Bloggexistensiella grubblerier

Om 4 dagar har jag bloggat i 5 hela år, det kanske räcker!?


Inspirationen till inlägg glesnar och jag överväger att sluta blogga.


Det som får mig att tveka är givetvis kontakten med Er mina bloggvänner, den vänskap som vuxit fram mellan oss. Jag kommer att sakna Er respons på mina foton, Era tips och råd, Era glada tillrop och Er support. Men de flesta av Er finns på FB och eller Instagram och så länge som Ni bloggar kan jag kika in och bli inspirerad av Er.


Men om jag slutar helt skulle jag sakna den suveräna dagbok som jag skapat under den här tiden. En dagbok med foton är ju så mycket roligare än de dagböcker man skrivit i perioder tidigare i livet. Därför funderar jag på att låsa bloggen och enbart skriva vidare för privat bruk när jag känner för det, fördelen är man kan vara ännu mer personlig då, vilket ger mig och min familj mer som privat dagbok.


Något jag vill göra istället, är att hitta något annat sätt att utveckla mitt intresse för fotografering, men jag vet inte riktigt hur. Hoppas på att komma in på en kurs som jag anmält mig till hos en fotograf i höst. Kanske starta en "amatörfotoklubb" med kollegor och eller vänner, kanske på nätet i bloggform eller som privat grupp på FB. Det ska jag fundera vidare på. Är det någon av Er som tycker någon av dessa idéer känns intressant så hör gärna av Er.


Kanske blir detta mitt sista inlägg som är öppet för ”allmänheten”, (det känns så just nu iaf) därför vill jag passa på att tacka alla Er som regelbundet kikat in hos mig och ansträngt Er för att lämna en hälsning eller gett respons på mina foton eller det jag skrivit. Ni har förgyllt mina 5 år som bloggare i Cyber!


TUSEN TUSEN TACK – I LOVE YOU ALL ♥ – PUSSAR OCH KRAMAR från ”Malkin”


Kommentarer
Postat av: Annette

Det har varit kul att "lära känna dig".



Kram Annette

2012-08-20 @ 23:55:30
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Camilla

Buhuu... gråter en skvätt! Du är en av mina allra första bloggvänner och jag kommer att sakna dina inlägg här och dina trogna kommentarer hos mig!

... men jag förstår och respekterar ditt beslut.

Stor kram!

2012-08-21 @ 07:13:50
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Även jag kommer att sakna dina blogginlägg och fina bilder. Men jag tror samtidigt att du måste få lägga inspirationen på fotandet mer. Du är så bra på det. Vet att jag får njuta av dina bilder på annat håll istället. Go Malin! Bloggen kan du ju ta upp när du helst känner för det.

Kram

2012-08-21 @ 07:48:10
Postat av: Malin svarar:

Anette: Tack det samma ♥

Camilla: Söta du, jag kommer att fortsätta följa dig o lämna kommenterar o hejarop, du är en av dem som gjorde beslutet svårt att ta! ♥

Maria: haha ja du tillhör ju dem som får avnjuta mig live oxå ;-) fniss

2012-08-21 @ 08:30:01
Postat av: Sonja

Kommer helt klart att sakna din blogg och dina texter och framför allt alla härliga bilder!

Du har verkligen utvecklats som fotograf och är i mitt tycke mycket bättre än många hobbyfotografer som tror att de lika bra som proffsen.

2012-08-21 @ 16:53:49
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: Malin svarar:

Sonja ♥: Tack för dina snällande ord, de värmer verkligen! Nu hoppas jag hitta andra sätt att utveckla mig inom fotografi, det är ju så kul!!!

2012-08-21 @ 19:21:44
Postat av: paula i pörtet

Usch jag blir gråtfärdig, vill inte mista din fina blogg! Visst, vi finns på Fejjan, visst, du tittar in på min blogg, men där blir det ju då mer envägskommunikation...

Men, jag vill inte ge dig dåligt samvete, bloggen ska vara lustfylld och skoj annars är det ju värdelöst att hålla på. Nog sitter jag mången gång och funderar över vad jag ska skriva ner när så lite händer i mitt liv, men sen märker jag på responsen att det inte behöver vara något världsomvälvande utan bara det vanliga dagliga livet och funderingarna.

Jag hoppas vi håller kontakten vid liv och ha nu en riktigt skön början på hösten

varma kramar från pörtet

2012-08-22 @ 16:11:52
URL: http://paulaz.se
Postat av: mammakero

OJOJOJ! Vad jag kommer att sakna dej! FB har jag inte, men Instagram. Jag förstår att lusten och inspirationen tryter, det gör det ofta nuförtiden, men så TOMT det blir utan dej... Kan du inte bara göra få inlägg med bilder som jag får njuta av? Hoppas inte du slutar helt. Testa att göra ett uppehåll och se om du känner likadant som nu.

Tack för all support och glada hejjarop och för att du visar vackra bilder från vårt vackra Luleå och Norrbotten!

2012-08-22 @ 18:57:53
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Malin svarar

Fina fina Paula och Mamma Kero, jag blir alldeles rörd, ni två hör självklart till dem som gett mig mest i bloggvärlden!!



Jag har INTE tagit ngt definitivt beslut att aldrig blogga mer. Men det blir en långpaus på obestämd tid iaf, sen får vi se. Jag kommer att fortsätta kika in i Era bloggar tills dess, det lovar jag!



Kramar ♥♥♥

2012-08-22 @ 19:32:02
Postat av: mammakero

Ja, just så känns du för mej med, som en vän! Kram!

2012-08-22 @ 19:41:46
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Päivi

Är alldeles för sällan in här känner jag. Kan förstå dig om du verkligen vill sluta blogga men jag kommer verkligen att sakna att kika in här även om besöken här (och andra bloggar) börjat glesna för mig. Du har inte funderat på enbart en fotoblogg där du inte lägger så mycket vikt på texten? Dina bilder är verkligen underbara just såna som jag med min hobby drömmer om att få scrappa :) De inspirerar oss andra att ta vara på våra fina stunder och vår vardag i form av bilder. Sen har det ju även varit såååå kul att kika in och läsa vad som händer och pågår hos dig :)



Kan tänka mig att en privat blogg som dagbok kan vara härligt att ha.



Ha det bäst! Och trevlig helg! Kram

2012-08-24 @ 20:36:43
URL: http://paivja.blogspot.com
Postat av: Malin svarar

Päivi: Just nu känns det bara så skönt med en paus, har inte alls bestämt mig hur jag ev går vidare eller inte. Roligt att du uppskattat mina foton, det värmer!!

2012-08-24 @ 21:13:32
Postat av: inga-britt

Jag kommer också att stänga och ha bara öppeet för privat bruk som dagbok, har tänkt länge på dettaa. vi hörs och ses via FB

2012-08-24 @ 21:20:08
Postat av: Ninnie

Å, nej så trist om du slutar blogga! Det är så roligt att titta in här hos dej. Men ibland kan man nog behöva en paus, det ska ju kännas roligt att blogga...Nåväl, hoppas du kommer tillbaka igen. Nån gång. Kram! Från Ninnie

2012-08-26 @ 22:19:11
URL: http://www.ninni-e.blogspot.com

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0