Ny bekantskap - Decire

Nu har det hänt, det som jag knappt trodde skulle hända, åtminstone inte inom de närmaste åren.. Jag som inte är känd för att ha eller kunna hantera tekniska finesser och som inte ens så gärna har med mig mobilen ”i onödan” har nu har blivit med en Smartphone (via jobbet).


Min 6 år gamla Nokia började ge upp.. så det fanns ingen återvändo.. vi använder bara mobiltelefoner i jobbet.

          


Men jag måste erkänna, att trots att jag varit livrädd för att ta detta steg särskilt som jag blir tvungen att blotta hur korkad man faktiskt kan vara inför telefonexpertkollegorna på jobbet (vilka snart kommer att undvika mig helt och skratta åt mig bakom ryggen), så tycker jag ändå att detta är lite småspännade och fascinerade på samma gång.


Har inte hunnit lära mig så mycket än men jag upptäckte att när man tittar på Luleås väderstatus på den (istället för att titta ut genom fönstret) då visas det ett regnmoln med rörliga regndroppar och plötsligt så startar vindrutetorkaren (bilden längst till vänster)!! *hahaha*– så nu finns det ngt roligt med dessa regniga dagar oxå.

Jepp jag erkänner, jag är antagligen extremt lättroad :) Hur som helst så är detta det mest spännande som hänt mig hittills i veckan.

Är du ett mobilfreak? Berätta gärna!


Kommentarer
Postat av: Sonja

Snart har du också laddat ner en massa appar och spelar Wordfeud (eller vad det nu heter) i tid och otid.

Måste erkänna att jag känner mig lite omodern som har en vanlig mobil.

Imponerad att du har en mobil som hållt i sex år!!!

Mina håller max två år och då har de oftast racklat och bänglat ett tag.

2011-09-16 @ 07:18:12
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Maria

Ruskigt bekant med skräcken för ny teknik. Fattar egentligen NÄR det hände. Lite lättad över att min nya telefon är en "vanlig", har alltså skjutit på det lite till.

Men ser ljusare på framtiden då du nu kommer att bli expert och hjälpa mig. ...

2011-09-16 @ 10:37:57
Postat av: paula i pörtet

Livrädd för ny teknik, livrädd för att trycka på fel knappar, livrädd är jag...trots att jag jobbat med datorer sedan sjuttitalet..

Men, mobiler är en grej för sig, nu har jag varit avhakad så länge så jag inte längre ens känner till beteckningarna för olika sorter eller vad dom står för. Maken o jag diskuterade just detta härom kvällen och vi sa att vi måste konsultera barnen för att ta reda på vilken typ av telefon vi borde ha! Grattis till vindrutetorkarna, jag är också lättroad

Och trevlig helg förstås!

2011-09-16 @ 12:21:34
URL: http://paulaz.se
Postat av: Cissi

Haha vad kul för dig!

Själv föredrar jag mobil MED KNAPPAR (stenåldern?) så jag hoppas min håller ett tag till ;)

2011-09-16 @ 12:53:58
URL: http://cissileandersson.blogg.se/
Postat av: VT

Jag har ärvt sonens gamla mobil (den är 9 månader)

Har uptäckt att jag jämt plockar upp den och ska kolla min mail... Vet inte om der är så bra.

Men man vänjer sig snabbt och snart kan man inte förstå att man kunde vara utan....

2011-09-16 @ 13:48:34
Postat av: karin

ja det är ju klart att man ska hänga med i tekniken.

Det är ju krångligt i början med allt nytt,men man lär och vänjer sig fort.

2011-09-16 @ 15:44:03
URL: http://kajsa-keb.blogspot.com/
Postat av: Hu9

Trodde jag var den enda i världen som kände så men tydligen är vi fler. Måste erkänna att jag borde ja bytt ut min " vanliga" telefon tidigare. Välkommen till app World. Kram H

2011-09-16 @ 20:08:33
Postat av: Camilla

Åh, du kommer att bli helt fast vid din nya kompis. :) Det är ju perfekt att ha en liten dator med sig "jämt" tycker jag. Det är ju verkligen mer som en dator än en telefon, i alla fall för mig.

Testat Runkeeper?

Kram!

2011-09-17 @ 22:40:01
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Camilla

(Runkeeper kan du ha vid dina cykelsträckor, som mäter tid och sträcka via GPS). :)

2011-09-17 @ 22:40:30
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Annette

Jag har inte vågat mig på smartphone ännu. En surfplatta köpte vi dock förra veckan, försöker lära mig den :-) Lycka till med telefonen :-)



Kram Annette

2011-09-17 @ 23:19:42
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Malin svarar

Jaa det är väl risk att man blir beroende och jag tycker jag redan sitter för mycket vid datorer av olika slag..

Camilla: Hittills har jag bara lärt mig att svara, ringa o smsa, o kolla på vädret i Luleå typ!Såna avancerade saker som du nämner den kursen känns långt borta :)



2011-09-18 @ 14:53:47
Postat av: Louise - foto

Som ungdom är jag väl aningen beroende, får jag väl ta och erkänna. ;) Dock har jag den inte på mig hela tiden, hehe. Du upptäcker nog hur praktiskt det är snart. Jag gör allt från att läsa tidningen, surfa på internet, ställer väckarklocka, använder miniräknaren och kollar vädret på min =)

2011-09-24 @ 20:07:47
URL: http://wizy.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0