Årets fluga

                    


Ett år var det lego som gällde, i år blev det många fingerboards!

Kalaset gick jättebra och det var faktiskt mer roligt än ansträngande och stressigt. 
Barnen fick själv sätta ihop sina glassar, vissa blev som små konstverk och vi klarade oss från allergiska reaktioner. Barnen höll sams trots tävlingsmomenten, men även denna gång fick vi tidsbrist och hann inte med allt som vi planerat. 

Arvid verkade i alla fall jättenöjd med både kalaset och alla fina presenter.
Vissa är dock lite väl generösa med presenterna... gudmor och gudfar t.e.x.



Kommentarer
Postat av: Anna

Åh nej.

Kalle berättade att han missat på frågan hur många mil gudmor cyklat i år.....

2010-10-17 @ 12:25:20
Postat av: Malin svarar:

Anna: Åh jo o du vet varför! Ja cykelfrågan var visst lite svår =) inte ens Arvid kunde det rätta svaret, det var den fråga som han kunde haft lite insider info om.



2010-10-17 @ 13:01:14
Postat av: Keb

Välordnat kalas!

Jag minns barnkalasen vi upplevde när mina söner var i dom åldrarna man hade kalas :-)

Kan inte låta bli att dra på smilbanden när jag tänker tillbaka...

Man var glad att huset höll ihop efter vissa.

Jag hade nog lite för dålig fantasi på den tiden att styra det till lite mer stillsamt.

Jag skyller på ålder på och oerfarenhet på mig själv..:-)

2010-10-17 @ 13:29:18
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: fia

Nä mannen min har ett eget lag som han tränar.. så mycket blir det i hockey väg .

2010-10-17 @ 14:42:37
URL: http://fiasdrommar.blogg.se/
Postat av: ibw

jag tyckte det var riktigt roligt med barnkalas, vi hittade på massa lekar etc och jag kommer ihåg att barnen som var inbjudna tyckte vi hade mycket roliga barnkalas

2010-10-17 @ 15:02:46
Postat av: mammakero

Jag har aldrig gillat att arrangera kalas eller vara lekledare... Är så glad över att den tiden är slut. Fingerboard? Jag är inte upplyst om den flugan! Eftersom mina barn är så stora...

Grattis till er alla att allt blev lyckat och bra!

2010-10-17 @ 16:00:25
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja fingerboards roar även min grabbar än.

2010-10-17 @ 16:09:41
URL: http://mariajr.blogg.se/
Postat av: Malin svarar:

KEB: Ja det är precis av den anledn som jag styr upp allt. Med 9 killar kan det bli rätt röjigt annars.

IBW: Jag kan tänka mig det, jag minns när vi var små, du var så påhittig o engagerad med oss oxå.

Mamma Kero: Jag har heller aldrig speciellt förtjust i att arrangera kalas, en av anledn att vi ifjol köpte loss oss fr 7 årskalaset. Men ibland får man lov att anstränga sig o denna gång kändes det till och med roligt!

Maria: Jag kommer o tänka på vår passion för pigg i ryggen hästar, det var roligt!

2010-10-17 @ 16:35:57
Postat av: Sonja

Lego har varit gångbart i många år hos oss och gäller än. Fingerskate, som vår son kallar det, gällde i julas och har varit på tapeten tidigare också med den äldre.

Tyvärr inget ihållande intresse trots de små och dyra grejerna!

Kul att du också hade roligt på kalaset, det blir ju lugnare när de blir äldre och lär sig att uppföra sig på kalas.

2010-10-17 @ 17:21:20
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Päivi

Åh dessa fingerboards... Även min son har av dem, kanske inte riktigt lika många, men det aldra senaste för honom är en liten cykel med lite samma stuk som fingerboardsen :o)



Min son som ännu har 3 månader till han fyller år har redan planerat vilka han ska bjuda... Han är uppe i 15 st just nu.... Och vi har inget stort hus... Få se hur han går med på att gallra... :o)



Trevlig söndag!

2010-10-17 @ 17:41:28
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

Sonja: Ja du har rätt, det kunde bli rätt kaotiskt när de var yngre!

Päivi: Ja jag var lite orolig där ett tag när han började umgås så intensivt m några killar fr andra klassen men det lugnade ned sig så vi drog gränsen där, klasskompisar o Annas son.

2010-10-17 @ 17:45:02
Postat av: Annette

Skönt att kalaset gick bra. Vad är fingerboards???? Helt missat. Men så har jag ju inga barn heller.



Kram Annette

2010-10-18 @ 00:21:21
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag har inte heller hört talas om Fingerboards... det ser ju ut som små mini-brädor. Vad görs med dem?

Kram!

2010-10-18 @ 18:14:26
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Syrran

Du.. frågorna var ju svåra. Fanns ju inte ens några alternativa svar. :S



Fingerboards.. kul med de olika motiven undertill. En del rena konstverken. Hittade mig ett par favoriter.. de med lite sliten look.



2010-10-18 @ 23:01:43
URL: http://nicas.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0