Dagsutflykt

I maj när jag var med jobbet till Storforsen så bestämde jag mig för att återvända dit tillsammans med familjen i sommar, vilket vi gjorde idag.


Foto: Jag vet jag har snöat in på dessa collage - så enkla att dra ihop i Picasa..

Vi parkerade vid hotellet och vandrade upp för forsen. Det är svårt att låta bli att fota forsen trots att jag redan har massor av foton därifrån. Vi åt lunch däruppe och medans maken och jag drack kaffe på maten så lekte barnen i vattnet. Lillebror halkade till och blötte ned byxorna alldeles..men med min tröja runt midjan (istället för blöta jeans) så fortsatte vandringen. Vi gick runt och kikade på de gamla skogshuggar- och flottarkojorna, på tjärdalarna och kolmilorna innan vi vandrade tillbaka. 

Vädret var perfekt och det blev en utflykt som alla uppskattade (Ok dottern var lite sur för att vi inte hade tagit med oss badkläder, alltid finns det ngt att sura om).

Efter utflykten i Storforsen stannade vi till i Älvsbyn, men det blir ett annat inlägg.

Kommentarer
Postat av: rosalucia

Baske mej, jag ska också ta mej(oss) till Storforsen!!! Måste vara mäktigt....

(ska komma ihåg badkläder då, så finns det en grej mindre att knorra över. Men då är det väl nå annat...hm...)

2009-07-22 @ 20:24:50
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Malin svarar:

Ja jag rekommenderar absolut en utflykt dit!! Skönt att höra att det inte bara är mina barn som knorrar! De har byggt väldigt bra ramper och så är det fina stigar för vandring vid sidan om forsen, klarar även din minsting galant. Fika gjorde vi där högst uppe, där det finns grillplatser. Där uppe finns även en liten servering.

2009-07-22 @ 21:17:16
Postat av: fia

vilka vackra bilder , ser magiskt ut med forsen .

Ja jag har börjat fota en hel del nu när jag har en kamera som är bra kul när man får respons .

sommar krmar till dig med .

2009-07-22 @ 22:58:56
URL: http://ajaxen.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilken härlig dagsutflykt!

2009-07-23 @ 11:20:05
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Syrran

E är väl som jag. Där det finns vatten ska det badas. =)



Storforsen är mäktig och fin!!

Då sambon eller hans föräldrar aldrig varit dit finns det önskemål om det. Hade passat bättre nästa år men (en fors per år) men det blir mest troligt till veckan. Lite väderberoende dock. Behåller dock mina smultronställen i områdena tills vi är dit själva.



2009-07-23 @ 16:07:34
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Paula

Vilken härlig utflykt! Jag älskar forsar! Vi stötte på en liten en på en utflykt vi gjorde idag, men någon Storfors var det ju inte.,..

Jag har gjort som du föreslog, nu ligger två bokhögar på hyllan, en med lästa och en med olästa alster från biblan! Nu vill jag ha någon prydnad där också, helst någon som "slänger och dänger med benen" över hyllkanten. Ska leta på Nisses nästa gång jag kommer dit...

Fortsätt njuta av dagen/Kramen

2009-07-23 @ 17:07:06
URL: http://paulaz.se
Postat av: ibw

Men vad mysigt ni verkar ha

2009-07-23 @ 18:21:01
Postat av: Annette

Det ser så mysigt ut. Det ser också exotiskt ut för mig, har aldrig sett något liknande. Nu måste jag snart åka till norra Sverige och se mig omkring.



Kram Annette

2009-07-24 @ 22:46:47
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Jättefina bilder och hej från en till som snöat in på collage i Picasa. ;)

2009-07-25 @ 23:51:42
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Härlig dagsutflykt, det är härligt i Storforsen

2009-07-27 @ 19:53:20

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0