Ordning och reda önskas!

Jodå, helgen har varit bra!
Nackspärren, huvudvärken och kylan släppte sitt tag. Vädret blev väl inte så mycket bättre, det började att snöa och blåsa istället .. och huset är väl ungefär lika rörigt, kanske lite mindre dammigt. Men fler galgar är inköpta och humöret är bättre!  :)

Jag drömmer fortfarande om ordning och reda här hemma. När vi planerade vårt källarprojekt så var förvaring ett av önskemålen. En skjutdörrsgarderob planerades in och beställdes till tvättstugan:

 


Nu trodde jag att våra förvaringsproblem var lösta, " In my dreams" säger jag bara. Det tog inte länge att fylla alla korgarna och tyvärr kan jag inte påstå att det känns som om vi fått en massa plats över i de andra skåpen för att organisera upp allt annat som vi vet att vi har men aldrig hittar när vi behöver det...

Jag tycker ändå att jag är ganska bra på att rensa och göra mig av med saker vi inte behöver, men antagligen gör jag det alldeles för sällan?!? 

Kommentarer
Postat av: keb

Vad skönt att nackspärren är borta. Det kan inte vara så skönt att ha det kan jag tänka mig,jag har aldig testat det. Med ryggskott har jag testat ett antal gånger, jag antar att det ungefär samma fast i nacken då.

Jag upptäckte att man har slängt för lite saker när vi skulle flytta :-)Det blev av iai flytten.Jag fattar inte att vi hunnit skaffa så mycke skräp på 11 år för vi flyttade nämligen förr 11 år sen till Bredbyn

2009-02-23 @ 19:41:46
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Sonja

Och jag som tycker att ni verkar ha världens ordning och reda när man hälsar på. Inte som hos oss; extra rummet och hallen är alltid full i saker som är på väg någonstans, brukar vara väldigt lång resa dit också.

Men det finns de som har värre än oss, det VET jag så jag tröstar mig med det.

2009-02-23 @ 19:52:44
Postat av: Malin svarar:

KEB: Måste vara härligt att ha det gjort, hittar du nu det du letar? Det är dit jag vill komma.



Sonja: Enda gången jag städar snabbt och effektivt är när jag väntar gäster, på ytan dvs...men i skåpen är det proppsmock med saker som ibland trillar ut när man öppnar dörren..

2009-02-23 @ 19:56:52
Postat av: Nettan

Gud va skönt att få ordning i källaren, även om det inte känns som du är klar än.

Jag håller också på att rensa hemma och tar rum för rum just nu.

Denna vecka är det lite jobbigt då det är sportlov och man måste se till att yngsta dottern har nått att göra också. Haha !



Ha en bra kväll

kram

2009-02-23 @ 20:15:35
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

HERREGUD vad handdukar!!! Jag brukar passa på att ta med "halvslitna" på semesterresor och så slänger jag dem i stället för att ta hem dem, på det sättet har vi nog typ 10-15 st handdukar i skåpen - men det räcker för oss (vi är ju inte så många här, bara 2-3 personer).

Ja, Pepparkakshuset var bra tyckte jag. Den påminde lite om en Jungstedtbok till handlingen, om en f d mobbare som ger igen bland sina klasskamrater/lekiskamrater.

Jag har klickat hem 2 st böcker av Karin Alvtegen, tror att det är Skuld och Skam. De står olästa i min hylla än så länge. En på mitt jobb tyckte att de var så himla bra... vi får väl se om de är läsbara. Har du läst något av Jonas Östlundh (Östblom???). Han har skrivit två böcker som är riktigt bra, bl a en som heter "Dödens pendel" om jag inte minns fel.

Kram och ha en mysig kväll!

2009-02-23 @ 20:23:40
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: EVA

Förvaring behövs hur mycket som helst av...kan aldrig få för många garderober och hyllor !



Fast vi, våra tokar, har tagit bort en massa garderober...galet, men då fick man rensa bland allt och upptäcka hur lite man egentligen behöver... Så nu tar vi alltid med oss gamla påslakan på resor och slänger dem då vi åker hem...så nu finns det liksom inga gamla kvar snart...hihi !

***

KRAAAM EVA

2009-02-23 @ 21:15:20
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Nettan: Precis vad jag borde göra istället för att sitta här och blogga..

Camilla: Det är inte bara handdukar vi har där utan även alla våra påslakan, lakan, örngott, extra kuddar och täcken, lite gardiner och osydda tyger! Tack för boktipsen, skall lägga in en beställning på bokia.

2009-02-23 @ 21:15:35
Postat av: Malin svarar igen:

Eva o Camilla: Föresten mycket bra tips det där med att ta med gamla lakan o handdukar, inser att vi reser nog för lite! ;)

2009-02-23 @ 21:17:06
Postat av: Lissen

Ordning och reda är inte lätt här i lill ettan heller!

Jag säger bara "In my dreams" ska det bli bättre... sedan i nästa lägenhet. Men du Malin, du är ju på väg, liter mer rensning så blir det bra. Jag ska rensa jag också, om någon dag,L. Har kläder bla som jag inte använt dom senaste 2 åren.

