Bacillfotot gick jag bet på..

Sonja funderade över varför mitt bacillinlägg saknade foto... ni skall veta att jag verkligen försökte få tag på en bacill att illustrera inlägget med...ni skulle ha sett hur jag kröp om kring med luppen o kameran i högsta hugg, men de är snabba de små j-vlarna..

Men jag tar till mig råden jag fick från henne, vila o frukt,  jag ringde chefen och tog ledigt nu på fredag och nu har jag precis skalat en apelsin. Hoppas det räcker för att stå emot de små..

image134


Förresten, visst är blodapelsinerna vansinnigt goda just nu?

Kommentarer
Postat av: Syster

Jaaa... jag är orsaken till att de tagit slut i fruktkorgen på jobbet. =)
Köpte 10 st kiwifrukter igår. Här ska bombas med C-vitaminer.
Ledigt på fredag... där ser man. Fuskigt! Vill också förlänga helgen.

2008-01-23 @ 19:42:49
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Ninni

Krya på dej! Apelsiner brukar hjälpa till, lindrar lite iallafall tror jag. Jag hade min dos av förkylning förra veckan,och försökte hejda med citrusfrukter. Det lyckades väl inte fullt ut, men jag blev inte dunderförkyld, "bara" förkyld. Så det hjälper nog...

2008-01-23 @ 20:38:24
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com
Postat av: EVA

Äter blodapelsiner och njuter ! Så himla goda...
Tänkte på inreda.com då du sökte baciller. Där finns små gosedjur i bacill och bakterie form...dock vet jag inte om jag skulle vilja ha nån...hihi ! Inte ens som gosedjur !
***
KRAM EVA

2008-01-23 @ 22:56:36
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Ulla

Nej, fy vad tråkigt att vara sjuk, men käka apelsiner så de sprutar ur öronen på dig, så kanske du klarar dig någorlunda.

2008-01-24 @ 06:29:03
Postat av: Sonja

De är jättegoda nu, mums! Men all frukt är bra.
Sköt om er!
Funderar på en IKEA resa till helgen, ska köpa skåpen jag tittade på förra gången, vi har äntligen kommit igång att ordna upp i toan..:)
Intresserad att hänga med? Frågan har även gått till syster din.

2008-01-24 @ 08:41:33
Postat av: maria

Blodapelsiner är alltid godare än vanliga apelsiner, tycker jag. Så tack för tipset, godaste blodapelsinerna ska jag inhandla snart!
Ha det gott!

2008-01-24 @ 15:27:47
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Malin svarar:

Sonja: det är tungt att tacka nej till Ikea.... :(
Eva: jag hade i bakhuvudet dessa "baciller fr Inreda", dock mindes jag inte vart de fanns och lyckades inte hitta dem fr Google.
Till alla: Kul att ni också gillar blodapelsiner, och tack för att ni kommenterar hos mig!!!

2008-01-24 @ 17:11:38
Postat av: C

Coolt foto!!!!

2008-01-25 @ 17:33:51

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0