"Lyxfrillan"

Ett besök hos min hårfrisörska det är äkta vardagslyx! =)  


 

image147


Om jag skulle komma lite för tidigt, då kan jag sitta ned och njuta av en frukt medans jag väntar på min tur, nu händer det ju aldrig mig, men Om..

När det sen är min tur då behöver jag inte ha en massa egna idéer om hur jag vill bli klippt eller vilka färger jag vill ha, nej idéerna det står min frisörska för. Jag lutar mig bara lugnt tillbaka och litar fullständigt på att hon hittar på något som jag kommer att trivas med, dvs inget drastiskt men ändå med lite variation.

Efter klippningen, när toningen är på plats, då hinner jag bläddra i några lyxiga magasin medans jag njuter av en Cappucino med några chokladbitar till. Hårtvätten efteråt är också en njutning i sig, likt en skön massage av hårbottnet.

För ganska många år sen sa min polare C att jag likt hennes mamma aldrig hade varit nöjd efter ett besök hos frissan, men det stämmer inte längre. Nej nu förtiden känner jag mig såå snygg när jag nyfriserad vandrar ut (efter att blundande ha skrivit under kortbetalningen) efter ett besök hos min trevlige hårfrisör.

Så nu vet ni, jag är faktiskt nöjd med mitt hår en dag var tionde vecka!!

Och vem vet, kanske jag någon gång i framtiden lär mig att få till frisyren själv?  Förnärvarande gör jag sällan några större ansträngningar...

Kommentarer
Postat av: IBW

Jag tycker också om att gå till frissan, det är så avkopplande. Man hör lite skvaller m m, men själv säger jag inte så mycket, om frisören försöker fråga en massa nyfikna frågor, så svarar jag inte utan jag säger att jag är trött och måste vila lite, eller så sätter jag igång att bomma henne med en massa frågor, för då hinner inte hon fråga mig, utan blir tvungen att svara på mina frågor. Bra tips, va,

2008-02-07 @ 20:56:34
Postat av: keb

jag brukar köra ibw:s sista uppräknade variant.
jag är nog en obotlig pratkvarn!
bara att konstatera det.
frisörer får nog höra rätt mycke,skulle jag tro..
det är betydligt skönare att gå till en frisör än en fotvårdare helt klart...

2008-02-07 @ 23:36:21
Postat av: Sonja

Visst är det svårt att hitta en frisör som passar en, jag tycker oftast att de är för fega, törs inte klippa ordentligt. Jag har än inte lyckats acceptera det sista momentet här i stan, betalningen! Utan försöker klippa mig i Finland när jag åker upp (150:- klippning/450-500:- med färgning/permanent.
Men det är underbart att vara där, lite balsam för själen, det ger energi!

2008-02-08 @ 10:37:23
Postat av: VT

Jag är också mycket nöjd med min frisör hon har nog klippt mig de senaste 10 åren. Hon har fått barn rätt nyligen och jag var orolig hur det skulle gå för mig när hon ska vara barnledig. Jag beställe tid på samma salong och vet ni vem som fanns där för att klippa mig.Hon kommer att jobba lite då och då så det är lugnt för mig. Ha en bra helg!

2008-02-08 @ 13:42:03
Postat av: Syster

Visst är det skönt att vara hos frissan. Själv dyker jag ned i en skvallertidning och tittar upp igen när det är dags för betalning.
Ni skulle se vad fin Sonja är i håret nu!!

2008-02-08 @ 16:23:33
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: maria

Visst är det härligt att gå till frissan!! Och ännu bättre när man blir SÅ NÖJD också.
Att bläddra i glansiga magasin och sippra på kaffet är gulkant i vardagen.
Må så gott och trevlig helg!

2008-02-08 @ 22:39:11
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Paula

Och var är bildbeviset? På resultatet? Jag bara undrar....
Jag tyckte synd om min frissa senast, han stod dubbelvikt över min stol för att få till topparna på mitt långa hår, hihi
Blir det Melodierna ikväll? Tror jag ska banda nya brittiska serien på fyran, dom brukar vara bra. Six feet under och Kalla fötter är favoritet
Ha en myspysig kväll/Kram

2008-02-09 @ 17:18:28
URL: http://paulaz.se
Postat av: Malin svarar

KEB o IBW: Ni är så roliga den ena pratar omkull frisören medans den andra vilar, är ni släkt eller?
Min frisör pratar lagomt mycket, o skvaller fungerar inte lika bra på "större" ställen när man inte har gemensamma bekanta.
Sonja: Det är m tanke på hur lite Du o min mor betalar i Finland som jag blundar när jag betalar....Skulle vara kul att snart se din nya frisyr!
VT: Vilken tur att din frisör klipper fast hon är barnledig, du har verkligen hittat rätt frisör, du är alltid så fin i håret men det beror även på att du får till frisyren själv! *avis*
Paula: Anade nästan att frågan skulle komma, men jag är lite kameraskygg, vill helst stå bakom kameran, eller en bra bit bort...
Syrran: Javisst är det ett bra tillfälle att uppdatera sig i skvallerblaskorna. skvallerblaskorna!
Maria: Visst är det guldkant!!

2008-02-10 @ 21:19:50

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0