Vackerhöstkvällsfotopromenad

Vädergudarna hörde tydligen min önskan och klämde in en fin och solig höstkväll åt mig igår. Struntade därför i disken som fyllde diskhon och det skräpiga köksgolvet och gav mig ut på vårt sund med kameran på axeln istället.

Trodde inte jag skulle hitta några nya vyer att fota, hur många fotopromenader har jag inte redan gjort på vårt område? Men si där, där fanns det färglada svampar




och en stilig and vilken sort vet inte jag



och så fanns det spår av sommarens kärlekspar



Plötsligt kom den här fågeln dykandes nästan vid mina fötter, tyvärr är jag kass på fågelarter..



När solen började gå ned begav jag mig hemåt igen

 

Och idag så regnar det igen..

Vår helg skulle varit fulltecknad med basket, fotbollscup, fotbolls- dans- och tennisträning. Men istället blir det vila, hostmedicin och Bricanyl för Arvid som förkylde sig ordentligt i ösregnet i torsdags. Emma får knapra herpesmedicin och smörja blåsor och maken får oxå återhämta sig från sin förkylning. Själv får jag smörja mig med kortison då mitt exem alltid dyker upp när väderomslagen kommer så här på höstkanten. Sen är det väl bara att börja diska..

Så nej hösten är inte min favoritårstid, även om den har sina ljusa stunder som igår kväll.


Kommentarer
Postat av: Anna

Härlig bildkavalkad. Här rivstartade morgonen med tonårsorkan.....

2011-09-10 @ 08:31:02
Postat av: Syrran

Vilka underbara bilder!!



När du begav dig hemmåt begav jag mig ut i naturen..

2011-09-10 @ 09:12:02
Postat av: Päivi

Dina bilder är verkligen alltid inspirerande och vackre!!! Så även denna gång!!



Hoppas ni kryar på er där hemma. Ha det bäst!

2011-09-10 @ 16:30:01
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: mammakero

Vilka underbara höstbilder! Älskar skärpan, färgerna och formen på flugsvampen!

Jag tror det är en gräsandshona, den första anden. Den andra ser ut som en unghona av skäggdopping... Fast det sista är jag inte 100 på!

2011-09-10 @ 17:48:38
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: soffie

å vilken underbart vacker promenad du fick dej fina bilder, ha en gooo kväll

2011-09-10 @ 18:05:09
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Marianne

Underbara bilder!

2011-09-10 @ 18:09:00
Postat av: C

Ni verkar inte ha det lätt med alla åkommor, men fotona ser FANTASTISKA ut!!!!!! :-)

2011-09-10 @ 18:31:21
Postat av: Annette

Nu får krya på er. Vilken tur att du passade på att ta dessa fina bilder innan hösten kom på riktigt.



Kram Annette

2011-09-10 @ 19:55:12
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nämen oj. Krya på sig alla de dina. Hoppas att du klarar dig. Fick ni en solig lördag?

Otroligt vackra bilder!

Kram!

2011-09-10 @ 20:29:43
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: emkin

Snygga bilder morsan xD

2011-09-10 @ 21:39:41
Postat av: Maria

Superfina bilder ... du inspirerar.

Tog svärmor med och bilade till en väninna i Niemisel. Kameran slängde jag med och dom tyckte jag var lite galen..... vad fotar du. Mossa sa jag ... jag har sett på MK´s bilder att det blir fint ;) ...

2011-09-11 @ 15:32:46
Postat av: Sonja

Vilka härliga bilder!

Har också varit och fotat svampar, de hör årstiden till...

Bra att du struntade i disken och tog lite egen kvalitetstid, det behövs!

2011-09-11 @ 18:01:49
URL: http://sonler.blogg.se/sonler.se/sonler
Postat av: paula i pörtet

Hösten innebär för många förkylningstider och det förstår jag att du inte vill ha! Älgflugorna är så på här nu att vi får fly skogen när vi tappert gör försök att plocka svamp! S¨å antingen får vi flytta till Lappland eller så får vi dra till asfaltsdjungeln! Fotot på flugsvamparna var suveränt! Disken hinner man alltid med, den tar nog ingen ifrån en...här hemma är det bara maken som har diskmaskin!

Kramen

2011-09-11 @ 19:12:25
URL: http://paulaz.se
Postat av: Cissi

Jätte fina bilder!!!!

Det gäller att ta vara på när det bjuds på fint väder, för mest är det grått och regn här men helgen var härlig :D

2011-09-13 @ 10:55:18
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0