Bästa med jobbet..

..dessa dagar är nog cykelturen i solskenet dit och ännu bättre hem!  ;-)

Jag har bloggat om min väg till jobbet förut men kan inte låta bli att göra det en gång till, vem vet hur länge till jag cyklar denna väg.. I morse klev jag t.o.m. av cykeln för att njuta (med kameran i hand) av ..

 


.. blomsterprakten vid fjärdens strand..


..och av utsikten över det spegelblanka vattnet med stadens centrum i bakgrunden.


Undrar om syrran hade tagit sig ett morgondopp här? 


Snart framme på jobbet.

Kan oxå berätta att cykelturen hemåt idag inte var av det idylliska slaget.. Maken ringde mig på jobbet och sa att sonen och hans kompis hade smitit ut genom källarfönstret och var försvunna, exakt hur länge de hade varit borta visste han inte men han hade letat dem ca 25 min.. En kvinna hade dessutom sett två pojkar med deras signalement promenera ned mot vattnet.. Eftersom maken lät orolig (och inte är den som hetsar upp sig i onödan) så kan jag berätta att det inte tog många minuter för mig att cykla hem och att många tankar hann flyga genom huvudet. Tack o lov hade de små herrarna precis dykt upp igen när jag anlände hem!  Detta var dagens pulshöjare..

Kommentarer
Postat av: Myran

Ja att försvunna barna kan höja pulsen på vem som helst VET vi. Vi har ju en K som verkligen kan gömma sig och hålla tyst. Nu har han blivit så stor så det sker ju inte så ofta. Tror att han lyckades iaf i veckan att höja pulsen på syrran och mor. Jag var i Ötå och han hade blivit hämtad till grannbyn för att leka med en kompis men hade inte sagt till Syrran o mor som jobbade. Gissa om de ringde mig i panik och sa att K var försvunnen. Men jag visst var han var så det löste sig. OJ sa han bara när jag sa vad han ställt till med....Kram

2009-08-06 @ 10:19:38
Postat av: mammakero

Stadens siluett är så vacker! Jag försöker bara komma på vart du åker! Siluetten ser ut att vara fotograferad från Mjölkudden, men husen med båtarna i förgrunden vet jag inte var det är...

Vallmo är så vackra blommor. Så snygga siluetter med både knopparna och senare frökapslarna...

2009-08-06 @ 14:53:28
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Åh, den cykelvägen skulle jag inte heller kunna få nog av - fast jag inte gillar att cykla. Vackert, vackert!

Och vad spegelblankt och stilla vattnet var, som en spegel.

Kramar!

2009-08-06 @ 17:40:48
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: ibw

mysigt att kunna cykla till jobbet, det gör jag också. Skall ta med kameran i morgon, har inte lika fin väg som du. Pusst, vad ungar hittar på, vilken ångest du måste ha haft. Tur att de är hemma igen

2009-08-06 @ 17:57:28
Postat av: Ingmarie

Kan man ha trevligare än en sådan underbar cykeltur till arbetet?



Ha det!

2009-08-07 @ 07:45:49
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Åh vad vackert vi ändå har det här i Norrbotten!!!!!!!!(Man glömmer det emellanåt...)

Skönt att gossarna kom tillrätta; den ångesten man får av "försvunna barn" är inte att leka med..hu..

2009-08-07 @ 11:48:27
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Paula

Vilka busungar! Tänk det är konstigt att när jag hade barn så var jag inte särskilt orolig av mig, men med barnbarnen, ojoj, det bästa är oftast att inget veta...tror dottern också insett det o förskonar mig från vissa detaljer, hihi

Nog duger den utsikten som du har på väg till jobb! Helt makalöst vackert, är det vallmon som blommar nu? Trodde deras tid var mycket tidigare på sommaren?

Hoppas du får en lugn och skön helg nu då, utan trampande i ilfart!

Kramen

2009-08-07 @ 15:23:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Lissen

Förstår att du var snabb på pedalerna på din väg hem. Många tankar måste ha farit runt. Skönt att dom dök upp.

Vackra bilder och en fin cykelväg till jobbet!

Ha det gott!

2009-08-07 @ 20:55:43
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken tur att pojkarna kom till rätta. De är påhittiga de små liven.

Fina bilder från din cykelväg till jobbet.

//Lena

2009-08-07 @ 21:46:58
URL: http://lenasoderberg.blogg.se/
Postat av: Syrran

Vilka underbart vackra foton!! Tänk vilken vacker väg du har till/från jobbet. Och i god tid måste du även varit! Själv pinnar man på och missar allt det vackra.



Å nej, jag är oskyldig. Har inte tagit något morgondopp där. Men skulle gärna göra det.. ser fint ut.



Usch.. kvicka barn måste var urjobbigt. Puh... tur att det gick bra. Se din cykeltur som extra motion... i panik då. ;)

2009-08-09 @ 22:05:14
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Anna

Gillar bryggbilden mycket!

2009-08-10 @ 19:09:29

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0