Novembre

Det är mycket nu.. tokmycket. Långt bort känns den mysiga lördagen vi fick i stugan förra helgen, med mammas goda mat och fika och bastu på kvällskvisten. Det blev inte många fotona tagna, men jag bjuder på det lilla jag har..

 
Almanackan för resten av november är knökfull. Förutom barnens ordinarie träningar blir det ett par träningsmatcher och sammandrag i basket. Dottern har förutom en drös av läxor prov i matte, engelska och svenska och ett inbokat utvecklingssamtal. (..och nej hon läser inte på egen hand..) Även sonen har mycket läxor, särskilt som han ligger lite efter då han varit sjuk nu igen. Jag ska på After Work på fredag med jobbet och på lördag är vi bjudna på vår årliga höstmiddag hos våra vänner. Jag skall till tandläkaren och frissan och med båda barnen på läkarbesök på SUS. Ligger dessutom efter med tvätten och städningen bland annat pga förra helgen stugvistelse..

Och så var det ngn som sa att det snart är advent.. Vaa? Jag fattar inte, jag har ju inte ens tagit fram min vinterjacka än!

Minns tillbak på tiden innan barnen, då hade jag lätt alla julkorten färdigskrivna i oktober.. I år får mina vänner bli glada om det får ngt överhuvudtaget.
Nej men skämt åsido, jag vet inte riktigt vad jag skall dra in på, men det finns risk att det blir lugnt här på bloggen ett tag och lite färre kommentarer hos er andra. 

Nu ska jag försöka få dottern i säng.. tjingeling.


Kommentarer
Postat av: mammakero

Ja livet forsar förbi, snart första advent, jul och slut på 2011! Det känns bara som några månader sedan som jag bröt foten...

Julkort skrivna i oktober? Det har jag aldrig haft...! Jag saknar dej alltid då du inte bloggar eller skickar söta kommentarer! Väl mött när tiden inte är lika hektisk!

2011-11-10 @ 06:52:56
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sonja

Jo, det är mycket nu och den förbannade adventen och påföljande jul står bakom knuten och tokstressar en.

Och mörkret som gör att man aldrig riktigt är vaken och konstant trött.

Om bara snön kom så det blev lite ljust och lite julkänsla.

Nä, det känns som om det är läge och bara försvinna från ALLT!

2011-11-10 @ 08:25:36
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Anonym

LUGN!!! ANDAS!!!

En sak i taget. Känn solen, härligt frostigt under skorna, kylig underbar luft långt ner i lungorna. Dammtussarna mår inte dåligt av att ligga nån dag/ vecka extra. Sockarna går att använda en dag till. Skrynklet i toppen är det bara du som ser. Det går bra att använda tvättstugan som garderob under vissa tider. Prioritera... skit i hälften´å´du ska se att det går bra ändå. Njut av middagen med vännerna. Skriv julkort nästa år istället, alla som betyder nått förstår. Å´här kommer en STOOOOR famn med energi. Tack för sällskapet igår <3

2011-11-10 @ 08:49:46
Postat av: Cissi

Det är mycket periodvis, din november påminner lite om vår oktober (bortsett från läxor&tränningar) ;)



Vintern håller sig fortfarande bort, men som du vet klagar jag inte (över det) :D



Var rädd om dig!

KRAM

2011-11-10 @ 10:18:10
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: Camilla

Usch, det lät stressigt. :/

Känn inte bloggen och bloggbesöken som något krav nu, utan släpp lite där och så kommer du tillbaka då du känner att du har tid till det.

Kram så länge! ♥

2011-11-10 @ 10:38:35
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Tack söta rara vännen, mitt i all din stress och överbokade almanacka tar du dig tid att skicka en hälsning och present till mig! Jag är överväldigad! Tack än en gång och sluta stirra på almanackan! FÖrsök att istället ta en dag i taget och se bara nästa dags planering framför dig. Annars blir det alldeles för mycket. Säger en som är superstress-otålig (=stresskänslig) Hoppas du hinner andas lugnt och fint i helgen, o vi har full förståelse för att livet kom emellan så du får återkomma till oss när det lugnat ner sig

Tusen tack-kramar!

2011-11-11 @ 10:39:04
URL: http://paulaz.se
Postat av: Marianne

November är nog den mest hektiska månaden på året. Det är något hela tiden. Försök i alla fall få en liten stund till återhämtning mellan varven. Kram.

2011-11-13 @ 10:02:14
Postat av: Päivi

Med en överfull almanacka ska man nog dra ner på just städning och sånt så mycket det går. Tvätta kläder måste man väl men å andra sidan är det idag som tur är en av de lättaste hushållsarbetena. :) Sen vet jag inte hur du är till advent, lucia och jul, men man behöver faktiskt inte baka och laga allt själv. Sånt kan man köpa färdigt, ja fast alla tycker ju inte så men det är faktiskt sant ;) Julpynt slänger du fast upp en per dag när julen närmar sig ;)



Hoppas det lugnar ner sig för dig snart och att du hinner sitta ner och dra andan emellanåt. Hoppas du i alla fall vägrar att bli stressad, det funkar faktiskt ;)



Kram!

2011-11-13 @ 17:09:38
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: paula i pörtet

Heej, gammelfarmor här...fniss, ja tänk så tokigt det kan bli.

Flickebarnet fick sin mens som vanligt men så småningom märkte mamman en liten bula på magen...

Mamman var helt deperat och de ansökte om sen abort hos Socialstyrelsen men det var oåterkalleligt försent. Dottern har idag varit på ultraljud tillsammans med flickebarnet men jag har inte fått någon rapport ännu.

Men jag har i mitt stilla sinne börjat glädjas åt den lilla flickan (det syntes på ultraljudet) och jag tror starkt på ödet så jag tror detta var meningen!

Kramen

2011-11-14 @ 13:41:40
URL: http://paulaz.se

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0