Nya lärdomar

Jag har lärt mig åtminstone två saker det senaste dygnet. 

Tack vare nattens "bravader" har jag lärt mig att aldrig skoja om att någon eventuellt simulerar magsjuka. Man får visst igen flera ggr om.. 

Sen har jag lärt mig att ladda ned nya teckensnitt.

www.dafont.com finns massor av roliga och snygga teckensnitt att välja på. 


(Den övre heter Scriptina och den nedre Kingthings Wrote)

Instruktionen hittade jag på bloggen: www.snyggastdesign.blogg.se : 

Först laddar du ner dem, sen packar du upp dem (extrahera filer). Sedan kopierar du den lilla ikonen med två T:n på, går in i Kontrollpanelen, letar upp mappen "Teckensnitt", öppnar den och väljer klistra in. Sedan ska teckensnittet dyka upp i listan som du har i Word tex.

Många av teckensnitten klarar inte å, ä och ö, för att kontrollera detta innan du laddar ned kan du skriva in din text med å, ä, ö i rutan "Custom preview"  så ser du i resultatet om de bokstäverna finns i det teckensnitt du är intresserad av (också ett tips från snyggastdesign). 

Om någon undrar hur det går m Photoshop så har jag inte börjat än... (har haft så fullt upp med disken *fniss*)

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ah, vilka snygga typsnitt!! Tack för tipset. Det borde man fixa.

2009-09-01 @ 06:31:06
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Linda

åååh det där ska jag också lära mig. Det får bli veckans utmaning, i alla fall inom kategorin bloggande.

Ha en bra dag!

2009-09-01 @ 08:46:29
URL: http://lappshakira.blogg.se/
Postat av: Myran

Hmmm stackarn....men inget ont som inte har nått gott med sig. Det är ju alltid bra att lära sig nya saker ;-) eller hur!

2009-09-01 @ 10:15:41
Postat av: Sonja

Har också i helgen testa ladda ner teckensnitt från dafont. Har dock inte provat på att få in det på bloggen. Men i Word har jag nu ett annorlunda teckensnitt.

Har M hemma andra dan med dålig mage, men det är nog inte magsjuka utan för mycket mjölkprodukter.

2009-09-01 @ 10:32:17
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: lotta

åååh coolt med headern och fina typsnitt!! hoppas allt är bra! kramkram

2009-09-02 @ 08:35:20
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: rosalucia

Nä usch då, åkte du också på "ikea"-magsjukan????

Man ska väl inte va så snabb i sina slutsatser..men det är ju lätt hänt; speciellt när det gäller karlarnas sjukor, som ofta kommer så jädrans lägligt;)



Gud vilka läckra textstilar...lät krångligt att få till det bara; kanske måste ta hjälp av äldsta dottern (hon går på NTI), kanske hon kan fixa det.

2009-09-02 @ 11:29:44
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Ulla

Jag vill oxå, men jag vet inte om jag vågar. Jag kanske ska be sonen eller mannen att hjälpa mig. De är åtminstone inte rädda för att försöka. Vad kul att du tyckte filmen "Män som hatar kvinnor" var bra. Jag vågar inte se den.

Kram

2009-09-02 @ 19:23:17
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: ibw

Tack för tipset.

2009-09-02 @ 19:35:38
Postat av: Linda

Jag tycker absolut att hon ska välja spanska! Tror att hon har större användning av det språket om man jämför med franskan och tyskan som mer eller mindre håller på å dö ut på skolan. De flesta verkar välja spanska eller engelska (om det alternativet finns). Jag hjälper gladeligen till om så önskas =) Jag får väl adda henne på msn eller nåt sånt ;) Kram!

2009-09-02 @ 20:26:04
URL: http://lappshakira.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0