Kalashelg

Sitter här med lite jobbångest för nu är semestern slut.. :( 

Men vilken kalashelg vi haft. Inte för att vi besökt Lulekalaset, men vi har haft fotbollscup i dagarna 3. Spänning, lycka, besvikelse och trevligt umgänge med andra föräldrar.

Kanonväder har vi också haft, men bäst av allt så har jag varit på kalas hos moster Göta ♥

        

Tänka sig att denna tjusiga och pigga dam fyller hela 80 år i veckan. Minns att Arvid kallade han henne för moster "Böna" när han var liten.

Vad som också är imponerade med moster Göta, förutom att hon är med i FB ;-) ,är att hon är den enda som orkar bjuda hela tjocka släkten på kalas. För det är ingen liten släkt jag pratar om.

Där var hennes barn, barnbarn och barnbarnsbarn, 7 av hennes syskon med respektive, 11 syskonbarn många med sina respektive och barn. Lägg till grannar och vänner så förstår ni att det inte var något litet kalas.

Självklart fanns det massor av gott att äta och dricka, tipspromenad, allsång osv som på de flesta kalas. Men bäst av allt var att det var så kul att få träffa alla mostrar, fastrar, kusiner och deras familjer.

Och moster Göta, hon blir bara mer om mer lik min älskade och saknade mormor, och det ska ni veta är det bästa betyget!


Kommentarer
Postat av: Lissen

Hon ser go ut och verkligen still going strong tant Göta. En kalastant helt enkelt!

2012-08-05 @ 22:51:26
URL: http://lissento.blogg.se/
Postat av: inga-britt

Hon ser verkligen pigg ut, synd att inte jag kunde vara med, hade så hemst gärna velat vara med på det stora kalaset, c:a 70 personer hörde jag av syster Karin.

2012-08-06 @ 09:19:46
Postat av: Malin svarar:

Ja Inga-Britt det var jättesynd att inte min "bästa moster" kunde komma :)

2012-08-06 @ 09:58:21
Postat av: Camilla

Oj, vilken energi och viljen pigg 80-åring! Min mammas moster har förresten också Facebook och är inne och kommenterar dagligen. Alltså min mormors syster. Mormor skulle ha fyllt 96 år i år och jag tror nästan att Sylvia är storasyster! Hon är hur pigg, klar och redig som helst. Coolt !

Kram! Lycka till på jobbet!

2012-08-06 @ 17:12:23
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: mammakero

Fin bild på en go och mysig tant Göta! Härligt att träffa släkten och att hon orkar med allt! Kul med fotboll på första parkett. Mindre kul att semestern är slut.

2012-08-07 @ 14:26:15
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Sonja

Härligt med pigga och glada äldre människor! Hon ser verkligen go´och glad ut, man får nästan lust att krama om henne...;)

2012-08-07 @ 16:40:15
URL: http://sonler.blogg.se/sonler
Postat av: paula i pörtet

Oj vilket kalas!

När Hasses pappa gick bort för några år sedan upphörde släktkalasen i Stockholm. Äldsta sonen, Hasses bror bor mest i Spanien och Hasse ville inte ta över ansvaret. Den släkten visste annars hur man kalasade. Minns hur överväldigad jag var första gångerna jag deltog, jag som inte haft just någon släkt alls. Visst var det mysigt att träffas, men Hasse och jag var ju kökspersonal så när alla andra sjöng allsånger och drack snaps så stod vi o lagade mat. Med facit i hand saknar jag det inte, "ler"

Hoppas du hunnit ladda batterierna under semestern, förstår att det känns kymigt...

Kramen

2012-08-08 @ 17:52:38
URL: http://paulaz.se
Postat av: Maria

Håller fullständigt med om att ni haft en Kalas-helg!!!

Lite avis! kram

2012-08-11 @ 09:29:53

Kommentarer gillas ♥ :

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0