Julkorten

Yes Ni som är vana att få julkort av mig, Ni blir inte utan i år heller :) 

Fick tid över och lust att sätta igång. Skrev en lista och googlade adresser. Sedan letade jag fram en hög med (köpes-) julkort som jag hade över från förra året. Det finns alltså risk att ngn får samma motiv från oss som i fjol ... *skäms lite och hoppas de inte upptäcker det*

Men korten räckte inte till alla och jag kände starkt för att få pricka av denna punkt från min "Att göra jul lista", så man tager vad man haver...

Dvs en massa foton på hårddisken och så de nyinköpta post-it lapparna med julmotiv.. Skrev ut fotona med en vit ram runt om och på baksidan klistrade jag lapparna och skrev God Jul hälsningen.
 

   
Det får duga för i år, lite halvfabrikatspyssel kan vi väl kalla det? Något annat år ska jag införskaffa mig riktigt pysselmaterial och försöka få till något i stil med Johannas, Päivis, Vickis eller Mamma Keros underbara små hantverk till julkort.

Ett år sydde jag faktiskt små korsstyngstavlor som jag skickade som julkort, synd bara att jag glömde skriva vem dem var ifrån, men många listade nog ut det i alla fall :)



Kommentarer
Postat av: LissenTo

Så fina julkort du har gjort Malin, uppskattas nog av mottagarna. Skönt att få gjort, det man vill ha avklarat.



Jo det finns mer med färg än man tror. Ibland ser man, ibland inte. Så är det för mej också.



Kraaaaaaaaaaaaam Lissen

2011-12-04 @ 09:59:19
URL: http://lissento.blogg.
Postat av: Maria

Vad fint och juligt det ser ut hos er. Får ta tag i dett själv också.

2011-12-04 @ 11:29:02
Postat av: mammakero

De blev jättefina!

Själv älskar jag verkligen bilden från trappan, det sa jag redan förra året, men det tål att upprepas! Den är så himla stämningsfull! De andra är jättefina oxå, mycket bra julbilder. Vilka läckra postitlappar!! Såå sööta!

2011-12-04 @ 11:55:26
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Päivi

Jag tycker att fotojulkorten är perfekta och en toppen idé!!! På många sätt. Det finns mycket tanke och jobb bakom dem + att de är ju från dig och de bara ryker ditt namn om dem ;) De är unika, knappast hittar man dem i affären :o) Ja det är ju hur personliga och tjusiga som helst!!!!



Kram

2011-12-04 @ 17:07:18
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Camilla

Korsstygnskort skickade jag också något år. :-D

Jag är också färdig med mina (köpta) kort och lade 10 st på lådan i dag. Brukar knappt skicka några längre.

Kram!

2011-12-04 @ 19:05:54
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Sonja

Du är verkligen ambtiös, men förstår att detta är något du tycker är kul!

Själv kan jag tycka julpyssel (oavsett form) är kul om jag har tid och får inspiration, annars blir det bara ett "måste".

Vi får se om vi får iväg några julkort i år. Vissa år får vi iväg julkort, faktiskt!

Men i år har vi faktiskt varit på personligt besök med en julblomma till ett par som vi vanligtvis skickar julkort till! Det var riktigt trevligt och jag tror det var uppskattat också.

2011-12-04 @ 19:06:31
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: ♥ EVA ♥

Här har jag slutat med julkort ! Har hållit på och pysslat och sytt och broderat och virkat mmm varje år men i år tog lusten helt slut ! Och...dom flesta har ju faktiskt mail idag så det får bli den vägen ist !

Men visst är det kul då man hämtar posten och det ligger några hälsningar där...



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-12-05 @ 09:22:58
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: paula i pörtet

Kreativa Malin! Jag som har all tid i världen skickar färdigköpta kort...fy på mej.

Nu har ni väl fått lite juligt och vitt på backen? Här går man ut med livet som insats, snorhalt med andra ord. Broddar och stavar i högsta hugg, går skapligt på dagen men när skymningen lägger sig blir det värre. Kanske får Blinka springa ut på tomten och kissa?

Ha en fin start på nya veckan/Kram

2011-12-05 @ 15:33:48
URL: http://paulaz.se
Postat av: Päivi

Ett litet svar på en fråga jag helt glömt att svara :) Jag tror inte det blir tomtar i år... Har väl material till några men känner att jag redan har rätt många av dem med den stilen (7-9 st tror jag..) fast det skulle väl få plats med några till där jag brukar ha dem framme :)

2011-12-05 @ 16:52:25
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Malin svarar:

Tack Lissen.

Maria! Så juligt har vi faktiskt inte än, bilderna är från hårddisken, förutom det med korten på.

Mamma Kero: Ja jag blev jätteförtjust i dessa postitlappar, men maken tycker de var fula. Men är man kontorsnörd så är man :)

Päivi/pysseldrottningen, du är bara för snäll du :)

Camilla: Jag har oxå halverat antalet med åren, nere på dryga 120 nu.

Sonja: Skulle gärna vara lite mer ambitiös m julpysslandet o stökandet än jag hinner vara. Att fara på personliga besök med en blomma det kallar jag ambitiöst.

Eva: har du som är så pysslig av dig slutat m julkorten, fast det är klart du hinner med så mycket annat pyssel ändå!

Paula: ibland måste man vara lite kreativ när andan faller på, jag är ju lite humörsmänniska.Ta det försiktigt nu i halkan, opererade kroppsdelar blir sällan som innan op. Vi vet ju det båda två.



Kram alla söta rara som bemödar er med att skriva några ord hos mig, Ni är bäst!

2011-12-05 @ 22:01:05

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0