Påskrapport




Vi har haft den mest underbaraste påskhelgen i stugan.

Vädret har varit helt fantastiskt, sol från en klarblå himmel i 4 dagar!! Kalla nätter och varma dagar precis som vi skidåkare och skoterförare vill ha det.  Det var länge sedan det var så lättåkt på på den traditionsenliga skidturen till skogskojan. Jag njöt i fulla drag och hade gärna stoppat tiden en stund.

Måste bara återge en konversation med min mamma. Vi pratade om skotrar och om hastighetsgränsen för skoterkörning som är 70 km/h. Då säger mamma, som verkade tycka gränsen var låg, ngt i stil med att då skulle hon åka dit hela tiden. Då frågade jag om hon körde skoter så ofta. Efter en stunds funderade säger hon att hon inte kunde ens komma på om hon någonsin kört skoter!!!  :D

Som vanligt har vi även ätit gott, badat bastu och hälsat på svärmor/farmor. Det enda som var mindre bra med årets påsk var att vi inte förlängt ledigheten med någon extra semesterdag och att den därför tog slut så fort.

Måste instämma i det som barnen sjöng i bilen - Livet i hålan är härligt!







Kommentarer
Postat av: mammakero

En perfekt påskhelg! Bilderna är klockrena och stilfulla! Välkommen till den tråkiga verkligheten efter en kanonhelg!

2012-04-10 @ 06:45:18
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Maria

Helt otroligt underbart ser det ut som....jag blir sååå avundsjuk! Jag har mest legat i soffan och hostat. Det positiva är att jag läst en hel den mc-teori och umgåtts med min syster med familj och mor och far, ätit gott givetvis. Men nu kommer massor med härliga soliga dagar....Kram!

2012-04-10 @ 08:11:23
Postat av: Camilla

Men åh, så mycket snö! Nu blir man ju skid-längtig igen. Här har det varit soligt, men kallt hela påskhelgen. Dåligt av stunder att sitta och sola vid väggen hemmavid och dricka kaffe.

Cyklade en sväng i förrgår igen. Nu hoppas jag att vädret vänder så att jag kan börja på allvar med din 100-milutmaning. Egentligen vore det inte mer än rätt att jag gjorde en 200-milutmaning just för att jag har längre cykelsäsong än du. :D

Kram!

2012-04-10 @ 08:50:29
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Päivi

Ja vädret har verkligen varit underbart i påsk. För vår del har vi bara varit hemma och tagit det lite för lugnt :)

2012-04-10 @ 09:04:20
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Päivi

Ja och vilka härliga bilder!!!

2012-04-10 @ 09:05:05
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Lissen

Din påskhelg låter fantastisk. Att lyckas pricka in en solhelg och rätt temeperatur, vilken bonus.



När barnen sjunger i bilen och är nöjda, japp då är det bara att le.



Ha en fin vecka. // Lissen

2012-04-10 @ 11:18:57
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: VT

GLAD PÅSK på er så här i efterskott. Vi har också varit lediga i 5 dagar och det är ju skönt. Hos oss jublar man inte när vi ska åka uppåt. Vi fick inte med oss sonen upp till byn i påsk (första gången vi lämnat honom i stan ensam) och inte sjöng Ebba heller ; )

2012-04-10 @ 13:25:15
Postat av: Jonna

Oh vad härligt!!!



Tack så hemskt mkt söta du !! vad glad jag blir! ha en go kväll!!

2012-04-10 @ 19:29:07
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson
Postat av: Malin svarar

VT: Vår son är den som började tjata om hemfärden först, trots att Emma varit där (o i Ötå) nästan 2 v innan vi kom.

2012-04-10 @ 21:11:19
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: ibw

Jag ser att ni haft en skön påskhelg med skidåkning och skoter.

2012-04-10 @ 22:32:58
Postat av: Sonja

Låter som en underbar helg! Själva har vi bara ätit i vanlig ordning, dock med den skillnaden att Hasse har inte kockat utan vi har turnerat runt halva länet och ätit middagar...

2012-04-11 @ 08:02:56
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Paula i pörtet

Lyllo er som fick fint väder. Visserligen såg jag solen någon dag här också men då blåste det istället halv orkan. Nu har det regnat i två dygn, oupphörligt!

Skotrar har vi inga här i området, de är förbjudna, men man kan se en o annan mitt inne i köpingen istället.

Hoppas ni får snabb snösmältning nu för nu ska skotrarna sova sommarsömn!

Kram

2012-04-11 @ 23:23:58
URL: http://paulaz.se
Postat av: Karin

härligt med så fina örhållanden till både skoter och skidåkning det är inte oft det är så .vi hade samma fina väder med och och hård skare så man kunde gå på snön var som helst när vi var i vår stuga,, kul det där med din mors skoter körning .. haha det är verkligen H i ett nötskal;-)

2012-04-15 @ 21:13:51

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0