Den kalla festen

Det var inte länge vi fick njuta av sommarvärmen.. nej på lördag hade den dragit vidare lagom till Grill/vän/grann/hemflyttnings/alla som hjälp till med renoveringen festen hemma hos våra vänner i Tornedalen..


Har du någonsin varit på en sommarfest i Juli iklädd Helly Hansen, långkalsonger och fingervantar? Det hade inte jag förrän igår, det var tur att värdparet hade ett sådant välfyllt förråd med varma fleece och Helly Hansen jackor! För när vi väl fått upp värmen med klädernas, eldens, den goda matens och inte minst med den goda dryckens hjälp så var stämningen på topp och vi hade jätteskoj!


Vilket härligt gäng som var där! Många glada skratt blev det och tom en och annan svängom på slutet.


Det här stället var mycket populärt hos de manliga gästerna:




Många och långa var besöken där.. och minerna blev bara muntrare och muntrare i takt med det stigande antalet besök.


TACK C o P för att jag var bjuden till den lyckade festen! Vad säger du Myran, skall vi ha fest i höst?



Cykelutmaningen: Jag har haft "ledigt i helg", tyckte att jag var värd det då jag nu uppnått det ursprungligt satta målet på 82 mil.


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Ha-ha och jag som trodde det bara var Vistträskare som hade den klädutstyrseln i mitten av juli ;0) Helly Hansen sägs ju vara deras nationaldräkt!



~Livet i byn

2008-07-06 @ 22:31:20
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: C

Hej M!



Du blir nog inte överraskad om jag berättar att minst hälften av alla tomma whiskey flaskor faktiskt befann sig i omedelbar närhet till pissoaren, kvällens "hot spot"!



Förutom borttappade glasögon, ett antal sönderskrapade knän och allmänt dåliga balanssinnen så gick allting bra! Cool!



Tack för att du kunde komma!



C

2008-07-07 @ 09:17:57
Postat av: Paula

Det lät härligt! I rätt sällskap står man ut med vilket väder som helst!

Dagens åtta grader är däremot nästan lite svalt för min smak till och med, men tack o lov ska det vända redan till i morgon.

Regnet behövs däremot, och jag hoppas små gulingar ska börja visa sig i skogarna.

Kram

2008-07-07 @ 09:30:12
URL: http://paulaz.se
Postat av: myran

Ja vad tror du`! Ska vi ha fest, det kan ju inte bli så mycket kallare...

Tackar för det lyckade festen CoP, såg att C var på låååång prommis med doggsen. Själv har jag svårt att samla tankarna denna dag. Fööör mycket och en otrevlig överraskning i morse gjorde inte saken bättre. Överlever vi denna vecka med vettet i behåll så ska vi nog klara lite smormar framledes åxå.

Vi får ta en funderare hur vi ska göra i höst....kanske har vår familj fått tillökning då??!!! ;-)

2008-07-07 @ 14:40:41
Postat av: Syster

Kallt??? Jag och J har röda näsor och saltstänk på kroppen efter sol och bad i Marstrand. Toppenväder... kan verkligen inte klaga. Ja... i början pga hettan men sen vi insåg vädret i resten av landet har vi bara njuuuutit! Inlägg kommer efter hemkomsten.

2008-07-07 @ 22:18:19
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Ulla

Grattis till dit uppnådda mål! Sätter du ett nytt nu kanske? Festen verkar ha blivit lyckad. Fram för fler såna fester.

2008-07-08 @ 08:17:37
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: keb

trist med kallt väder på sommarn med!trött på detta ...nä nu får det bli sommar!

ser ut som ni har haft kul ändå fniss

2008-07-08 @ 19:53:40
Postat av: IBW

På fester brukar man bli varm, även om det är kallt. Konstigt med "gubbarnas pissoarmöten, undrar vad de gör där??? Liten blåsa, kanske,eller rinner det rakt igenom, uppifrån in och nerifrån ut. fniss, fniss

2008-07-09 @ 13:09:40
Postat av: Lissen

En fest att minnas, förstår jag hihi!

Jag har varit med om flertal gånger när man på kvällen har fått ta på tjocktröjor osv.

Men nog är det mysigare när ljumma vindar och solskenet lyser.

Men med trevligt sällskap så blir det "varmt" ändå!

Kramizzz

2008-07-09 @ 19:52:42
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Anna

Vad menar Myran med tillökning?



Jag är lite sent ute med inlägget, har varit borta 9 dagar...

2008-07-13 @ 16:03:51

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0