Stugsommar




Vi har inga problem med att få med våra barn till stugan, snarare är det tvärtom, vi har väldigt svårt att få dem därifrån. Värst är tonåringen, hon blev kvar där nu igen.

Våra barn har inte stora krav på semesteraktiviteter, mormor (längst upp till höger i den snygga hatten) tog en dag med sig alla sina 3 barnbarn till närmaste affär (7 mil t o r) så att de fick handla godis och tidningar. På kvällen hörde jag sonen säga till sin storasyster: - Det här är den bästa dan i mitt liv!

Så det där med Grönan, Astrid Lindgrens Värld, Liseberg kan vi nog glömma framöver ;-) 

Vi har haft trevligt besök i stugan av min farbror med fru, min kusin med fru och tre barn. Alltid roligt att träffa dem som man träffar sällan. (Låter bli att visa foton på dem då jag inte frågat om lov)

Vi är tillbaks i stan nu och tanken var väl att vara här tills jag börjar jobba, men den utlovade ryssvärmen har fått oss att börja tänka om..

Shit bara en vecka kvar nu.. inte tänka bara njuta.

Kommentarer
Postat av: Sonja

Barn är mycket enklare än vi vuxna, de behöver inte allvärldens upplevelser och långväga exklusiva resor, ofta är det enkla det bästa. Tänk att få fara med mormor till affären och handla godis och tidning, välja själv utan mamma eller pappa som tycker att det räcker eller ta en annan tidning som är bättre osv.

Har inte heller några problem att få med barnen till mormor trots att jag ser att dagarna kan bli lite långtråkiga där. Men det är bra att lära sig att bara vara också.

2010-07-26 @ 19:56:26
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Camilla

Så skönt att barnen trivs på det ställe där ni också trivs som allra bäst.

Hade jag haft tillgång till en stuga, hade jag också suttit där i ur och skur.

Jag såg att ryssvärmen var på väg norrut. Jag är inte avundsjuk. :-D

Vet du? Jag har precis överlevt första jobbdagen i dag - det gick rätt bra faktiskt. Det är värst just innan man kommit dit.

Kram!

2010-07-26 @ 21:29:10
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Annette

Härligt när man kan njuta av det enkla i tillvaron.



Kram Annette

2010-07-26 @ 22:55:46
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: mammakero

Nä, att få med sej barnen till stugan gick som en dans fram till älsta dottern skulle fylla 16. Därefter gjorde hon ett uppehåll i stugbesöken i 4 år. Nu kommer hon gärna på stugbesök, det är bara det att fästmannen är gräsallergiker, så han kommer helst inte... Yngsta dottern älskar stugan och har inga problem med att sysselsätta sej själv. Trots att vi inget bredband har. Cykel och kamera är hennes måste-ha-i-stugan saker.

2010-07-27 @ 20:23:06
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Syrran

Det är ju bra att barnen trivs i stugan. Stadslivet hinner man med under resten av året.



Finns ju otal aktiviteter om man så vill... alt bara vara, läsa, bada, sola, o s v. Ladda batterierna helt enkelt. Skönt!



Har dock lite väderönskemål.

2010-07-28 @ 19:52:11
URL: http://nicas.blogg.se/
Postat av: Paula

Hejsvejs! Underbara bilder från fäboden, så ska jag bo året om i mitt nästa liv när jag är frisk och rask o orkar slita och kånka...

Visst anpassar sig ungarna, mina barnbarn gillade faktiskt att vara i svärsonen släktstuga några dagar, det är mitt i ödemarken utan vatten och el. Fast, nog längtade dom till civilisationen efter några dagar.

Håll tummarna nu, svärsonen är på väg till sin bil som står i Ludvika o ska försöka byta tändmodulen! Förbaskat när allt numera är elektroniskt, tänk va lätt det var att byta ett tändstift!

Kramen

2010-08-02 @ 15:05:15
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0