Londontjat

Ni får ursäkta "tjatet", men jag är galet inspirerad inför Londonresan. Googlar runt, skriver listor på vad jag vill göra, kollar valutakursen (tydligen lägsta kursen på 14 år gentemot kronan!!!), googlar adresser o drömmer. Jag besökte t.o.m. syrran för att se på hennes Londonfoton.


Vadjagvillgöralistan
:  Se London Bridge, Fota Big Ben och vakterna utanför Buckingham Palace, ströva efter OxfordStreet, besöka Harrods, äta Fish n´Chips, besöka Travellers Bookshop och marknaden på Portobello Rd i Notting Hill, ströva i solskenet (inga småkrav..) i Hyde Park, dricka afternoontea på ett mysigt café, snurra runt o insupa atmosfären i Soho, fota Piccadilly Circus och Westminister Abbey, dricka minst en öl på puben och åka röd dubbeldäckarbuss..

 

Orimligt mycket?? Jag isåfall får jag åka fler ggr! Jag har ändå prioriterat bort alla muséer, Madame Tussaud´s, London Eye (efter Ullas beskrivn), musicaler och fotbollsmatcher från min önskelista (fotboll var inte så jättesvårt att utesluta). Givetvis måste jag även ta hänsyn till vad min reskamrat prioriterar, så vi får se vad vi kommer fram till under planeringsmötet i mitten av mars.

Inbokat hotell, Cheshire Hotel:
 


Eftersom vi inser att vi kommer att ha ett späckat schema så har vi inte prioriterat så dyrt och lyxigt hotell. Den tid vi kommer att spendera där kommer vi nog att vara så utmattade att små rum och hårda sängar inte kommer att vara ngt större problem (tidigare gästers negativa utlåtanden). Det vi prioriterade var läget, promenadavstånd till Oxford Street, Piccadilly Circus 800 m, Soho, och Trafalgar Square.


Hotellen i England är tydligen inte välkända för att vara av bästa standard, såg en lista häromdan över de 10 sämst rankade hotellen i Europa, 8 av dem fanns i Storbritannien och flera av dem i London.. vårt var tack o lov inte med på den listan i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Syrran Carina

Ni gör rätt. Tiden då man spenderar på ett hotellrum är man knappt vaken.



Åk de svarta bulltaxina också. Vill minnas att deras dörrar öppnades frammåt (jägardörrar). Vad gör man inte för att undvika the tube?



Fota den blå dörren i Notting Hill. Eller målades den inte vit (?) om efter all uppståndelse.



Framför också ett tal i Speakers Corner i Hyde Park.

2010-02-27 @ 08:23:15
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: C

Resekompisen har just sett din "önske lista"....



Allt jag kan säga är att vi kommer att ha fullt upp!!! Vi måste definitivt ladda med vitaminer och ginseng! :-D

2010-02-27 @ 09:11:12
Postat av: C

Resekompisen såg just din "önskelista"....



Allt jag kan säga är att vi kommer att han fullt upp! Vi borde kanske ladda med lite vitaminer och ginseng innan vi far????



OK, jag får börja utarbeta ett London schema.... :-D

2010-02-27 @ 09:31:17
Postat av: C

Ursäkta att jag skrev 2 gånger... Jag trodde inte att mitt första inlägg hade kommit med för jag såg inte riktigt vad jag skulle skriva för kod när jag skulle klicka på "skicka" och jag chansade. Och sen när jag kollade så var den inte med. Men nu är den det...



Så kan det gå!!!!

2010-02-27 @ 09:33:56
Postat av: Päivi

Ja när man är i London tror jag inte man ska prioritera dyrt hotell :o) Ser fram emot när du är tillbaka därifrån för jag hoppas du kommer att lägga upp härliga bilder här ;o)



2010-02-27 @ 11:21:54
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Ulla

Du får mer än gärna tjata om din resa. Jag vill att du gör det!!! Vårt hotell var inte det mest exklusiva, men det funkade, för som du skriver man tillbringar ju inte så mycket tid där. Ha en skön dag!

2010-02-27 @ 11:28:27
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: ibw

jag känner mig lite avundsjuk

2010-02-27 @ 12:33:59
Postat av: Sonja

Kommer ihåg hotellet vi hade i London, hjälp säger jag bara. Vi hade svinkallt på rummet, sen upptäckte vi att ett fönster stod öppet, som vi inte fick igen.

Vad roligt att planera och ha något att se fram emot.

2010-02-27 @ 13:25:41
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Så klart att du måste få "tjata". :) Glömde skriva att vi också besökte "Notting Hill" då vi var i London. Vi var där 2-3 nätter (minns inte riktigt) och man hann väldigt mycket faktiskt. Det är rätt OK avstånd att gå ibland och tunnelbanan funkar bra.

Mysigt!!! :)

2010-02-27 @ 18:03:16
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Cissi

Vem skulle inte tjata om jag hade något att se framemot/tjata om ;)

När åker du?

Hoppas ni får det KANON :)

2010-03-01 @ 12:32:44
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: mammakero

Jag har försökt kommentera din sida hundra femtielva gånger! Nu försöker jag igen på det nyaste inlägget för att se om det funkar bättre!



Det låter underbart att åka till London med kompisar. Du och familjen åker ju till Kreta senare, så då får du njuta av sommar och sol med dem! Låter underbart att åka till båda ställena!

2010-03-01 @ 14:20:13
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Ulla

Nu är det fleeera dagar sen du tjatade om London. Jag längtar och väntar

2010-03-01 @ 19:42:36
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: keb

det låter härligt!

jag var på väg att åka med min man till London för nåt år sen.

När han just börjat jobba där han åkte dit under några år på jobb.

men det blev inte av ,och jag kan tänka mig att man blir besviken då om man åker så.

Jag som turist och han som kommer "hem" till hotellet efter dags arbete.

Nä man ska nog åka dit på samma orsak för att kul tror jag

2010-03-02 @ 09:28:09
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com
Postat av: LissenTo

Oh vad trevligt ni kommer att ha.

Jag är övertygad om det!

2010-03-02 @ 21:53:49
URL: http://lissento.blogg,se
Postat av: Marie Niemi Heikfolk

Hej kussen!

Åh vad härligt det låter! Vill själv dit så det är kul att se vad du planerar att göra/se och sen få läsa efter hur det var.

Håll er friska och ha en underbar resa.

Kram Marie

2010-03-09 @ 19:51:11

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0