"Hastig" helg

Oj snart en vecka sen jag gjorde ett inlägg här...jag känner att livet hastar lite väl fort igen. Igår hastade jag hem från jobbet, sen hastade vi iväg på en snabb och intensiv tornedalsturné, first stop:
 


I ett mörkt och regnigt Haparanda. Där intog vi vår middag, shoppade lite på Intersport och givetvis på IKEA. Tanken var inte att handla något åt oss själva där, men det är nästan störtomöjligt!?

Sen hastade vi vidare norrut, mot stugan och den väntande utebastun. Ankomsten blev lite sen, maken var trött efter nattskiftsveckan så jag fick sätta mig bakom ratten och det var inge vidare att köra, mörkt, regnigt och dimmigt. De två sista milen på grusvägen var det dessutom "snorhalt "och spårigt. Men vi kom fram helskinnade och bastun var fortfarande varm!  :)

I morse var det frostigt, soligt och vackert ute: 





Det hade t.o.m. bildats en tunn isskorpa på sjön under natten.

Efter lunch hastade vi vidare för att uppvakta ännu en väninna som fyller 40 år idag. Synd att vi inte kunde stanna under kvällen, nej efter det goda fikat var vi tvungna att hasta hem igen.

Väl hemma hastade maken vidare på ännu en fest, själv känner jag mig rätt nöjd över att nu få byta om till plyschdress, poppa lite popcorn och kura mig ned i soffan tillsammans med barnen för att avnjuta "Stjärnor på is".

Kommentarer
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

Så fina bilder du har tagit!

2008-10-26 @ 08:18:17
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Ulla

Det där med IKEA känner jag igen...det går bara inte att inte komma därifrån med något litet, om det så bara är värmeljus. Vilka fantastiska bilder du visar. Jag gillar det där frostnupna lövbilden. Det känns som om här kommer det dröja innan frosten kommer. Idag fullkomligt vräker regnet ner.

Ha det bäst!

2008-10-26 @ 08:26:06
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Syster

Blir stressad när jag hör hur ni hastar omkring. Nej helgen är till för att slappnas av och njutas. Det är ju så skönt att dra på sig mjukiskläderna och bara ta det lugnt (mellan plocken).



Var bryggan uppdragen eller kunde mamma med bryggans hjälp "gunga" bort isen för sitt sedvanliga dopp??

2008-10-26 @ 09:35:15
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Junitjej:Tackar! (Stegräknaren på!! ;) )

Ulla: Tack, kul att du gillar bilderna.Precis så är det m IKEA!

Syrran: Bryggan kvar än precis för av den anledningen du beskriver! Enl mamma är inte badsäsongen slut än o jag skojade m henne o sa att den inte ens hade börjat än denna säsong.

2008-10-26 @ 11:04:07
Postat av: C a m i l l a

Kikar in från lugn jobbkväll. Ni verkar ha haft en hektisk helg. Skönt att du fick mysa i soffan i går kväll och käka popcorn och slappa lite.

Kramar!

2008-10-26 @ 18:06:44
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

som vanligt fina bilder. Du verkar ha haft en skön helg, lite körig kanske. Men nu kan du njuta av vilosöndagen...eller????

2008-10-26 @ 19:45:15
URL: http://opportunityoflife.blogg.se/
Postat av: Shagy

Hoppas du får en bra kväll!

2008-10-26 @ 20:29:43
URL: http://shagy.blogg.se/
Postat av: Sonja

Det var en hastig helg men verkar även ha varit mycket njutbar, IKEA, utebastu, popcornsmys.....!

2008-10-27 @ 08:12:17
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Livet i byn

Visst var det fantastiskt vacker väder i helgen, så härligt att kunna få fota lite.



Att åka till IKEA och komma hem tomhänt går nog inte :0)



~Livet i byn

2008-10-27 @ 14:56:35
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: keb

så fina blder du tagit!

och vi bär och bär kartonger en aning less på flytt jobb just nu.Men det blir bra när vi blir klar.....

har inte fått igång internt och datorn än.

sitter med tommys jobbdator med mobil anlutning...

2008-10-27 @ 19:52:45
Postat av: Malin svarar:

Camilla, Oppurtunity, Shagy: Jaa jag myste på bra på lördag o sön var också ganska lugn så det vägde upp bra.

Sonja: Visst fanns det även stunder att njuta! :)

Livet i byn: Visst!!! Håller m på alla punkter!

KEB: Betyder det alltså att ni kommit in i lägenheten nu? Och lämnat huset??

2008-10-27 @ 22:02:02
Postat av: keb

ja nu har vi bott snart en vecka i lägenheten.I morron ska vi till huset och städa källarn resten har vi lejt bort det känns skönt

2008-10-29 @ 22:24:53

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0