Hemma igen




Collage från stugan.

Nu har vi återkommit hem till civilisationen igen efter två veckor i stugan. Vi är ordentligt nedvarvade, kanske t.o.m. lite väl lata och förslappade. .

Jag har inte utövat någon som helst motion eller genomfört några projekt. Det tyngsta var väl att bära varmvatten till disken, ryta åt ungarna eller att bädda sängen..

Halva semestern kvar nu. Vi har inga konkreta planer mer än att ta dagen som den kommer. Har några utflykter i bakhuvudet, men först och främst måste jag tvätta samt knåpa ihop en handlingslista för att fylla på i kyl och skafferi.


Att maken dessutom fyller år imorgon, gör att jag känner pressen att hitta på ngt extra gott att äta och fika. Kanske till och med borde överraska med en present..men suck så jobbigt det kändes. Jag kanske har varvat ned för mycket?



PS 1 Till Katarina: Ja i början av augusti är vi hemma, vi ser redan fram emot att få träffa er då!! DS

PS 2 Roligt att nya läsare ger sig tillkänna! DS


Kommentarer
Postat av: rosalucia

Åh vilken mysig diskbänk i det fria!!! Slåss ni om att få diska där eller? Härligt...

Jo kylskåpet verkar ständigt vara tomt, förstår inte varför...å sugen på nåt gott är man hela tiden; allihopa!!!

Ha det gott!

2009-07-20 @ 16:17:38
URL: http://rosalucia.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Jaså fÖDELSelsedagsbarnet är hemma för en gångs skull!

2009-07-20 @ 17:27:06
Postat av: Syrran

Välkommen tillbaka!!



Vår stugtripp var alldeles lagom. Hann slappna av med rejäla sovmorgnar och komma ned i varv. Kändes märkligt att sedan landa hemma. Trodde arbetsinspirationen försvunnit men den återkom efter bara en dag hemmavid. Är nu åter inne i (om inte än värre) i vårt "arbetslägertempo".



Favoritbilder i detta collage är bastun och repen.

2009-07-20 @ 17:56:45
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

Rosalucia: Slåss? Njae vi är inte så många frivilliga att ta hand om disken, jag är dock en av dem och jag föredrar att stå ute o diska när vädret tillåter!

Anna: Ja som oväxling! Ni är välkomna förbi om ni har tid o lust.

Syrran: Tack och nej Tack till arbetslägertempo på semestern! Fast blir jag arbetslös lär jag väl längta efter sånt!?

2009-07-20 @ 21:02:42
Postat av: Sonja

Underbara bilder! Med den miljön för diskbänken skulle inte jag ha något emot att diska, länge, länge. Låta tankarna och drömmarna fara, för ingen vill störa en som diskar (då kanske man hamnar i diskjobb)

2009-07-20 @ 21:20:56
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Ingmarie

Jag tycker att det är minst sagt lika fantastiskt i norrland ska du veta!



Kram o tack föt titten!

2009-07-20 @ 21:26:15
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: C a m i l l a

Vilka mysiga bilder! Har ni också en Ryds båt? Den ser ut att ha ungefär samma form som vår gula.

Kram kram och GRATTIS till maken!!!

2009-07-21 @ 11:44:26
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: louise

Hej! :) jag kiakde förbi och kollade på din blogg jag tyckte den var jätte fin :)



ha de så bra :)

2009-07-21 @ 16:33:19
URL: http://chicalouise.blogg.se/
Postat av: ibw

ni verkar ha haft en mycket trevlig semester i stugan, jag gissar att ni haft lite hjälp med barnpassning????Men att vara hemma på sin semester är mycket mysigt och avkopplande, tänk att bara vara och inte behöva stressa iväg någonstans, det är ju hur skönt som helst.

2009-07-21 @ 18:25:14
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Ja visst underlättar utsikten! Min son ville faktiskt hjälpa till oxå, fast mot ersättning..

Camilla: Båten är min mors o fars, har ingen aning om vad det är för märke, kollar nästa gång!

Louise: Kul att du lämnade en liten hälsning när du kikade in hos mig. Har kikat in hos dig för läänge sen faktiskt! PS Du passar jättebra som brunett!

ibw: Ja visst har vi haft det bra i stugan. Barnpassning..ja Emma åkte faktiskt till stugan en vecka innan oss. Det var guld för både henne och oss. Barnen behöver inte direkt passas längre, däremot måste man gå emellan när de fajtas som värst..därför är det skönt att få sära på dem i bland. Ja det är skönt att vara ledig o hemma oxå.

2009-07-21 @ 23:20:14
Postat av: Annette

Låter skönt med riktig avkoppling. Härliga bilder! Njut av varje semesterdag :-)



Kram Annette

2009-07-22 @ 00:09:33
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Paula

Du, där vid diskbaljan skulle jag kunnat stå o diska hur många tallrikar som helst! Helt fantastiskt! En gång när vi hyrde en stuga på en öde ö (inte ifjol, vi har flera öde öar på listan, hihi) så hade vi nästan så fin utsikt, MEN, EN MILJON MYGG som njöt lika mycket! Min man fick ta hand om disken medan jag slutstädade i stugan från artonhundratalet! Där var det ändå så skumt och mörkt (nej ingen el) att det inte gick att se dammråttorna i hörnen). Han säger fortfarande att han aldrig haft sån panik som då han anfölls av dessa mygg! Nu ska jag läsa vidare...

2009-07-23 @ 17:04:49
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0