Tusen strålande solar

..har vi inte haft, men minst tusen solstrålar som värmt på oss i flera dagar! (Tills i em då ett åskväder dundrade förbi och sänkte temperaturen med drygt 10 grader lagom till Luleå kalaset..)


Här har vi haft ett par intensiva men trevliga "umgängesdagar".  


Äntligen blev det av att hälsa på kusin L med familj, det blev nästan en minisläkt-träff då även hennes föräldrar, min morbror med fru var där samt moster KEB och maken T som gjorde ett kortare stop på deras campingsemester. Dem lyckades vi locka (med en middag) till ett campingstop även hemma hos oss. Trevligt hade vi kvällen lång!

 



Vi hann knappt vinka av dem dagen efter innan barnens kusin J dök upp med sin familj, vi samt grannfamiljen drog i väg på stranden för sol och bad.

Efter stranden åt vi hämtpizza tillsammans hemma hos oss innan vi drog vidare o hälsade på barnens 2 fastrar och farmor.


Idag var vi och mötte upp Ostindiefararen Götheborg, tillsammans med några andra...sen tog vi en fika på stan med faster K och kusin J m fam innan faster skjutsades ut till Kallax för hemfärd.
 




I morgon skall den sista semesterdagen avnjutas, hur vet jag inte än!



(Rubriken är också titeln på boken jag läser nu, efterföljaren till Flyga Drake av författaren Khaled Hosseini, två mycket läsvärda böcker som jag rekommenderar)

Kommentarer
Postat av: GÅRDSROMANTIK

Så kul att få se hela Ostindienfararen. Vi såg bara masten för det var så mycket folk där vi tjuvkikade.



Hälsningar Maud

2008-08-01 @ 09:46:44
URL: http://havsviken.blogspot.com
Postat av: Camilla

Ostindienfararen Götheborg såg vi i Visby i somras också, den var mäktig. :)

Kram och ha en fin helg! Hoppas ni har bättre väder än vi, här är det mulet och kallt - höstväder.

2008-08-02 @ 13:40:35
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Paula

Tack för dina fina bilder uppifrån norr! Hur klarar ni myggeländet? Myggen älskar mig, men inte min sambo, kan du förklara? Jag har stora bölder på kroppen, måtte vara någon allergi...den enda jag har i så fall, förutom att jag är allergisk mot sura människor förstås, hihi

Det ser ut som om du njutit av semestern, och du har ju mer att se fram emot.

Här mullrar åskan just nu, kanske säkrast att släcka ner..

Kramen

2008-08-03 @ 19:49:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: keb

Tackar för senast!!

Det är alltid så trevligt att träffa er!!

Jag gillar verkligen det!!

Det gör min man T med.

2008-08-03 @ 21:21:58
Postat av: Ellasmamma

Det var jättekul att ni kom förbi på Kanonudden, nu ska vi ta oss i kragen och hälsa på er också, Luleå ligger ju inte så långt bort.

2008-08-04 @ 11:45:22
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Malin svarar:

Maud: Var du i stan du med?

Camilla: Nej tyvärr... sommaren är visst slut??

Paula: Ja du är antagligen överkänslig mot myggbett. Jag är så van att jag är immun. Här hemma har vi inga problem med mygg alls, vi bor rätt centralt. I stugan har vi heller inte haft så mycket mygg de senaste åren, helt överkomligt. Men visst kan de vara en plåga.

KEB o Ellas mamma, kanske det är bloggandet som gjorde att vi äntligen kom tillskott att träffas!?

2008-08-04 @ 21:33:15

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0