Music

För ngt år sen tackade jag nej till en Spotifyinbjudan enbart för att jag inte visste vad det var för ngt.. Ja jag vet, jag hinner inte riktigt med i all fantastisk utveckling. :)

Nu har jag fått en ny inbjudan från min gamla barndomsvän o FB vän Kristina!! Tusen tack Kristina!



                 

 
Nu är programmet nedladdat och den första låten dottern drog in i min spellista "Favoriter" blev min melodifestivalsfavorit "Keep on walking med Salem Al Fakir", som tyvärr "bara" blev tvåa igår. Därmed inte sagt att jag inte tycker Anna Bergendahl med This is my life var en värdig vinnare, för visst, hennes låt är också bra.

Vilken var din favorit igår?

Dottern skall få ta en liten snabbkurs med mig i Spotify, lite senare, för nu skall vi ut på skidutflykt, tyvärr har det det börja dyka upp gråa moln som gör sitt bästa för att skymma solen..  

Senare uppdaterat: Bilder från skidutflykten med sonens klass finns i förra inlägget, vi fick sol  =)  men det blåste lite kallt när vi fikade.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med dig helt! Anna var jättebra, men Salem var bättre och jag tror att Han skulle haft bättre chans i Europa.

Är ni ute och skidar i dag igen? Jag jobbar. Trök!

Kramar!

2010-03-14 @ 14:41:25
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Marianne

Dottern kan inte leva utan spotify. Inte jag heller för den delen. Håller med om att Anna är bra och har en jättemysig röst men tror ändå att Salem Al Fakir hade klarat sig bättre i "stora" tävlingen.

2010-03-14 @ 14:51:33
URL: http://mariannesturk.blogg.se/
Postat av: ibw

Jag gillade inte någon låt speciellt mycket. Jag tycker hårdrocksbandet med förra årets M Erman var bäst, fast de var inte med och tävlade. Men måste jag välja, så väljer jag inte Salem och inte Annna, men kanske Andreas Jonsson.

2010-03-14 @ 18:16:32
Postat av: Lena

Min favorit var också Al-Fakir. Men jag tyckte att Annas bidrag också var bra. Det var en bra finalomgång.

//Lena

2010-03-14 @ 18:27:06
URL: http://bloggissoder.blogg.se/
Postat av: Sonja

Spotify har jag inte, men skulle nog vilja.

Melodifestivalen har jag NOLL koll på, brukar tycka att allt där är blaj och sen går man ändå och nynnar på någon värdelös melodi därifrån, och vad det beror på vet jag nu efter min kurs i mindkontroll....!

2010-03-14 @ 20:12:36
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: soffie

tyckte med Fakirs låt va bättre men hoppas nu lilla Anna går hem i stugorna i Europa,

Kram

2010-03-15 @ 08:47:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kristina

Det var så lite så. Visst är det toppen.Kan inte förstå hur jag klarade mig innan jag hade Spotify.=) Vad gäller melodifestivalen så tycker jag som dig. Salem var bäst.

2010-03-15 @ 12:51:17
Postat av: Carina

Spotify fick jag för 1,5 år sedan. Lyssnar bara ibland då datorn måste vara igång. Lyssnar väl för lite för att få bjuda in någon till det (kostar ju annars).



Satte 1 och 2:an i melodifestivalen. Även ytterligare två utav de fem bästa, dock i rätt ordning. Kändes hugget som stucket utav de fem bästa. Men efter att fjolårsvinnare uppträtt kändes det att inget av bidragen sticker ut så pass att de kan ha någon chans i den stora finalen.

2010-03-15 @ 16:28:39
URL: http://nicas.blgog.se
Postat av: Paula

Måste bara plita lite här också, jag har nämligen funderat länge o väl varför jag inte är förtjust i Salem som alla andra verkar vara...jag har kommit fram till att hans musik är lite psykedelisk, lite drömmande och svävande, jag behöver tydligen raka puckar, taktfast och bestämt, helst marchtakt, haha

Kramen

2010-03-15 @ 17:05:43
URL: http://paulaz.se
Postat av: Anonym

Vi kan inte leva utan spotify! Älsta dotterns pojkvän fixade spotify åt oss förra våren. Då hade jag heller ingen koll på vad jag sa ja till....!

Jag har fått en favorit låt sedan Kiel kryssen. Kolla på spotify: Pitbull - I know you want me!

2010-03-15 @ 17:19:15
Postat av: Päivi

Hm... här är jag lika ute som i vid "mitt fikabord" på jobbet, nämligen de har en längre tid pratat om vem som är bäst i melodifestivalen och jag har inte sett det en enda gång :o) Måste säga att jag faktiskt skäms lite för att jag inte hängt med :o)

2010-03-15 @ 19:41:39
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Karin

Melodifastival låtarna är oftas inga höjdarlåtar.

Jag gillade ochså låten som hårdrockarna spelade i pausen, men den tävlade ju inte som sagt var.

Anna Begendal har ju en speciell röst men detär ju låten som tävlade och den var ju sådär

2010-03-15 @ 20:11:54
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Maria

Fanns faktiskt flera som jag tycker var bra. Men favoriten var Erik Saade- Manboy. Den var liksom lättsmält, eller börjar man bli en 40-taggare som är svag för småpojkar...huga!

Men absolut, vinnareb helt ok.

Tyvärr hörde inte tvåan till mina fyra bästa.



Fy va kallt -29 på morgonen, kan det inte bli ett slut på kylan snart!

2010-03-16 @ 07:54:44
Postat av: LissenTo

Jag gillar Salem, har hans första skiva :-)

Fast Anna var bra också.

Hmm jag har inte Spotify...............

2010-03-16 @ 20:20:53
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: Malin svarar

Tack alla för att ni delar med mig era åsikter. Det är ju tur att vi alla inte tycker likadant.



Maria: Emma röstade oxå på Erik Saade! Jag vet inte om det är samma musiksmake eller samma killsmak ni har!?

2010-03-16 @ 21:34:18
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0