Trädgårdsmästaren

Birgitta från Blad i norr trädgårdsdesign, har varit och hälsat på hos oss i veckan, tyvärr var jag inte hemma själv.

                            Plommon

Foto: av mig själv (i regnet strax innan "skörden")

Så nu är plommon-  och äppelträdet beskurna och maken har blivit instruerad hur detta går till! =)

Vi fick även lite tips och råd hur vi kunde göra lite finare här på tomten med svängda grusgångar, kantstenar och lampor tex. Sen fick maken tips om alternativ till vår häck av nyponrosor som han är såå less ( jag är inte lika less men det är inte heller jag som skött om den). 

Vi fick också förklaringen till varför våra äpplen är så fula, det är tydligen "nå maskar "som normalt brukar äta rönnbär som ger sig på äpplen i brist på rönnbär. =(

Ser faktiskt fram emot nästa trädgårdssäsong, fast den känns långt borta nu..

OK trädgård får också bli en kategori! 

Kommentarer
Postat av: majjanw

Vilket fantastiskt fint kort!
Vad kul att det var trevligt " här nere" i huvudstaden. Den restaurangen har jag inte varit på, men tack för tipset, dit ska jag gå!
Dags att krypa till soffan igen :)
Ha en skön söndag!

2007-09-23 @ 10:59:35
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Anna

Skall du och Mårre till Stockholm!?
Hade inte en aning... här får man läsa på bloggen om man skall veta vad som händer...
skall kolla om det är ngt mer man inte vet, när vi äter pizza med Er om en timme...

2007-09-23 @ 16:05:58
Postat av: Syster

Tur att du så förklarande berättade om fotot. Annars hade man kunnat tolka det våta på plommonet lite fel. ;)
Dina foton inspirerar mig!

2007-09-23 @ 19:17:18
Postat av: Vicke

Kul med lite experthjälp och jag har hört att hon är duktig! Imponerande vad mycket fruktträd ni har i er trädgård.

2007-09-23 @ 21:24:48
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Malkin

Ja det var värt pengarna att ta hit Birgitta!!
Nåja vi har inte mer än ett äppelträd o ett plommonträd samt ett prydnadsäppelträd. Men speciellt plommonträdet är så kul att det funkar, det är vi lite extra rädda om.

2007-09-24 @ 21:39:54
URL: http://malkins.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0