Back in business

Först måste jag visa en bild av årets kull med svalbäbisar, uppfödda på mammas o pappas veranda i stugan:



De har lämnat sitt bo nu och sitter där så rart på rad (på antennfästet) och bajsar ned mammas markis!  :S


Nu är jag tillbaks på jobbet igen efter en sköööön semester, dags att bita i det sura äpplet och försöka komma ikapp igen. Gjorde en rejäl rivstart med en 12 timmars arbetsdag. Jag jobbade "undercover" hela dagen (dvs med semesterkoden kopplad på telefon) för att få det mest akuta fixat. Min kollega är borta i 2 veckor till och jag vet ärligt talat inte hur jag skall hinna med allt som står på agendan...  


Tack och lov så är barnen hos mormor o morfar denna vecka så jag har möjlighet att jobba över varje dag. Eller snarare sagt, så var tanken. Vi får hoppas att mormor orkar med dem hela veckan, redan i dag hade de krigat med varann så hårt att lillebror hade fått en blåtira... Jag säger som kusin J säger, - Det är rart med barn!


En glad överraskning fick jag i alla fall när jag kom hem. Vår efterlängtade vän, snickaren hade kommit för att hjälpa maken med vår källare!  


Så nu är golven täckta av rosa isolering istället för av grå betong med öppna avloppsledningar. Nu får Ni hjälpa mig att hålla tummarna att rörmokaren har tid att klämma in oss inom en snar framtid.
 

 
Någon som avundas?

Kommentarer
Postat av: IBW

Jobba inte ihjäl dig, det är inte värt det ? Ledningen kanske borde anställt lite extra hjälp och inte utnyttja dig till maxplus.

2008-08-04 @ 21:50:20
Postat av: Ulla

Ja, här var det full fart! Ta inte bara ut dig, för tänk på att du ska jobba ett bra tag innan det blir långledigt igen.

2008-08-05 @ 07:47:49
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: myran

Hej å´välkommen till verkligheten ;-(

Vilken fin bild.....tycker L åxå å´ler.



Har faktiskt städat ut i stugan i helgen. Syrran å´jag...en städning jag faktiskt mös med trots munskydd å´äckel päckel lite här å´där. Fint fint blev det å K´s kalas firades där på söndag, med tipsrunda å´allt. Bastu och grill på kvällen....gissa om det var en verkligthetsflykt. Välkommen på bastu.

Kram

2008-08-05 @ 09:12:59
Postat av: Syster

Vilka dunbollar!! Läcker bild!



Duuu... ta det lite easy på jobbet. Ta en sak i taget och gör det du hinner. Resten får helt enkelt vänta. Blir inte bättre arbetssituation av att dräpa en efter en. Tänk efter NU!!



Skönt även att snickaren dök upp. Finns inget värre än projekt som bara står... Gillar att se att det rör sig frammåt.

2008-08-05 @ 09:53:23
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Välkommen tillbaka! :) Men hjälp vilka söta små fåglar!! :) De satt ju så fint på rad där, nästan som på beställning för att fotot skulle bli bra. :)

Vad bra att ni fått hjälp med källaren, det ser ut som ett rätt jobbigt projekt...

Kram på dig!

2008-08-05 @ 11:14:24
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: maria

Svar: Tack!!

Supersöta fåglar!! Det där med markisen får man ta, när de är så söta :)

Må så gott!

2008-08-05 @ 12:23:27
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: Ninnie

Vilken underbar bild på svalungarna!

Nä, att börja jobba igen efter semester är inte precis roligt. Men, snart är man inne i vanliga lunken igen.......

Lycka till med källaren!

2008-08-05 @ 15:30:06
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

IBW o Ulla: Jag skall försöka låta bli att jobba ihjäl mig..

Myran: Ja precis så känner jag mig, välkommen till verkligheten.. Vi kommer gärna på bastu i Er stuga!

Syrran: Ja visst är de gulliga dunbollarna. Ja et är skönt att det rört på sig lite om än väldigt små steg. Nu får vi inte tag på rörmokaren...

Camilla, ja visst är de gulliga! Källarprojektet är inte så kul precis särskilt som det är mycket svårt att se slutet i tunneln.

Maria: Ja det är oftast två sidor med allt!

Ninnie: Jo tack det kommer vi att behöva!

2008-08-05 @ 18:53:15
Postat av: Junitjej

Vilken härlig bild på fåglarna!!

2008-08-05 @ 22:30:23
URL: http://junitjejen.se
Postat av: keb

håller med ibw

passa dig för utbrändhet malin.. det är inte värt det!

2008-08-05 @ 23:47:56
Postat av: Ulla

Godmorgon! Vad kul att du var inne och läste min rescension på Mord i Skärhamn. Hoppas du överlevt dina arbetsdagar. Hoppas du tar det lugnt. Som du lovat

2008-08-06 @ 08:50:59
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Syster igen

Kan inte se mig less på de något uppkäftiga dunbollarna... hihi

2008-08-06 @ 09:50:10
Postat av: Livet i byn

Vilka sötingar på rad, vi har ett bo i stallet som jag vurmat så för. De är snart flygfärdiga...



Avundas er inte med källarjobbet, men det blir nog väldigt fint sedan kan jag tro.



~Livet i byn

2008-08-06 @ 14:10:58
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0