Vintermorgon

image119



Smög omkring i trädgården en morgon i min plyschoverall (favoriten).. hmm tyckte mig ana grannen bakom gardinen, hon funderade nog över vad jag pysslade med ..... tyckte själv att de här fotona blev ganska bra!

Min 5 årige son som är väldigt mammakär och ger mig kärleksförklaringar flera ggr om dan förklarade för mig idag att det fanns vissa fel med mig, det ena var att jag alltid pratade för länge i telefon när han ville säga något åt mig och sen brukar jag vara alldeleles för länge på toaletten.... så nu vet Ni ännu mer om mig *ler*..

Är det möjligt att pojkar är generellt mer mammakära än döttrar? När övergår man (ca ålder)  från att vara världens bästa mamma till en pinsam mamma? Tänkte att det kan vara bra att förbereda sig mentalt..  ;)

Kommentarer
Postat av: Anna

det är inte vid 7 i alla fall.....

2008-01-03 @ 18:21:45
Postat av: maria

Ingen aning.. Bollar över frågan till Borthy ( syran) hon har två söner som passerat den åldern..
Natti natti.

2008-01-03 @ 21:56:20
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Vicke

Du behöver nog inte förbereda dig riktigt än mentalt i alla fall. Kanske till mellanstadiet eller så i alla fall när de blir tonåringar;)

2008-01-03 @ 22:02:15
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Sonja

Till pinsam vet jag inte riktigt, min 10 åring har inte nämnt än något sådant (han kan ju tycka det ändå). Däremot vet jag att det svänger fort mellan att vara världens bästa till världens sämsta mamma! I alla fall när man är 6 år!

2008-01-04 @ 07:34:17
Postat av: Syster

Hahaha.. kan nästan se både dig och er granne framför mig. Men så har jag också upplevt dem båda.

Sonen är lika pratglad som sin mor. Men absolut mer centrumfigur... än så länge i alla fall.

Kan mycket väl vara så att pojkar tyr sig till mammor och flickor till pappor. Var själv pappas flicka.

2008-01-04 @ 09:35:57
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Ulla

Kul med nya besökare. Du är alltid välkommen tillbaka.

2008-01-04 @ 21:07:04
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: Malin svarar

Skönt det verkar som om det kommer att ta några år innan sonen kommer in i perioden då man är en pinsam mamma. En kollega på jobbet sa dock att hennes son som är 7 år kommit in i en period med tjejbacillskräck så hon fick inte några pussar längre..

2008-01-04 @ 22:08:10
URL: http://malkins.blogg.se
Postat av: VT

Min son blev som en ny kille när han började 6:an. Han fixar med sitt hår och har häng på byxorna...
Nu är det tjejer som gäller och det är väl bara inse att det är framtiden.

2008-01-07 @ 12:23:21
Postat av: Sonja

Båda mina pojkar har tjejbacillskräck, så pussar det kan man inte ens muta sig till... men kramar det får man mycket av.

2008-01-07 @ 13:09:58
Postat av: Malin svarar:

Till VT: *Ler* Tänk det var inte så länge sen du var en enda tjejen i hans liv.. men det är väl bara att gilla läget! Vi måste hinna träffas snart!
Åh nej Sonja är det sant, inte ens med mutor?? bäst att pussa på min lilla så mycket som möjligt innan han oxå drabbas!

2008-01-07 @ 21:44:50

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0