla som kikar in här 

                                                              image38
              


Kommentarer
Postat av: Luna

Trevlig helg du med, och lycka till med ditt nya intresse. Det finns HUR mycket som helst som man kan göra. Jag kan nog bara 30% om ens det, men jag är rätt nöjd med det. Hinner liksom inte lära mig mer.

2007-09-15 @ 00:23:37
URL: http://lunanimbus.blogg.se/
Postat av: fia

vart jätte fina bilder

2007-09-15 @ 11:19:08
URL: http://ajaxen.blogg.se
Postat av: Sonja

Hej, kul med nytt intresse. Hade en gång stort intresse för fotografering men nu är det säkert ett antal år sen jag fotat.
Intressen försvann i o m digitalkamerornas intåg, kan nämligen inte fota med dem.
Ångrar att jag sålde min gamla halvautomatiska Minolta, den var kul att använda och experimentera med.

2007-09-15 @ 14:04:48
Postat av: fia

ja du har rätt de lilla då kan man va lycklig . hann ju me en hel del i dag . så de trista vädret får man nog stå ut me . kul att du skrev alltid kul att titta in här ..

2007-09-15 @ 18:07:16
URL: http://ajaxen.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0