Jag är MYCKET bättre på silverkanter, duger bra det också.

Du fick mej att skratta alldelses nyss av din härliga kommentar!

Ha en skön vecka

2009-02-23 @ 21:58:50
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Man kan verkligen aldrig ha för mycket förvaring, synd att det tar så mycket plats:-)

2009-02-23 @ 22:10:28
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: keb

Nej ibland jag hittar inte det jag letar.

för det kan tänkas att man kastat lite för mycke.

annar så har börjat få iordning i lägenhetendet mesta har sin givna plats nu men det har tiagit lite tid så att säga...

2009-02-23 @ 22:30:47
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: soffie

va bra att värken släppt

ja tänk va grejjer man samlar på sej som behöver utrymme,

ha en bra kväll

2009-02-23 @ 22:36:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

ÅH! FLÄMT! OJ!

Sånt där gillar "vi".

Vilken ordning å reda!!!



Nu blev jag ännu mera peppad att städa vidare!!!



Ha det bäst!!



Kram från mig!

2009-02-24 @ 09:34:54
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Lena

Skönt med ordning och reda men du man behöver ju massor av förvaring...och så behöver man rensa ut ofta! :D



Kram



Ps. snyggt blev det också!

2009-02-24 @ 09:44:19
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Paula

Massmord var det, kanske ska du bli deckarförfattare, hihi

Du skulle se vår förvaring, vi har två smala prång på var sida om rummen, en "gå.in-i-garderob" med en klädstång och ett par hyllor på kortsidan, lågt i tak och kallt! Därför är golvytan helt belamrad med både täcken och kuddar medan linnet står på de få hyllorna. Och det finns varken väggplats eller höjd för några garderober eller hyllor....

Ha nu en fin tisdag/Kram

2009-02-24 @ 10:09:09
URL: http://paulaz.se
Postat av: a home far away

Visst är det så att man behöver enormt mycket förvaring, därför är jag så chockad som hade garage och vind och nu knappt förråd, vart tog allt vägen hihi



Kram Gunilla i Singapore

2009-02-24 @ 10:42:33
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: keb

endel kom inte med som jag tänkte vilka härliga garderober som slukar multon!!

Jag minns en kul sak när du var liten....

Du kallade din nya orevall för garerob hehe

2009-02-24 @ 15:38:19
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Annette

Det är märkligt för hur mycket skåp och förvaring man än har, brukar det ändå fattas någon stans att lägga ifrån sig saker. Man borde nog slänga mer. Jag försöker så gott det går :-)

Det ser väldigt bra ut med garderoben i alla fall.



Kram Annette

2009-02-24 @ 15:52:40
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anonym "AR"

Jag känner en som är jättebra på att rensa, och föra sakerna till ett annat ställe, företrädesvis matsalsbordet....men det blir fint där "han" rensat..(hemlis!)

2009-02-24 @ 17:36:36
Postat av: Malin svarar:

Nej man har nog aldrig tillräckligt med förvaring, eller rättare sagt man har nog för mycket grejer. Jag tror att man blir mer harmonisk om man inte har för rörigt och för mycket saker, så just den biten inom Feng Shui köper jag.



AR: Det låter bekant!!! ;)

2009-02-24 @ 17:42:09
Postat av: Syrran

Ah... jag gillar ordning och reda. Gillar dessa trådbackar. Vi har ju en hel uppsättning av dem.



Idag har vi varit iväg med ett billass till R.K idag samt ett bagageutrymme till återvinningsstationen. Nu börjar vi se gluggar utav garaget.

2009-02-24 @ 21:01:42
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: fia

den ser ut att svälja en hel del , riktigt snygg tycker jag . va skönt att få ordning och reda .

önskar dig en trevlig kväll.

2009-02-24 @ 22:35:39
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Syrran

Du är utmanad!!



Jag lyckades få igenom kommentarer hos mostrarna. Hos IBW på tredje försöket. Fick dock samtliga gånger upp bokstäverna man ska avteckna. Inga problem hos KEB.

2009-02-25 @ 11:26:12
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Syrran

MASSMORD!! Snacka om aktivitet. :|

Något lättare att börja valen på M.



Nej inget googlekonto. Använder mig av det nästsista alternativet (Namn/Webbadress).



2009-02-25 @ 13:15:41
Postat av: Lotta

SÅ HÄRLIGT med orning och reda, det ser jag fram emot att fixa me di vårt nya hus för där har vi hur mkt förvaringsutrymme som helst.. så där ska det organiseras :-)

2009-02-26 @ 10:47:23
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: rosalucia

Vilken grym garderob!!!! Men det räcker ju ändå aldrig...suck. Man behöver uppenbarligen rensa ännu mer. Det skulle kännas bättre att rensa om man inte behövde kasta det, utan att det kördes iväg med lastbil till beövande i Långtbortistan eller nåt...

Ingen som är på väg?

2009-02-26 @ 16:08:45
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Malin svarar:

Rosalucia: Men precis så känner jag!!

2009-02-26 @ 17:27:18

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0