WAZA-ARI

Min dotter har gått sina egna vägar när det gäller val av sport. Inte tycker hon att det är roligt att spela fotboll eller åka längdskidåkning som sin mor och far. Nej hon dansar hellre Jazz och utövar kampsport, närmare bestämt Judo.

Idag har hon utövat båda sina sporter, på förmiddan dansade hon i en föreställning för skolan i danssagan "Det stora äventyret" och nu ikväll tävlade hon för första gången i Judo.
 
 

 

Kul att hon fick vara med på en liten liten bild i NSD, bilderna finns också på nätet. E dansar längst ned i vänstra hörnet.

Judon har hon bara hållit på med i två säsonger. Ikväll fick jag min första kontakt med sporten när jag var och tittade på deras "klubbmästerskap". Poängsättningen och termerna var lite knepiga att förstå sig på men det var ändå kul att se  ungdomarna kämpa med sina "fasthållningar".
 
 


Dottern lyckades med en WASA-ARI som gjorde att hon vann den ena av de två kamperna.
På lördag ser jag fram emot att se det "Stora äventyret".

Kommentarer
Postat av: lotta

wow, coolt!duktig hon e som vann en av kamperna!bra att lära sig lite självförsvar i dagens samhälle!!

2008-05-16 @ 08:40:31
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Sonja

Ja, fördelen med att bo i en stad är ju att utbudet av fritidsintressen är bredare och alla kan nog hitta något som passar dem.

Det är inte bara fotboll och hockey som hemma i byn...

2008-05-16 @ 10:22:47
Postat av: Paula

Hej! Jag tycker det är skoj när ungarna provar på lite udda sporter, huvudsaken att de gör något. Fick många gråa hår när dottern skulle prova allt! Sen när det var betalt o klart tröttnade hon o ilade till nästa grej....(hon är sån som vuxen också, mycket energi som snabbt växer till leda, omväxling ett måste)

Barnbarnen tränar basket, dansar och spelar innebandy.

Ha nu en skön helg, i vår-rusket, burr!

2008-05-16 @ 14:16:17
URL: http://paulaz.se
Postat av: Camilla

Den sporten har jag aldrig hört talas om, men vad kul att hon är så duktig och att hon vågar satsa på lite annorlunda grejor. :)

Trevlig helg!

Kram!

2008-05-16 @ 16:15:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: IBW

E verrkar ha många järn i elden, både dans och judo och det är säkert roliga sporter, spec dans. Det är ju viktigt att de får prova på olika säkert, det är inte så lätt att veta vad som passar en, förrän man provat och känt efter.

2008-05-17 @ 11:33:16
Postat av: Ulla

Ja, barnen gör inte alltid som en själv, men det är härligt när de vågar gå andra vägar. Huvudsaken är att de hittar en sport eller annan fritidsaktivitet som de tycker om. Det är bra och viktigt att träffa andra och att träna.

2008-05-17 @ 11:48:28
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Ja visst är det bra att det finns mycket att välja på och givetvis skall barnen göra det som de själva tycker är roligt, de är ju inte föräldrarnas drömmar de skall uppfylla!

Danssagan var jättetrevlig som vanligt, en härligt mix med allt från breakdansare till balettdansöser. E dansar jazzdans.

2008-05-17 @ 13:45:43
Postat av: Livet i byn

Jag tycker det är enbart positivt när de väljer udda sporter/aktiviteter.



Visst fanns det mycket fint hos Perlan...



~Livet i byn

2008-05-17 @ 19:12:01
URL: http://livetibyn.blogg.se /
Postat av: soffie

lite udda val men guuu va coolt

duktig hon är.

Hoppas du har en bra helg...

2008-05-17 @ 21:37:39
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Jag har åxå danstjejER....2st.

Har varit å tittat på dom idag.....sååå fint!

Bara att inse att man inte fick några fotbollstjejer.....



Hoppas du har en bra helg!

2008-05-17 @ 21:57:10
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: keb

Roligt att barnen får vara med om att prova på dans verkar ju jätte kul,tänk om man hade haft möjlighet till sånt när man var barn,emn vi råkade bo så till at det inte var möjligt

sköt om de små och ge dem en kram från mig!

2008-05-19 @ 20:27:30
Postat av: Malin

KEB: jag provade faktiskt jazzdans, men efter ca 3 ggr var det alldeles för svårt för mig! Koordination är inte min starka sida.

2008-05-19 @ 22:37:54
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0