Vemodigt

Den nyblivna lilla småbarnsfamiljen åkte iväg med vår skidpulka...det känns lite vemodigt faktiskt..  Den köpte vi för 11 år sen när dottern var baby och det har blivit några skidutflykter genom åren..

Men men, nu är barnen stora och skidrar själva, även sonen borde orka åka turen till skogskojan tur o retur i år. Tyvärr blir det inget besök i stugan på stundande sportlov, men vi måste boka in en helg snart.
 
 



Men nej, det går inte att vara nostalgisk när man skall rensa och få ordning på torpet. För pulkan fick vi dessutom lite klirr i kassan. Mycket annat finns att rensa ut och som Rosalucia kommenterade hos mig så önskar jag att man kunde skicka i väg allt till någon som behöver det "långtbortistan".

Nej, det duger inte att sitta här varenda kväll, kanske dags att få ngt gjort?

Kommentarer
Postat av: Herr E

Det är alltid lite jobbigt att göra sig av med saker som man har fina minnen tillsammans med. Förhoppningsvis får den nyblivna barnfamiljen lika fina minnen.

2009-02-26 @ 23:51:06
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Syrran

Grattis till försäljningen. Bra att andra får användning för det ni "vuxit" ur. Minnen och foton finns ju kvar.



Era barn är så duktiga på att åka skidor. Själv tycker man att man har tacklat av. :S



Är sååå sugen på stughelger nu. Tänk att det redan i övermorgon är marsmånad!!

2009-02-27 @ 08:36:17
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: rosalucia

Det är ju kanon om man kan få lite klirr i kassan av utrensningen!!! Vi ska sälja en av våra(!)barnvagnar, å hoppas åxå på lite klirr!!! (semesterklirr!!)

Brukar va rätt duktig på att få iväg en del av grejerna till Röda korset å Myrorna, men samtidigt skullejag hellre vilja att nån som faktiskt behövde det FICK det istället. Jag menar det är ju inte många kronor som Röda korset får in på ens grejer...å samtidigt blir jag förbannad när Myrorna säljer såå dyrt. Man skänker tex jeans och de har mage att ta 160:- för dem...då blir jag GAALEN!!! Visserligen går ju pengarna till nåt vettigt; men ändå...de som verkligen skulle behöva dem har inte ens råd att handla på Myrorna då...Suck!

Det har faktiskt hänt en gång att jag blivit tillfrågad att skänka grejer till ett BB i Ryssland som inte hade ett skit...å helt plötsligt kändes det BRA att få rensa ur handukar och lakan å sånt; som egentligen inte var så stort fel på..annat än att man tyckte de var fula tex(det klarar jag inte riktigt av annars, det känns för slösaktigt...). Å en massa annat oxå, som gamla filtar å tyger; jag menar ALLT kan man ju i princip använda om man inte har nånting alls...På det där BB:et det gällde hade de INGENTING. Så de kändes SÅ BRA. Det vill jag göra igen.....därav "långtbortistan"-tankarna!

Tackar Malin för länkningen...

2009-02-27 @ 09:00:15
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Myran

Hej...alltid bra med "klirr i kassan". Just nu tvärt om hos oss. Vi får tillökning i hagen å´antar att det betyder tomt i kassan senare. Nu kan du komma på härliga turer med mig. Nu får vi en gammal o trött en som du ville ha. Kram

2009-02-27 @ 15:44:06
Postat av: Malin svarar:

Herr E: Kloka ord!

Rosalucia: Ja visst känns det bättre om saker kommer till använding, jag får faktiskt lite dåligt samvete av allt slöseri med jordens resurser.

Syrran: Jag en härligt solig helg i stugan innan påsk måste planeras in. Ok...solen är lite svår att planera men man kan ju önska.

Myran: Wow äntligen en häst i min smak, jag kommer!

2009-02-27 @ 16:46:39
Postat av: ibw

Ja, visst är det vemodigt. Vi gjorde av med våran pulka (lika som du har, fast en röd) för bara ett år sedan, ha, ha, förstår inte varför jag sparat den så länge, vi hade sparat den i 30 år

2009-02-27 @ 18:03:31
Postat av: Anna

Ja...just ikväll en tonåring hemma på DÅLIGT humör,

skidpulka känns LÅNGT borta.... tror inte hn skulle vilja sitta i den.... eller göra något tilsammans med oss över huvudtaget.

2009-02-27 @ 20:10:19
Postat av: Ulla

Ibland behövs saker och ting rensas bort. På vår vind har vi massor av saker som jag inte ens tänker på, men ska jag upp och rensa så kommer jag inte långt innan jag inser att jag inte kommer att kunna slänga eller sälja den eller den saken. Då går jag ner igen och låter det vara. Jag har ju plats att låta det ligga L

2009-02-28 @ 07:47:47
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Ibw: Ja det var nog på tiden, såvida inga barnbarn är på g..

Anna: Jag o min dotter var ordentligt osams både ons o tors, vi börjar nog vara inne i den värsta perioden i våra döttrars liv?? I natt sov hon över hos en kompis, det känns skönt att vi fick vila från varandra lite..

Ulla: Skönt att höra att fler än jag har svårt att göra mig av med vissa saker. Har kvar första barnvagnen eg helt i onödan..

2009-02-28 @ 09:55:22
Postat av: Livet i byn

Det är ju ibland inte lätt att skiljas från prylar på grund av nostalgiska skäl. Skulle K få bestämma här hemma skulle vi aldrig kasta en pinal eller möbel.



~Livet i byn

2009-02-28 @ 18:54:56
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: M a r i a k o d e n

Tack! Jo, roligare födelsedag har man haft i sina dar!!



När man ska rensa är regel nr 1: Bort med alla känslor! Man kan fota grejjorna innan man säljer eller kastar dom! Jag brukar fota mitt loppisbord vid början ¨å slutet av dagen!!



Barnkläder är åxå ett tips att fota!



Hoppas helgen är bra!



Krampå dig!!

2009-02-28 @ 19:11:02
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jag kommer ihåg när våra äldsta var små och vi var till eran stuga och tog turen till skogskojan, vi hade lånat en liknande pulka av min syster. Det var verkligen härligt.

Pulkan kom till användning för ett par vintrar sen men då gick vi efter skoterspår och hade all picknickpackning i den, praktiskt!

2009-03-04 @ 18:49:51
Postat av: Leonora

Hoppas du haft en härlig dag :)

allt väl?

2009-03-04 @ 18:55:29
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0