Tisdagstema - fritid

Jag gillar veckans val av tisdagstemafritid det är väl ändå det bästa som finns!!!?  Fri tid att använda till vad man vill! 
Sen jag började blogga i augusti så har mer av min fritid spenderats här..

image163


..framför datorn, med att läsa bloggar, skriva inlägg, redigera bilder osv.
Tiden jag spenderar framför datorn idag har främst tagits ifrån tv-tiden eller "somna i soffan framför tv´n-tiden".

Andra saker jag gillar att spendera min fritid på är t.e.x. att läsa, åka skidor, fotografera, umgås med familj och vänner.

Jag lärde mig ett nytt begrepp av min väninna idag, "life-balance", det är nog viktigt att hitta den rätta balansen mellan jobb och fritid, ibland känner jag att jag skulle vilja jobba lite mindre än jag gör nu så att jag får mer fritid. Som det är nu så går ganska mycket av min fritid till måsten som, handla mat, laga mat, diska, städa, tvätta och stryka osv. Men jag gissar att jag inte är ensam att känna så..?

Kommentarer
Postat av: EVA

Det är lite svårt med fritid när man är sjukskriven sen 7 år tillbaka...vet inte liksom vad som är vad ???!!!
Men huvudsaken man hittar något som man mår bra av...och det gjorde jag när jag började blogga ! Bloggvärlden är så härlig med massor av underbara människor som bryr sig om varandra !
***
Ha en fin tisdagkväll !
K R A M från EVA !!!

2008-03-04 @ 21:54:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: AnCa

Känns som om jag själv skulle kunnat skriva det där om att blogga , precis så e det för mig oxå!

Mer fritid skulle jag inte heller tacka nej till!

Kramis // AnCa

2008-03-04 @ 22:14:04
URL: http://puppylove.blogg.se/anca/
Postat av: Livet i byn

Livet blir inte alltid som man tänkt sig, men jag har lärt mig att det inte behöver bli sämre för det!!

Jag gör delvis samma som du på min fritid, men jag försöker verkligen få balans så det inte enbart blir sittande framför datorn. Men gjorde vi utan datorn och bildbehandlingsprogrammet?

~Livet i byn

2008-03-04 @ 22:16:30
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Frida

En sådan tolkning hade jag nog också fått göra :-)

2008-03-05 @ 00:09:10
URL: http://www.husmusen.blogg.se
Postat av: Ulla

Min fria tid har oxå bytt fokus. Jag har valt bort tv och somna i soffan till bloggeri jag med. Det känns mer givande att blogga. Kontakter som knyts, med underbara människor. Det är intressant att få ta del av andra människors vardag. Bloggeriet har hjälpt mig att se det stora i det lilla. Inser att man har mycket att vara tacksam över.

2008-03-05 @ 06:41:56
URL: http://www.ulla67.blogg.se
Postat av: Paula

Hej! Vilken härlig stughelg ni haft! Påsken är ju tidig i år, men visst kommer det att vara ännu ljusare och finare nästa besök! Tycker synd om alla skid-och skridskoentusiaster i detta land som fått nästan hela säsongen förstörd. Fast i Säfsen (där vi bodde förr) som ligger bara 6 mil härifrån har dom nu 115 km längdspår!
Ha en fin onsdag!/Kram

2008-03-05 @ 10:50:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Sonja

En bra tolkning av fritid, balans i livet behöver man, det kräver tyvärr en del tid för att hitta den. Söker än....
Det är nog så med tiden, när man jobbat och gjort alla "måsten" blir det inte mycket tid över till annat, och när "över" tiden kommer är man så trött att det blir sova framför TVn tid av det...:)

2008-03-05 @ 14:15:55
Postat av: keb

praktiskt med en bärbar dator
sugen på en sån är man ibland
men.men
priotering priotering
är det ju jämt... that´s life

Blogga är ju roligt sätt att hålla kontakten

2008-03-05 @ 16:24:43
Postat av: Myran

hmmm...fritid, det låter härligt. Känner att jag har en hel del kvar till "life-balance". Men tyvärr så är den "riktiga" fritiden, då menar jag tid i slalombacken med ungarna, grilla i stugan eller den så eftertraktade husvagnscampingen ganska långt borta. Så nu ser jag fram emot tv-soffan, en god middag med hela familjen, en bastukväll...det är min fritid, längtar faktiskt till den dag jag har ledigt för att städa lägenheten....gu´så härlig fritid det skulle vara. Förreten, jag har fritid nu. Feber och hosta så man tror lungorna ska komma ut.....Kram

2008-03-05 @ 17:25:43
Postat av: EVA

Antingen Adlibris eller så internetbokhandeln...det beror lite på priset. Ibland finns ju inte det man är ute efter på den ena...
Tycker att Adlibris hade mer reaböcker i år...
***
K R A M från EVA !!!

2008-03-05 @ 19:05:11
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: EVA

Antingen Adlibris eller så internetbokhandeln...det beror lite på priset. Ibland finns ju inte det man är ute efter på den ena...
Tycker att Adlibris hade mer reaböcker i år...
***
K R A M från EVA !!!

2008-03-05 @ 19:05:37
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Malin svarar

Mina svar till Er är lite i fel ordning.
Eva: Ja du är en av de stora inspiratörerna här i bloggvärlden, så full av inspiration o så positiv trots din sjukdom.Kram på dig med!
AnCa: Kul att du kikade in hos mig, Kram!
Livet i byn: Ja visst även datortiden behöver balanseras.
Frida: Kul att du kikat in här o lämat ett spår!
Sonja: Jag känner att man fått lite mer fritid nu när barnen blivit lite större. Hoppas du hittar igen lite mer tid för dig själv.
Paula: Ja en månad till vill jag gärna ha vinter o skidåkning, fast gärna med lite mer sol.
Ulla: Bara för mig att hålla med.
KEB: jag gissar att du får prioritera kameran först? Ja visst är det kul att vi fick kontakt igen på detta sätt!
Myran: Jag får nästan dåligt samvete för att jag önskar mig mer fritid med tanke på hur lite du har av den varan. Hoppas i alla fall att du kryar på dig snart, Kram!

2008-03-06 @ 21:32:01

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0