Sovrumsinvestering

Idag har vi varit på en liten dagsutflykt...


image154


till det stora varuhuset i Haparanda !  :)


image155


I över ett års tid har vi tänkt byta madrasser och säng, idag slog vi äntligen till efter att jag bestämt mig för att göra en egen huvudgavel i väntan på att jag hittar den rätte....sängramen alltså.

Jag får väl erkänna att jag varit lite tveksam till att köpa madrasser från IKEA, men med tanke på deras goda testresultat och lockande priser så beslöt vi oss för att ge dem en chans. 
Men guud så svårt det är att provligga sängar på affären, det känns bra med deras löfte om modellbyte om man inte blir nöjd. 

Nej nu måste jag ansluta mig till resten av familjen i gillestugan och se på melodifestivalen, hoppas det är bättre bidrag som går vidare ikväll.

Ha en fortsatt trevlig helg önskar jag Er alla.

Kommentarer
Postat av: Syster

Ni investerar och investerar. Hur känns de nya sängarna?? Vill också ha en sänggavel. Varför inte göra två när ni ändå är i gång?
Själv har jag "investerat" i ett par broddar. =)

2008-02-18 @ 12:40:33
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Ulla

Längesen sist. Visst är det skönt med riktiga madrasser. Man spenderar trots allt mcket tid i sängen. Jag har haft en Malin som skrivit kommentarer, men jag vet inte om det är du eller någon annan Malin och jag kan inte gå in på den Malins sida heller. Skumt! Ha en bra dag!

2008-02-18 @ 12:51:26
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: keb

ikea har inte alls så dumma sängar
vi köpte våra där
sultan madrasser eller vad dom hette
vi är nöjda

2008-02-18 @ 14:54:23
Postat av: maria

Svar angående plyschdresser: Gillar de tvådelade dresser som finns, de är mysiga ( det kanske är sådan du har?) Men du vet såndär heloverall, med dragkedja på magen-typ 70-tal,brun eller orange, är det sådan du menar? Säljs de fortfarande?
Hoppas du hittat rätt säng!
Kram!

2008-02-18 @ 16:09:46
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Myran

Hej...tror visst det kan vara bra madresser från Ikea, men håller med att man är lite tveksam med visst prylar från varuhuset. Har själv saker jag inte (i dagsläget) skulle köpa där men samtidigt finns det andra som med fördel kan köpas där. Ska faktiskt mest troligt besöka varuhuset själv imorgon. Ska på en utbildning med min syster där, å´vem vet om det finns tid till det. Vi har nog redan bestämt att det finns tid fniss...
// M

2008-02-18 @ 16:46:29
Postat av: Ulla

Din bloggadress vill inte visa sig så jag länkar till dig om det är ok? Då hittar jag dig snabbt och lätt på min sida.

2008-02-18 @ 19:38:45
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Malin

Syster: ja madrassen var riktigt skön, vilken tur! Och som jag nämnde så är huvudgaveln redan klar, har inte hunnit fota, väntar på dagsljus.
Ulla: Visst får du länka, konstigt att inte min länk hänger med hos dig.
KEB: Ja den var riktigt skön, madrassen alltså! Hoppas den håller länge oxå.
Myran: Trots att jag var där i lördags hade jag gärnat varit där m er i morgon, ta god tid på er och njut!
Maria: Ja det är såna tvådelade dressar jag har, men jag minns mammas bruna hela overall på 70 talet! Skönt är det i alla fall m plysch.

2008-02-18 @ 20:22:46
Postat av: Plogflickan

Visst svårt att välja man vill ju självklart ha de bästa som finns!

2008-02-19 @ 08:03:52
URL: http://plogflickan.blogg.se/
Postat av: Keb

Det slår mig!
När jag tittar på bilden på era barn :-)
sonen liks sin mor dottern lik sin far.
En var liksom:-)
kram till dom båda!

2008-02-20 @ 10:43:23
Postat av: Myran

Hej M, vi orkade inte ens gå på varuhuset...../M

2008-02-20 @ 12:39:44

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0