Utmaning på halvfart

Regler:
1. Publicera reglerna på din blogg.
2. Svara på de fem 8-sakerna. 
3. Meddela de utmanade på deras bloggar.


Äsch 8 svar på allt blev alldeles "för mycket för mig", jag antar utmaningen på "halvfart", dvs m 4 svar per fråga..

4 favoritprogram:

Hjälp jag ser knappt på tv längre..det blir att räkna upp det jag ser ibland - favoriter just nu...

♥ Idol (Heja Kevin)
♥ Stjärnor på is (Heja Markus!)
♥ Wallanderfilmerna
♥ Bonde söker fru

4 saker jag gjorde igår:
♥ Jobbade hela dan på jobbet
♥ Jobbade ett par timmar hemma
♥ Lagade barnens önskemat till middag, ngt jag knappt äter själv....snabbnudlar =bläää
♥ Badade badkar, dagens bästa!

8 saker jag ser fram emot: (här var jag lite flexibel ! och räknade upp 8 svar i alla fall!) 

♥ Några dagars ledighet i jul
♥ Att vår rörmokare skall göra klart i källaren
♥ Att årsbokslutet på jobbet skall vara klart (har redan börjat stressa upp mig..)
♥ Att se Stieg Larsson filmen
♥ Att få tid till att städa här hemma (ingen idé före rörmokaren..)
♥ Julfesten på lördag
♥ När julbaket och julklapparna är färdighandlade
♥ Att fira jul i stugan

4 favoritrestauranger:
♥ Italienska restaurangen Mancini i Sthlm
♥ Kyrkbyns kök o matsal i Gammelstad
♥ Cooks krog här i stan
♥ Hosteria Tre Santi (mer Italienskt i Sthlm)

4 saker på min önskelista:
♥ Att mina nära och kära ska må bra (stulet svar av Camilla  - men ack så viktigt)
♥ Att jag själv får må bra (se parentes ovan)
♥ Nya kläder (trist att handla, vem vill bli min personal shopper?)
♥ Bara en liten pengavinst, 100 000 så jag kan inreda som jag vill i källaren.

Nu utmanar jag alla som vill, att göra den här utmaningen. Själv blev jag utmanad av Camilla.

PS! Fotot är taget i vår blivande tvättstuga, plattsättningen i källaren blev klar för ett par veckor sedan, nu väntar vi på att rörmokaren skall dra vatten, koppla in golvvärme och installera toalett osv.. Jag blev jättenöjd med golvet! DS!


Kommentarer
Postat av: Paula

Hej! Äntligen har vi fått ett litet snötäcke, blött är det men förhoppningsvis ligger det kvar då det nu blir lite kallare.

Visst är det både knepigt och skoj när man inser att folk man inte umgås med läser i bloggen. Jag känner ju faktiskt ingen i byn, o så satt dom bara där och väntade på att Hasse o jag skulle dyka upp. Dom har ju sett foton på mig...

Men dom var ju jättetrevliga allihop, och jag brukar inte skvallra om grannarna i bloggen., tss

Kram

2008-12-03 @ 19:16:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sonja

Oj vad snyggt det blir, stilrent!

2008-12-04 @ 08:38:14
Postat av: C a m i l l a

Roligt att läsa dina svar!

Kramar!

2008-12-04 @ 10:04:22
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Karin

Det kommer at bli superfint.

Underbart att uppnå det man längtat till länge.Det är det som ger färg åt tillvaron

2008-12-04 @ 13:53:05
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: ibw

Jag förstår att du börjar längta efter att det blir klart i källaren, det blir säkert hur fint som helst. Du använder ju vitt och grått som grundfärger (gillar det) och då kan man variera fritt med färgade handdukar etc.

2008-12-04 @ 19:37:09
Postat av: Ulla

Godmorgon! Jag vet inte vem jag ska heja på i Stjärnor på is. Det är Markus eller Jesper som ska vinna. Vem kvittar nog lika. Ha en skön fredag!

2008-12-05 @ 06:27:00
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Syrran

Det blir så snyggt i er källare!



Ahhhh.... jag vill INTE att finalerna på Stjärnor på is (heja Markus) och Bonde söker "fru" (Heja Peter) ska komma så snabbt.



2008-12-05 @ 09:00:52
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Ellasmamma

Det är verkligen en lättnad när renoveringsarbete är klar och man får börja städa och pynta. Hoppas ni hinner innan jul. Tack för alla fina kommentarer på min blogg. Kram L

2008-12-05 @ 10:42:30
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: lena

Kul att få veta lite mera om dig:)

Håller på Kevin jag med.

Ha det fint, kram lena.

2008-12-05 @ 12:41:20
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0