Fettisdag

Fet tisdag...fettisdag vad knasigt det låter... men jag älskar semlor! I morgon bjuds det traditionsenligt på semlor på jobbet, men jag skall inte jobba i morgon...  :( ..min tur att vara hemma med sjuka sonen.  I värsta fall blir detta den enda semlan jag njuter av imorgon...

 

image146

Foto: Jag 

... på bild alltså, för orginalet är redan uppätet i fredags...   Eller kanske jag borde säga i bästa fall?? :S
Nej banta kan man göra någon annan dag.

Unna er en god semla på fettisdag med gott samvete!!

Kommentarer
Postat av: EVA

Alltså...jag måste hitta ett bra sätt att kunna slinka förbi GI:kuren, så jag får käka en semla imorrn ! Det är det godaste som finns och jag tror att om jag inte får äta en imorrn så går min bantning mycket sämre...eller hur ? Psyket du vet...hihi !
***
KRAM EVA

2008-02-04 @ 18:21:08
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: IBW

Jag gillar också semlor, men jag vill helst ha hembakta, i mindre storlek och mycket mandelmassa. Hinner inte baka, tror jag, fast man vet aldrig, i morgon kanske h m hm.

2008-02-04 @ 19:53:46
Postat av: Ulla

Jag älskar ju oxå semlor, så imorgon är jag rädd för att det kommer bli 2 st. Chefen ska visst bjuda på semla och den hade jag inte räknat med, men jag är ju så duktig och går till o från jobbet nu så jag kan med gott samvete äta 2 semlor imorgon.

2008-02-04 @ 20:05:17
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Syster

Va? Har du redan hunnit med din andra semla? Spar min till i morgon. Förhoppningsvis också den sista för i år. Var inte så imponerad av den första... kändes mer som förräderi att äta gott mitt i veckan.

2008-02-04 @ 20:16:58
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Sonja

Och så frestande, lägger nog också bantningen på hyllan idag.
En semla kanske lindrar träningsverken efter skidturen i söndags, den sitter i än..
Föredrar också hembakta, särskilt Hasses! Men inga såna idag, han blir sen.
Dessutom har vi Semmelcup (stavas det så månne?) idag med scouterna.

2008-02-05 @ 08:29:32
Postat av: Myran

Hej alla...i motsats till alla som älskar semlor så finns jag. Har försökt få i mig en men det gick inte så bra. Slängde nog halva. Att man kan sätta nå så äckligt som grynig hårt mandelmassa i en trevlig bulle...hmmm. Ändå tycker jag det alltid ser så gott ut och prövar minst en varje år. Kram , jag får ta nått annat gott och onyttigt./M

2008-02-05 @ 09:15:57
Postat av: Malin svarar:

Eva: Absolut skall du äta en semla! Om ngn undrar så har jag ordinerat dig en för ditt välbefinnandes skull!
IBW: Ja min make vill också ha hembakta men nää det ids jag inte fixa.
Ulla: Tom två, wow!!! *drömmande blickar*
Syrran: mmm jo jag har redan ätit två i år...du har räknat rätt.
Myran: Mandelmassan skall absolut inte vara grynig eller hård!!! Och så skall bullen vara färsk! Prova en i år igen!
Sonja: Semmelcup låter som ngt för mig! ;) Och guud så härligt med en skidtur!

Jag är hemma m A idag, nu har i alla fall febern gått ned, men fy vilken hosta han har stackarn...

2008-02-05 @ 09:25:25
Postat av: Ellasmamma

Huvva, vad trist det är med dessa sjuka barn. Ella har över 39 grader för femte dagen i rad, hon ska till doktorn idag. Jag gillar inte semlor och det är jag nog rätt ensam om, men hoppas att du verkligen tycker om dem njuter för mig också.

2008-02-05 @ 10:26:01
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Njut av semlor idag, och hoppas sonen mår bättre!

2008-02-05 @ 20:09:42
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej
Märkte att det finns trådlöst nätverk här på hotellet.... Idag har jag blivit erbjuden semlor enl följande; vid frukosten på värdshuset, förmiddagsfikat på Värmeverket (tog en), vid lunchen på hotellet, vid eftermiddagsfikat på TOP bostäder, vid middagen på värdshuset....PUST!

2008-02-05 @ 20:20:43
Postat av: Malin svarar:

Till Anna: Jag har inte blivit erbjuden en endaste semla på hela dan!! Men jag har ju varit hemma hela dan...och M hade ätit två på jobbet.. Vad bra m trådlöst nätverk!!Hoppas inte veckan känns alltför lång.

2008-02-05 @ 20:26:31
Postat av: Vicke

Synd att du missade semlan på jobbet, men du får ta igen det en annan dag;)

2008-02-05 @ 21:05:54
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: keb

Gott!
hembakta mjo,nja
dom blir ganska maffiga då
i det maffigaste laget kanske

2008-02-06 @ 00:30:17
Postat av: Mariakoden

Hejhej...
Jag har börjat gilla samlor mer å mer.....(ålderstecken...;)
Mandelmassan är gottigaste!!
Hoppas du får en toppenhelg!!!

2008-02-07 @ 10:29:41
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: maria

Härlig bild!!
Locket och grädden är godast, tycker jag..
Kram!

2008-02-07 @ 18:37:07
URL: http://majjanw.blogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0