Annars då?

Annars då?

Jodå jag har haft bra med huvudvärk idag, den dök upp när spänningarna inför och under dagens tandläkarbesök släppte. Fast ngt tandläkarbesök blev det inte… min tandläkare hann inte med mig och den gamla lagningen som skulle bytas ut. Men jag blev i alla fall behandlad av min tandhygienist så jag hade inte oroat mig inför dagens besök helt i onödan..

Men det gick bra, jag överlevde ju! :)  (Ett stort Tack till mig själv som vågade kräva att den förre tandhygienisten av brutalaste sort blev utbytt)

Själva tandläkarbesöket får jag fortsätta att se fram emot våndas för..

Men idag är det fredag, TJOHOO!!


Kommentarer
Postat av: ibw

jag älskar att gå hos tandhygienisten, går där minst en gång om året, ibland två.

2010-02-05 @ 20:22:07
Postat av: LissenTo

Ja du inte vill man orora sig i onödan. Lite vill man få gjort då. Strong av dej att du krävde bute av tandhygenist. Ibland är man för "tålig"



Lilla O blev mycket piggare under dagen. Barn har den förmågan.

Trevlig helg!

2010-02-05 @ 20:50:43
URL: http://lissento.blogg,se
Postat av: Päivi

Jag är inte heller speciellt förtjust i tandläkarbesökt... men vem är det... förutom sonen (än så länge för han inte haft några hål ännu) som tycker det är så roligt att få något med sig därifrån. :o)

Hoppas huvudvärken är över! Trevlig helg!

2010-02-05 @ 21:44:13
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag gillar heller inte att gå till tandläkaren. När jag går därifrån brukar jag vara alldeles slut i armarna bara för att jag håller så hårt i armstöden.

//Lena

2010-02-05 @ 22:06:11
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Syrran

Mäh... att inte hinna med en kund. Snopet, trots allt.



Snyggt jobbat att ha tagit tjuren vid hornen och bytt ut den brutale tandhygienisten. Även om själva bytet måste varit jobbigt måste det kännas urskönt nu i efterhand. Man ska inte behöva lida pin i onödan.

2010-02-06 @ 09:00:34
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Sonja

Har svårt att förstå oron inför tandläkarbesök.

Men å andra sidan har jag inte haft några stora problem med tänderna. Endast två lagningar och två tänder som fick dras ut i unga dar. Så några smärtsamma erfarenheter eller minnen från tandläkarbesök saknar jag.

Dock grinade jag som sexåring när jag kom hem efter ett tandläkarbesök - "..jag vill också ha silver i tänderna som alla andra..."

2010-02-06 @ 11:23:48
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin svarar:

IBW o Sonja: Ni är lyckligt lottade!! Själv har jag har jag provat det mesta inom tandvården :S Skräcken blir värre för varje år.

2010-02-06 @ 11:52:50
Postat av: Annette

Skönt att det blev något gjort när du var hos tandläkaren. Jag ska dit på onsdag.



Ha en fortsatt fin helg.



Kram Annette

2010-02-06 @ 23:50:35
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Anna

Du kanske hade den hygienist som tog ett hårt grepp om Linnea när hon var liten och visade hur man skall hålla fast dem i ett stadigt grepp....SKRÄCK...och som sade att två mariekex i veckan var en lagom dos av socker....

2010-02-07 @ 10:08:59
Postat av: Malin svarar

Anna: Ja det är dessa människor som skapar tandläkarskräck. Jag minns oxå första "lektionen" m Mariekexexemplet, fast mest kanske för att Emma vägrade öppna munnen o slängde tandborsten ut genom dörren.



2010-02-07 @ 11:10:31

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0