Drömjul i år?



Julen har börjat göra sig påmind. Några av mina bloggisar har börjat köpa julklappar, någon har börjat med julkortstillverkningen och idag damp Allt i Hemmets JULSpecial ned i brevlådan. Det är bara att inse att julen snart är här igen, snabbare än man anar.


Jag vill också vara i god tid med att förbereda min Drömjul, jag älskar julen!!  Jag vill köpa julklapparna i god tid, hinna städa och pynta hemmet så att det blir så där fint som i inredningstidningarna, hinna baka flera sorter och hinna med ett riktigt glöggparty i advent. Men jag antar att det blir som vanligt, i bästa fall 3 sorter bakade, och julklapparna handlade i sista sekunden med kniven på strupen..


Ni som läser Allt i hemmet känner till Pia Printz, jag gillar hennes krönika.  I julspecialnumret har hon skrivit ned "Pias jullexikon från A-Ö", den fick mig att fnissa till högt några ggr, antagligen för att jag på vissa punkter kände igen mig själv.. Ni som inte prenumererar på tidningen kan väl tjuvläsa krönikan i smyg på Ica? (gäller dock inte dig som bor i Jgi)


Pia bloggar också, tänkte börja läsa hennes blogg och se om den är lika underhållande som hennes krönika.


Förresten, en julförberedelse är faktiskt redan klar här hemma, julkorten!! Och det är jag mäkta stolt över, det är ju faktiskt bara Oktober än.


Kommentarer
Postat av: sonja

Åh, nej, jul igen. NU fick jag ont i magen...!

2008-10-27 @ 20:58:19
Postat av: C a m i l l a

Ha ha... ja, jag måste väl erkänna att jag är "en av dina bloggisar som börjat köpa julklappar". Jag gillar egentligen inte stressen och hysterin kring jul, men att shoppa gillar jag - så shoppa julklappar faller sig liksom helt naturligt.

Kram och ha en fin dag!

2008-10-28 @ 08:48:48
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Ellasmamma

Jo, så är jag också, jag vill så mycket och innan julafton dyker upp har julstressen nästan knäckt mig. Jag funderar hur jag ska mota Olle i grind i år, så att jag kan ha julstämmning hela december.

2008-10-28 @ 08:56:29
URL: http://ellasmamma.blogspot.com/
Postat av: Syrran

Har nedräkning till 1:a advent på min blogg för ha ett sista datum för att ha kommit i ordning efter flytten. Gardinerna måste bara kommit upp tills dess!



Förr om åren påbörjade jag gärna julklappsinköpen i oktober för att hinna med allt. Hade ju även egen julmat att inta efter julhelgen hos föräldrarna. Åt samma sorts mat i en veckas tid. Jag överdriver inte!



Med åren som gått har jag förändrat min drömjul från det perfekta upplägget till att mer njuta av ledighet, umgänge och den goda maten.

2008-10-28 @ 09:45:20
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: maria

Svar: Tack för dina alltid så kloka ord hos mej!!!

Jo visst minns jag ditt härliga julpynt från tidigare :)

Väntar också efter advent och julpyntet!! Stora, röda adventstjärnan skall inhandlas snart!

Må så gott! / kram

2008-10-28 @ 18:01:02
URL: http://mariasfotografi.blogspot.com
Postat av: Mrs. b

Här önskar jag också att jag ska lyckas bättre än tidigare år med att komma igång med allt jul-relaterat i tid! Det är så himla trist att stå där kvällarna innan och jobba häcken av sig med diverse saker som behöver fixas... inte särskilt mycket julstämning då inte.

Men i år, då ska det bli annorlunda... Ha ha, får se hur länge den tanken håller :-)



Svar: Om du ska fixa nytt stryköverdrag skulle jag tipsa om att tvätta tyget först. Jag fick tips om att tyget annars kunde "fälla" då det är så höga temperaturer... Sen kan jag också säga att tyget under syns igenom på min strykbräda, så hade jag gjort om det hade jag nog tagit ett vitt lakanstyg först och häftat över, innan det "riktiga" tyget (som i mitt fall var vit i bottenfärgen).

2008-10-28 @ 19:56:23
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: soffie

å jag längtar faktiskt till julen iår för hösten har känts så himla lång!

Va bra att ha julkorten klara redan!

ha en skön kväll

2008-10-28 @ 21:29:27
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Sonja: f-låt att jag skrämde upp dig!

Camilla: Jag gillar inte heller stressen och hysterin kring jul, därför önskar jag också att jag kunde komma igång med julklappsinköpen i tid ngn gång. När julen väl är här vill jag bara hinna mysa och njuta.

Ellas mamma: Precis som jag !

Maria: Så kul att du är tillbaks här ute!!

Syrran: Jag önskar bara att jag kunde göra det som måste göras i god tid så att det inte blir så hysteriskt på slutet så att man då kan slappna av och njuta. Visst kraven har man fått sänka..

Mrs B, precis som jag ang julen. Tackar för tipsen om strykbrädan, dem tar jag till mig! Hoppas kunna visa en snygg bräda här framöver!

Soffie: Ja det är skönt att jag är i god tid med ngt !

2008-10-28 @ 21:39:06
Postat av: Annette

Jag har börjat läsa i den tidningen. Tycker Allt i hemmet är den bästa inredningstidningen.

Jag börjar känna lite julstämmning när jag ser fina julbilder. Hoppas det kan hålla i sig. I år ska jag försöka att inte stressa till jul.



Kram Annette

2008-10-28 @ 22:04:10
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Myran

Snart är det midsommar!

/M

2008-10-29 @ 12:30:54
Postat av: Paula

Oh, tillhör du julpyntarna? Va härligt, jag har senaste 20 åren haft julångest och inte njutit särskilt mycket. Men, det har sin förklaring. När vi drev eget hade vi bara julaftonen ledigt, hela december höll man på med julbord så man var less på julmaten långt innan helgen, och sen var det bara att köra på som vanligt och servera jullediga och nyårslediga turister...

Numera kan jag faktiskt njuta av att umgås med nära och kära, spela spel och bara vara.

Julkorten kommer till mig automatiskt varje år från Mun- och fotmålarnas förening, dom är jättevackra.

Men, tycker inte du också att dom börjar lite väl tidigt nu, hela Coop var fullt av tomtar redan i måndags...

Det lät underbart med bastun, men det är väl frågan om det är värt att göra den trippen när det är mörkt och halt.

Ha det gott

2008-10-29 @ 16:11:05
URL: http://paulaz.se
Postat av: hemmafrun i USA

Hej!

Va synd att julkorten ar klara :) annars hade du kunnat vinna Lillans julkort pa en julblogg. Lanken finns pa min blogg om du kommer pa att du behover fler...

Halsn L Michelin

2008-10-30 @ 05:21:12
URL: http://michelinfamily.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0