Dagen efter

Igår firade vi ännu en 40 åring, nämligen makens arbetsplats här i stan, företaget i sig är bra äldre än så. 
Kameran hade jag lämnat hemma för ovanlighetens skull men detta bjöd kvällen bla på:

Trevlig förfest hemma hos oss med barnens kusin P o J. Vi hinner verkligen inte umgås för ofta.

En god trerättersmiddag som bestod av:

Förrätt: Pepparrots cheesecake med löjrom och rödlöksirap. Öl & snaps. (Snapsen kanske jag skulle hoppat över??)

Varmrätt: Helstekt oxfilé med madeirasky, rostad bacon och grönsaker och potatisgratäng. Röttvin: Penfolds Koonunga Hill

Dessert: Vitchoklad pannacotta med frostade hallon i coulisås. Kaffe med Whiskey, congac eller Baileys. (Ni som känner mig vet vad jag valde)

Underhållning under middagen, med bla Jan Johansen, tyvärr kom inte Velvet så vi fick istället  skratta åt Åsa Persson från Piteå som verkligen bjöd på sig själv.

Efter middagen var det dans till Svänsons samt disco i öltältet. Oj vad många arbetskamrater maken och kusin P hann prata med, själv kände jag också tillräckligt många för att ha riktigt skoj. =)

En och annan svängom blev det också, vilket känns i foten idag. För övrigt har vi varit väldigt slitna o trötta hela familjen idag, barnen partade också med barnvakterna.
Men är det fest så är det!

Cykelutmaningen: 54 mil avverkade nu.

Kommentarer
Postat av: myran

Jösses vad gott deee lät. Trevliga kvällar ska man njuta av.

Här idag en vanlig måndagmorgon...va säger jag....ingen vanlig. Det är ju skolavslutning ikväll, tyvärr lovade dom ju nästan 0-gradigt till eftermiddagen och vi planerar lyfta in surfinerna för att dom inte ska frysa till i natt. Huga!

Brrr...Kramar från Juoksengi

2008-06-09 @ 08:09:09
Postat av: Sonja

Jag blir hungrig fast klockan bara är 8,45 på morgonen....:)

2008-06-09 @ 08:45:22
Postat av: Syster

Mums... den menyn gick inte av för hackor!



Jag och J "shoppade skor" med Jan J och hans fru på stan i lördags.

2008-06-09 @ 08:54:25
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: VT

Tack för senast.

Det var en trevlig fest och lite för mycket av de goda.

2008-06-09 @ 09:51:10
Postat av: Livet i byn

Det verkar som om helgen varit bra för Dig med. Låter lite trevligare med fest för en 40-åring än fönstertvätt ;0)



~Livet i byn

2008-06-09 @ 18:25:33
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: IBW

Men vad god mat du ätit. Har haft fullt upp med vårbruket, man är ju "jordbrukare". Har satt potatis, grejat med jordgubbslandet, lite grönsaker och växter. Det fattas lite jord till jordgubbslandet, skall fixa det i veckan. Blommor skall också planteras.

2008-06-09 @ 20:27:17
Postat av: Lotta

wow vilken meny!! lät som en kanonkväll!

2008-06-09 @ 21:42:16
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: EVA

Åhhh så hungrig jag blev nu ! Lät jättegott !

Och visst är Åsa bra ?! Hur rolig som helst...

***

KRAAAM EVA

2008-06-10 @ 18:54:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ulla

Vilken fest! Kan tro att ni var trötta dagen efter.

2008-06-10 @ 19:59:24
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Lissen

Verkar varit en trevlig fest, med både dans och godmat!

Fina bilder på skolavslutningen, sommarglada barn!!!!

Ha det så bra!!!

2008-06-11 @ 06:17:54
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Camilla

Oj, hjälp! Vilken meny!!! Jag börjar drägla här, jag som inte hunnit äta frukost ännu.

Såklart du inte kan hoppa över snapsen, det är ju så gott med en iskall snaps!

Ha en fin onsdag!

2008-06-11 @ 07:45:04
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: keb

Grattis till dina 54 mil !! bra jobbat

så länge jag är här blir det ingen cykling för min del. Naturen här är absolut inte rolig att cykla i backarna är mycke värre här än hemma..det är att ta död på cykellustan att ge sig ut på dom..väntar tills jag är hemma igen..

jag hittade en gästdator här på österåsens hälsohem

då kanjag titta in och se vad ni har för er s

Jag har varit hem under helgen,men inte haft tid att blogga ..

det samlas lite göra närman är borta så är...

2008-06-11 @ 20:30:57
Postat av: Livet i byn

Svar:Ha-ha när du listat ut vart jag bor får du väl ta cykeln hit ut i ödemarken och hälsa på ;0)



~Livet i byn



2008-06-12 @ 21:06:03
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Glömde: Så klart har jag smakat Doodley och andra liknande söta saker. I stort sett det enda jag dricker i övrigt är jag så gott som nykterist.



~Livet i byn

2008-06-12 @ 21:11:41
Postat av: Malin svarar:

Syrran: Coolt, min M shoppade jeans en gång med Björn Skifs i Borgholm på Öland!

KEb: kul att du hittade en gästdator! Hoppas att du har det bra!! KRamis!

Till alla: ja visst är det gott att äta lite extra lyxig trerätters ibland. Nu måste vi snart boka in ett besök på stans bästa lyxkrog och förbruka presentkortet min make fått i födelsedagspresent och som snart går ut.

Tack mina vänner för att ni lämnar ett spår när ni kikar in hos mig!

2008-06-12 @ 21:54:07

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0