Tisdagstema - Badrum!

Självklart vill jag vara med på tisdagstemat när det är Badrum som är veckans tema. Badrummet är ett av mina absoluta favoritrum! Jag älskar nämligen att bada badkar och gör det flera ggr i veckan, gärna i stearinljusets sken eller med en bok eller tidning att läsa =vardagslyx.


 

image167


Skall bara visa en sak eller rättare sagt 4 som vi har i vårt badrum:

 

image169



Antalet tandkrämstuber är synonymt med antal familjemedlemmar... i den här frågan är vi inte flexibla och medgörliga..

Nu blev jag sugen på att tappa upp ett varmt, skönt avslappnande bad! :)

(Ett massagebadkar hade inte varit dumt..det noterar jag på Lottovinst-listan)

Kommentarer
Postat av: Sara

Vi verkar tycka om samma färger i badrummet :)

2008-03-11 @ 18:51:41
URL: http://sarasbetraktelser.blogspot.com
Postat av: Pialotta

Massagekar.. ja du, det hade varit riktigt skönt. Min brossa har ett som de har utomhus.. su kan ju tänka dig mitt i vintern och stjärnklar himmel:-)

2008-03-11 @ 19:25:20
URL: http://kafferasten.blogg.se
Postat av: Syster

Senast i söndags låg jag i badet och läste, dock inte till stearinljus.
Är jag trött är badet en förträfflig avslappningsställe där jag gärna slumrar till en stund. Upp till 30 min faktiskt. Finns dock ingen risk för att drunkna då jag vaknar direkt om kroppställningen ändras.

2008-03-11 @ 19:50:51
URL: http://nicas.blogg.se
Postat av: Lissen

Tycker också att det är härligt avkopplande att bada!! Man kan ha sin favoritsmaker på tandkräm,hihi. Ha det gott. Lissen

2008-03-11 @ 19:51:13
Postat av: Livet i byn

Jaså, ni är också oeniga om tandkrämen. Jag vill ha Sensodym och de andra nåt annat som jag inte försår mig på ;0)

~Livet i byn

2008-03-11 @ 20:10:49
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: AnCa

Vad snyggt med turkost i badrummet!!! Du vet ju att det e min favvofärg just nu!!!

2008-03-11 @ 22:49:26
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Hanna-Sofia

Härliga handdukar, turkos är en av mina favoritfärger.

2008-03-11 @ 23:26:56
URL: http://www.nancyandi.blogg.se
Postat av: maria

Kan inte leva utan badkar!! Så härligt det är med olika doftoljor/badskum att ha i. Och läas en god bok!
Må så gott!

2008-03-12 @ 08:52:58
URL: http://mariasfotovardag.blogg.se
Postat av: Sonja

Var det en gång en kaka som sökte maka och av vem har barnen ärvt egenheten i så fall..?
Vi har för tillfället endast två tuber, dock rör det sig inte om att alla vill ha olika sorter utan när man köpt hem en ny så ska den öppnas direkt, det går inte att vänta tills den öppnade är slut och ofta köper man ju mer än en åt gången.
Vi har dessutom en liten kille som inte står på affären och tjatar om att köpa godis eller leksaker utan han tjatar om tandkräm och bananer... tja med så nyttiga och nödvändiga saker så ger man sig ju...

2008-03-12 @ 09:28:27
Postat av: Sonja

Badkar, det har ju varit min dröm sen barndomen men ödet har satt så många krokben för mig i den frågan så det har slutat existera i min fantasi...

2008-03-12 @ 09:31:10
Postat av: EVA

Härliga färger...turkost gör en glad !
Och här är det också lite olika smaker på tandkrämen...hihi !
***
Ha en fin onsdag !
K R A A A M från EVA !!!

2008-03-12 @ 09:41:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Paula

Jag gillar den turkosa färgen skarpt! Tillhör dem som inte gillar svart/vitt i all inredning,,,jag vill ha varma färger!

2008-03-12 @ 10:11:33
URL: http://paulaz.se
Postat av: keb

Sådär såg det ut hos oss med
alla hade var sin tandkrämtyp
men nu är vi bara två hemma
så nu är sortena bara två till antalet ..
jag saknar ett badkar i bland..
vi plockade bort den och ersatte den med en dusch
när vi flyttade hit..
Det kan vara
jätte skönt med ett varmt bad ibland,,
idag känns det så
burr feber fryser
idag

2008-03-12 @ 17:07:08
Postat av: Ulla

Vi är tre och som tur är har vi kunnats enas. Det blir den jag köper *L*

2008-03-12 @ 18:55:12
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: saravillfara

Jag har nästan lite dåligt samvete som har badkar, men aldrig använder det...
Det låter så härligt när jag hör dig beskriva det, men ändå lockar inte vårt särskilt mycket. Kan det vara den gräslika färgen som avskräcker månde...? ;)

2008-03-12 @ 21:40:21
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: IBW

Jag gillar badrum, hade velat ha badkar, men tyvärr, kan vi inte ha något badkar. När vi hälsar på hos våra barn som har badkar, så kan jag ligga mycket länge i badkaret, springer upp och ner hela tiden, svalkar av och ner i badet igen för att jag fryser. Kan hålla på i ett par timmar

2008-03-12 @ 22:26:45
Postat av: Ellasmamma

Jo jag älskar också badkar, när jag bodde i lägenhet tillbringade jag nästan hela kvällen i badkaret, i telefon, med en bok eller bara slöande (jo, jag var singel då...). Nu har vi bastu och har slängt ut badkaret för att få plats med lite mysiga stoalr och ett bord för våra bastukväller, det är också mysigt och mer socialt. Men jag saknar badkaret ibland...

2008-03-13 @ 09:11:41
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: IBW

Jag tycker om din färg på handdukarna, har funderat ibland på turkosa handdukar etc i badrummet, men har bestämt mig för fuchia

2008-03-13 @ 14:50:39
Postat av: Malin svarar:

Sara: Håller med, kikade in i ditt badrum.
Pia-Lotta: Det låter superhärligt!
Syster; Ja det är avslappningen som gör det!
Anca o Hanna-Sofia o -Eva o Paula: Ja det blev uppiggande med lite turkost som lyser upp. Gillar mitt ganska neutrala badrum där man kan förändra med olika färger på handukarna.
Majjan: Jag antar att du har badkar även i nya lägenheten!
Sonja: Härligt med barn som gillar bananer o tandkräm, mina tjatar om godis...och då är det nog bäst att de får välja tandkräm de tycker om. Ni har i alla fall bastu och jättefin dusch!
KEB; Frös en gång jättemycket, fattade inte att det var feber, tog ett hett bad o gissa om febern steg skyhögt, inge vidare..viss har ni bastu?
Ulla: låter praktiskt.
Sara: eg är jag en bastubadare fr början, men vi har så trist bastu så den använder vi knappt.
IBW: Ni har inte ngn lyxig spa-avdeln i brf? Själv ligger jag i evigheter o fyller på varmvatten hela tiden för att det inte skall bli kallt. Vi har lite olika badteknik! ;) Du har ju samma färger som jag i badrummet, visst är det kul att förändra med några accenter i annan färg.
Ellas mamma: Ja i bland måste man prioritera.

2008-03-13 @ 22:23:29
Postat av: Johanna

Visst är det härligt att ta ett bad! Ett badkar är det som vi saknar mest i nya lägenheten, vi badade massor i den gamla. Härligt med turkost!

2008-03-14 @ 12:16:32
URL: http://inredning.webblogg.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0