Strutsjakten

Först vill jag tacka för omtanken angående mitt krånglande knä! Jag lovar att gå till doktorn om det blir sämre, men tack och lov så har det blivit lite bättre!
Så pass bra att jag tvingade med hela familjen i morse och gav mig ut på strutsjakt, kan ju vara roligt att träffa likasinnade ;-)

Den första fågeln vi stötte på var Storspoven, att höra storspoven sjunga, det är VÅR! 
  


Sen såg vi denna fågel som jag tror är någon sorts vråk :
  

 

Sen kom vi fram till ängen/träsket där tranorna, svanarna och sjöfåglarna hade stormöte:


 

Vilket härligt tjatter det var där!! På en annan äng kom vi ialla fall lite närmare svanarna:
 

 


Det är sådana här gånger man önskar att man hade en systemkamera med stativ och ett lämpligt objektiv för att fota på långt håll (eller gummistövlar).


Men ack nej ingen struts syntes till.. det fick duga med tranor de är ju ganska lika.


Kommentarer
Postat av: ibw

vilka härliga fågelfoton

2009-04-25 @ 19:25:00
Postat av: Livet i byn

Vilka fina bilder, vråken såg stor ut. Kan det var någon lite örn?



~Livet i byn

2009-04-25 @ 20:20:29
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilka vårbilder,

jag förstår att ni njöt!

2009-04-25 @ 21:35:36
Postat av: Lena

Vilka fin fåglar du har lyckats fånga med din kamera.

Ha en fortsatt bra helg

2009-04-25 @ 21:56:04
URL: http://lenasoderberg.bloggl
Postat av: Syrran

Har också sett en massa fåglar (storspov, svanar, canadagäss).



Jag gillar svanarna. De är så ståtliga och fina. Tänk att de lever i par hela livet!



UMen usch rovfåglarna ser inte trevliga ut. De ser grymma ut med blick och näbb.

2009-04-25 @ 22:54:52
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Nicole

Ny bloggdesign? Då ska du kika in på min blogg, jag har auktioner och tar emot beställningar :)

Ignorera annars detta meddelande.

2009-04-25 @ 22:58:47
URL: http://xoxonicole.blogg.se/
Postat av: Lena

Hoppas ni blir av med snön snart så att våren kan sätta fart hos er också.

//Lena

2009-04-25 @ 23:06:28
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Lena L

Oj så många fina bilder på fåglar! Jag har varit i Gammelstadsviken en gång, där fanns det mycket att se. Är det där ni har varit? God natt!

Postat av: Anne-Lie

Fin blogg och jätte fina fågelbilder.

Godnatt

2009-04-25 @ 23:08:20
URL: http://lillaanna.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

IBW, Lena o Anne-Lie:Tackar!

Livet i byn: Jag är långt ifrån ngn fågelexpert, så det är gissning ang rovfågeln, det skulle vara roligt om ngn "out there" kände igen vad det är för ngt.

Anna: Ja jag tycker sånt här är jätteskoj "nuförtiden".

Syrran: Ja svanarna är roliga, fast jag är ännu mer fascinerad av tranorna. Det ser så exotiska ut o dansar så fint!

Lena L: Detta var i Alvik! Är sugen på Gammelstadsviken!

2009-04-26 @ 10:40:29
Postat av: Annette

Vilka härliga fågelbilder! Och så många fåglar du sett. Jag ser mest skator och måsar... :-)



Kram Annette

2009-04-26 @ 16:45:19
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: keb

aha ni har varit på Fågel exekution.Härlig med vår!

2009-04-26 @ 22:56:56
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Paula

Nu vet jag minsann vem jag ska vända mig till! Fågelexperten Malin! Jag har några fågelfoton liggandes som jag inte visat för jag vet ju inte vad det är, haha! Känns pinsamt värre...men gråsparv, där slutar min kunskap, typ!

Fotona är tagna på låååångt håll, med en skruttig kamera i ena handen och två rastlösa jyckar i koppel i den andra. Då förstår du hur de ser ut....

Jag ska samla mod att publicera dem i alla fall. även om dom inte tillnärmelsevis är lika fina som dina!

Kramen

2009-04-27 @ 19:24:08
URL: http://paulaz.se
Postat av: Myran

Gu va fina bilder du får. Måste sätta en bra kamera på önskelistan. I mitt fall så sitter inte djuren stilla så länge som jag skulle behöva. Ja möjligen vår egen lilla vråk...

2009-04-28 @ 10:37:48
Postat av: Myran

Hej...enl uppgift från Naturskyddsföreningen här i kommunen så är rovfågeln en fjällvråk. Tyvärr kunde han inte se vad det var för kön. Så nu vet vi det// M

2009-04-28 @ 14:58:22
Postat av: Malin svarar:

Åhh vad skoj att du tog reda på det!!! Jag gissade mellan Ormvråk o Fjällvråk..så jag var ganska nära i alla fall, fast först trodde jag att det var en örn ;)

2009-04-28 @ 16:42:01
Postat av: Myran

Jösses....hade du räknat ut det !! Själv visste jag inte ens att fanns något som hette fjällvråk.

Syrran sa just att du ska inte bli förvånad över vad MK kan. Hon kan ska du veta!

Så hädanefter kommer jag att fråga dej om det är nått jag undrar över. Puss!

2009-04-28 @ 16:56:58

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0