Semesterhälsning!

Njuter av semester och stugliv. Jag säger som min bloggis Ulla, " - jag är som gjord för att vara ledig!".
Har t.e.x. läst många bra böcker och kameran har använts flitigt:




Det är bara den riktiga sommarvärmen som saknas... den som får även mig att vilja ta ett dopp i sjön.


Men blir det inte före så blir det väl på Rhodos i alla fall, känns som om det var rätt sommar som vi garderat med en greklandsresa.


Barnen badar i alla fall flera gånger om dan, även när det regnar..





.. och frågar man min mamma så är det alltid jättevarmt i vattnet!

(Tack pappa för lånet av ditt mobila bredband, vad bra det funkar!)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vad härligt det ser ut! Synd att det är lite kallt i vattnet bara... brr...

Tur att ni har Grekland att längta till!

Vad kul om ni åker till Gotland nästa sommar, det stämmer bra - jag har varit där rätt mycket och även bott där ett tag. Jag är helt kär i Fårö nu, men även södra Gotland är vackert. Bara man kliver av båten är det som att komma till ett annat land på något sätt... sååå mysigt! Åk ut på Stora Karlsö (tar 30 min), åk ut på Närsholmen - som att hamna mitt i en savann med en fyr längst ut, södra udden Hoburgen är också mäktig. Gotland har massor att erbjuda och som det står på alla vykort "En gång Gotland - alltid Gotland"...

Hm... jag gav upp med Flyga drake. Säkert jättebra, men det råkade komma en massa andra "lättare" böcker emellan, så den får ligga till sig lite.

Kram och vad kul med ett livstecken från dig!

2008-07-22 @ 22:16:20
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Livet i byn

Härligt att du njuter av er semester. Jag tror nog det var rätt att gardera sig med en resa i sommar. För mig som inte får vara i solen är det ändå helt ok. Fast regnet och blåsten kunde jag gärna vara utan...



~Livet i byn

2008-07-22 @ 22:25:06
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Syster

Roligt att få uppdateringar från er semester!!



Vackra bilder i collaget. Fast nog ser barnen lite frusna ut. Och busiga så klart! Men nu vankas bättre väder igen.



Vilket år badade du senast i sjön??

Själv sög badtarmen i mig 2-3 ggr per dag under stugvistelsen. I´ll be back!

2008-07-23 @ 09:20:26
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Hoppas ni har det bra på semestern. Mina övriga bunkar hemma är i behov av pension. De är gamla och nötta som gatan.



Funkar bredbandet bra tycker du?



~Livet i byn

2008-07-23 @ 21:26:11
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej! Ja, jag rekommenderar verkligen att ni tar bilen över till Gotland, det finns så mycket mer än Visby att se. Det är lite dyrt, men har ni ork och möjlighet finns det "Alla + bilen" priser på vissa avgångar och nattetid, där det kostar från 695:- för upp till 5 personer + bilen (annars dagtid går det på det dubbla). Det finns mycket campingplatser på ön, ifall ni vill åka runt lite och gillar att campa. Även vandrarhem och stugor.

2008-07-23 @ 22:03:39
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anna

Fin bild på barnen!

2008-07-24 @ 09:10:22
Postat av: jenny

hojt,hojt!! nu är jag tillbaka i bloggvärlden:)



Visst är det härligt med lite ledighet...själv njuter jag i full drag av lata dagar och sovmorgon:)

Kram/jenny

2008-07-24 @ 15:52:11
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Camilla: Tusen tack för tipsen om Gotland! Jag tycker inte att man skall "pina" sig igenom böcker som blir för sega, det skall vara ett nöje och en njutning att läsa. Tvekar på om jag skall börja med den..Har ingen annan på g...när jag kommer hem skall jag beställa böcker från den andra Gotlandsdeckarförfattaren som du tipsade om.

Anna: Tackar! Som sagt kameran används flitigt!

Jenny: Kul att du är tillbaks igen, jag kikar in hos dig!



Livet i byn: Jodå det mobila bredbandet fungerar hur bra som helst Nästan för bra, blir inte så mycket bloggpaus...), visst är det lite långsammare än hemma MEN man har ju själv oxå kommit in i semesterlunken...

Syster: Du har väl läst nästa inlägg!? Ärligt talat var det rätt skönt...i alla fall efteråt, MEN då har vi också bättre väder nu.



2008-07-24 @ 21:04:37
Postat av: Anonym

vilka super fina bilder det va riktigt semesterfint .

2008-08-04 @ 16:31:37
URL: http://ajaxen.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0