Veckans höjdpunkter och inställda helgplaner

Ännu en arbetsvecka avverkad, arbetsmässigt var veckans höjdpunkt arkiveringen som äntligen blev av, ca 84 arkivpärmar bar jag ned till arkivet idag. Nu känns det inte längre som att jag sitter i arkivet och jobbar. HURRA!

En annan höjdpunkt i veckan var gårdagens AfterWork på jobbet, med bastu och middag. Vi hade riktigt trevligt och jag kände mig i fin form, mer pratglad än vanligt.. :)
Tack till syrran som ställde upp som barnvakt!!  Barnen verkade också gilla avbrottet i vardagsrutinerna. 

Tyvärr har våra planer inför helgen gått i stöpet, lillprinsen har blivit sjuk och måste ställa in den planerade slalomskolan i helg, vi vågar nog heller inte ta med honom och uppvakta farmor som fyller år, onödigt att smitta ned andra, vi lyckades ju så bra med det härom veckan när storasyster var sjuk. 

Ikväll har jag och dottern haft myskväll nere i gillestugan, i brasans sken satt vi under ullpläden och såg på Let´s Dance. Vilken tur att vi har två tv-apparater så att vi istället för makens favoritprogram "På spåret"  kunde njuta av Cissi och Rickards Paso Doble, den var fantastisk, vilken energi!

[Bild: Richard och Cissi. FOTO: Thorleif Robertsson/TV4]



Den som ändå kunde dansa..., jag skulle vara överlycklig om jag kunde dansa vanlig hederlig styrdans utan att känna mig stel och spänd över fötter som inte hinner med.. Jag undrar vad jag fick för kvaliteter istället för dans och sång? För någon sångröst fick jag inte heller....och gissa vad vi skall göra på nästa AfterWork med jobbet?? Jo då skall vi ha Singstar tävling, mamma mia....pest och pina.

Önskar alla som kikar in här en riktigt TREVLIG HELG!

 

Kommentarer
Postat av: maria

Utrensning och sortering gör en gott i sinnet!! :)
Härligt det låter med myspys framför brasan.
Må så gott!

2008-02-02 @ 16:13:53
URL: http://majjanw.blogg.ae
Postat av: Myran

Hej M.
Det är inte roligt att vara sjuk jag vet, även om vi tills nu iaf klarat oss hyfsat bra. Myspys lät efterlänktat. Nu håller vi på jaga dammråttor som galningar eftersom V,H o H betällt middag o bastu efter en lång dag på Svanstein Ski.
Kramis M

2008-02-02 @ 16:34:19
Postat av: Syster

Ändrade helgplaner även för min del.
Härligt med myskväll framför brasan.
Singstar... stackars dig!!

2008-02-03 @ 11:36:20
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Spiderchick

Cissi ch Rickard va skitbra ju! =)

2008-02-03 @ 22:10:58
URL: http://spiderchick.blogg.se
Postat av: Paula

Jag är så glad åt vår DVD, nu spelar vi in På spåret o ser den direkt efter dansen! Igår kunde jag svara på tre (!) frågor, ojoj, vissa brister i allmänbildningen. Dansa har jag däremot kunnat, skapligt, min mor släpade ut mig på dans från det jag fyllt 16, då var det tango, vals o foxtrot som gällde! Saknar den motionsformen oerhört mycket nu när inte vristen pallar, o dessutom har jag begåvats med en telefonstolpe till karl...

2008-02-09 @ 17:16:16
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0